%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰

کراس اوور برقی دی اس با طراحی جذاب و برد حرکتی ۷۵۰ کیلومتر در راه است

منتشر شده در 04 آذر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
کراس اوور برقی دی اس

شرکت دی اس (DS) نخستین تصاویر رسمی و اطلاعات اولیه از محصول بعدی خود که یک کراس اوور برقی است را منتشر کرد. این خودرو که احتمالاً با نام DS8 عرضه خواهد شد، در دسته کراس‌ اوورهای فستبک قرار می‌گیرد و از پیشرانه‌ ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. به گفته دی اس، این خودرو طبق استاندارد WLTP بردی معادل ۷۵۰ کیلومتر دارد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، این کراس‌ اوور برقی تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد.

طراحی پیشرفته با تمرکز بر مباحث آیرودینامیک 

هر چند این نخستین‌ بار است که دی اس تصاویر رسمی از خودروی مورد بحث را منتشر می‌کند، اما پیش‌ تر تصاویری جاسوسی از طراحی بدنه و کابین آن شکار شده بود. تصاویر تبلیغاتی جدید، نمونه اولیه محصول دی اس را با پوشش استتاری نشان می‌دهند. ترکیب طلایی و مشکی به کار رفته در بدنه این کراس‌ اوور از خودروی مسابقه‌ای فرمول E برند دی اس الگوبرداری شده است.

طراحی DS8

در کراس‌ اوور برقی دی اس مباحث آیرودینامیک مورد تأکید قرار گرفته‌ است. خطوط سقف نرم، ورودی‌های هوای فعال در سپر جلو، کاپوت کوتاه و فرم خاص انتهای بدنه باعث دستیابی به ضریب درگ ۰.۲۴ Cd شده‌ است. در نمای روبرو خبری از جلو پنجره سنتی نبوده و چراغ‌های اصلی از نوع پیکسلی هستند. چراغ‌های روشنایی در روز ساختاری عمودی دارند و در ترکیب با چراغ اصلی، المانی مشابه با حرف T انگلیسی ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های عقب نیز دارای چنین ساختاری هستند.

در نمای جانبی خودروی برقی دی اس، از پلاستیک‌های محافظ در اطراف بدنه استفاده شده و ارتفاع زیاد کف از سطح زمین جلب توجه می‌کند. در این نما کاملاً واضح است که طراحان دی اس تلاش کرده‌اند تا جایگزینی شیک برای کراس‌ اوورهای کوپه سنتی ارائه دهند.

طراحی DS8 برقی

کابین لوکس و مجهز به تکنولوژی‌های مدرن 

اگرچه هنوز تصاویر رسمی از داخل خودرو منتشر نشده، اما دی اس وعده داده است که کابین آن با فناوری‌های پیشرفته و جزئیاتی بی‌نظیر همراه خواهد بود. بر اساس تصاویر جاسوسی، این خودرو دارای فرمان چهار شاخه، نمایشگرهای دیجیتال بزرگ، کنسول میانی مدرن با دکمه‌های لمسی و روکش‌های مرغوب و باکیفیت است. همچنین دی اس اشاره‌ای به یک قابلیت مرموز در صندلی راننده داشته که انتظارها برای رونمایی رسمی را بیشتر می‌کند.

بهره مندی از پلتفرم جدید STLA Medium

کراس‌ اوور برقی دی اس روی پلتفرم STLA Medium توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم پیش‌ تر در خودروهایی مانند پژو ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و اوپل گرندلند نیز بهره گرفته شده است. این کراس‌ اوور به همان باتری ۹۸ کیلووات ‌ساعتی تجهیز می‌شود، اما برد حرکتی آن در مقایسه با مدل‌های مذکور ۵۰ کیلومتر بیشتر خواهد بود. به گفته دی اس، این کراس‌اوور با یک بار شارژ تا ۷۵۰ کیلومتر را خواهد پیمود.

طراحی کراس اوور برقی دی اس

از آنجایی که پلتفرم STLA Medium علاوه بر پیشرانه‌ های تمام برقی، از پیشرانه‌ های هیبرید نرم و هیبریدی شارژی نیز پشتیبانی می‌کند، بعید نیست که کراس‌ اوور برقی دی اس با این نوع پیشرانه‌ ها نیز به فروش برسد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، کراس‌ اوور فستبک کمپانی فرانسوی طی هفته‌های آتی رسماً رونمایی خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X