مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

یک پروژه جذاب؛ بروزآوری مازراتی بای توربو مدل ۱۹۸۳ با طراحی مدرن و پیشرانه جدید

منتشر شده در 17 آبان 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
بروزآوری مازراتی بای توربوی مدل ۱۹۸۳

بازسازی خودروهای کلاسیک قدیمی و تجهیز آنها به پیشرانه‌ های مدرن، اخیراً به یک روند پرطرفدار تبدیل شده و شرکت‌های مختلفی اکنون در این زمینه فعالیت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها «مودنا اتومبیلی» است که مقر آن در ایتالیا قرار دارد. این شرکت در پروژه جدید خود به سراغ یک دستگاه مازراتی بای توربو (Biturbo) مدل ۱۹۸۳ رفته و آن را به پیشرانه الکتریکی مجهز کرده است.

طراحی بیرونی

پروژه شرکت مودنا اتومبیلی اکنون با نام بای توربو شامال (Shamal) شناخته می‌شود. این کوپه نمادین تا حد زیادی به مدل اصلی وفادار باقی مانده است. در این بین المان‌هایی مثل اسپویلر مقابل شیشه جلو، و فرم گلگیرهای عقب جدید بوده و جلو پنجره و ورودی‌های هوا مطابق با سلیقه طراحان مودنا اتومبیلی تغییراتی را تجربه کرده‌اند. چراغ‌ها هم حالا از نوع LED هستند.

طراحی مازراتی بای توربوی مدل ۱۹۸۳

در نمای عقب هم تغییراتی به چشم می‌خورد. چهار خروجی اگزوز حاضر در مدل اصلی حفظ شده، ولی در بین آنها یک دیفیوزر حجیم قرار دارد. همانند چراغ‌های جلو، طراحان مودنا اتومبیلی در چراغ‌های عقب نیز تغییراتی اعمال کرده و از تکنولوژی LED کمک گرفته‌اند. روی صندوق عقب یک اسپویلر بزرگ وجود دارد که با هنرمندی تمام با بدنه ادغام شده است. بد نیست اشاره کنیم که بسیار از قطعات جدید به کار رفته در مازراتی بای توربو شامال جنسی از فیبرکربن دارند.

شرکت مودنا اتومبیلی فعلاً تصویری از کابین پروژه جذاب خود منتشر نکرده است. انتظار می‌رود استفاده از صندلی‌های جدید و اسپرت و نصب نمایشگرهای دیجیتال به جای نشان دهنده‌ های آنالوگ بخشی از تغییرات موجود در فضای داخلی باشند.

نمای رو به رو مازراتی بای توربوی مدل ۱۹۸۳

مشخصات فنی مازراتی بای توربو شامال

در بخش فنی مازراتی بای توربو شامال ارتقا یافته توسط مودنا اتومبیلی، بسیاری از اجزای خود را از گیبلی به ارث برده است. در زیر کاپوت این ماشین زمان، همان موتور ۳ لیتری V6 قرار دارد. این موتور توئین توربو می‌تواند ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی این موتور قدرتمند از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

وظیفه متوقف کردن مازراتی بای توربو شامال به سیستم ترمز برمبو محول شده، این سیستم در جلو و عقب شامل دیسک‌های ۱۳.۵ و ۱۳ اینچی می‌شود. در سیستم تعلیق این خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته و طراحی اجزا و کمک فنرهای به کار رفته جدید هستند. رینگ‌های استاندارد هم جای خود را به رینگ‌های ۱۸ اینچی مدرن داده‌اند.

نمای جانبی مازراتی بای توربوی مدل ۱۹۸۳

قیمت و زمان تولید

با تضمیم مودنا اتومبیلی از مازراتی بای توربو شامال فقط ۳۳ دستگاه تولید خواهد شد. مشتریان این کوپه زیبا و متمایز امکان شخصی‌سازی خیلی بالایی را خواهند داشت، البته به شرطی که با قیمت ۶۳۸ هزار دلاری کنار بیایند! انتظار می‌رود تولید این خودرو از بهار ۲۰۲۵ آغاز شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X