%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰

کیا نیرو Tri-Fuel معرفی شد ؛ پیمایش شمال تا جنوب ایران بدون نیاز به سوختگیری

منتشر شده در 02 آبان 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
کیا نیرو Tri-Fuel

شرکت کیا نسخه‌ای جدید از کراس اوور سبز نیرو (Niro) را در ایتالیا عرضه می‌کند. این نسخه Tri-Fuel نام داشته و در مقایسه با مدل‌ هیبریدی استاندارد از برد حرکتی بسیار بیشتری برخوردار است. همانطور که می‌توان حدس زد، این نسخه با سه نوع منبع انرژی مختلف سازگار است. به لطف این ویژگی نیرو Tri-Fuel می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر مسافت – برای مثال فاصله رشت تا بندرعباس – را بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد طی کند.

خودرویی فراتر از یک مدل هیبریدی معمولی

کیا نیرو Tri-Fuel یک خودروی هیبریدی ساده نیست. این کراس اوور، علاوه بر بنزین و برق، با استفاده از گاز مایع (LPG) نیز کار می‌کند. مخزن LPG در این نسخه زیر صندوق بار نصب شده و ظرفیتی برابر با ۴۰ لیتر دارد. باک بنزین هم تا ۴۲ لیتر سوخت را در خود ذخیره‌سازی می‌کند.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، در صورت پر بودن مخزن گاز، باک و باتری، نیرو Tri-Fuel قادر است به برد ترکیبی ۱۶۰۰ کیلومتر برسد. چنین رکوردی برای مدل‌های بنزینی تک گانه و تمام الکتریکی در حد یک رویاست! حتی خودروهای دیزلی که معمولاً از لحاظ مسافت قابل پیمایش سرآمد هستند، به سختی بتوانند رکوردی مشابه را ثبت کنند. نیروTri-Fuel  از نظر آلایندگی نیز وضعیت بهتری دارد و میزان انتشار CO2 در آن ۶ درصد کاهش یافته است.

مشخصات فنی کیا نیرو  Tri-Fuel

در زیر کاپوت کیا Tri-Fuel موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد که می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور با یک موتور برقی ۴۳ اسب بخاری ترکیب شده است. وظیفه تأمین انرژی این موتور را پک باتری ۱.۳۲ کیلووات ‌ساعتی بر عهده دارد. به‌ طور کلی، خروجی این پیشرانه هیبریدی به ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

شرکت کیا در ساخت نسخه Tri-Fuel از نیرو، با کمپانی BRC که از زیرمجموعه‌های شرکت Westport Fuel Systems به حساب می‌آید، همکاری کرده است. این نسخه از نیرو همچنان با گارانتی هفت ساله یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر کارکرد عرضه می‌شود. طبق برآوردهای کیا، مالکان این خودرو  تا ۵,۰۰۰ یورو (معادل نزدیک به ۳۶۰ میلیون تومان) در هزینه سوخت صرفه‌جویی خواهند کرد.

قیمت

مشتریان برای کیا نیرو  Tri-Fuelباید ۲,۰۰۰ یورو بیشتر از نسخه استاندارد پرداخت کنند. بد نیست بدانید قیمت نسخه پایه نیرو Tri-Fuel از ۳۴,۴۵۰ یورو آغاز می‌شود؛ برای نسخه فول آپشن هم باید ۳۹,۲۰۰ یورو کنار گذاشت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X