%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰

آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

منتشر شده در 31 تیر 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
آئودی کوپه

آئودی نشان داده که مثل سابق دیگر علاقه‌ای به تولید خودروهای دو درب ندارد. اولین نشانه‌ها از این موضوع در سال ۲۰۱۹ آشکار شد، زمانی که ارباب حلقه‌ها تصمیم گرفت A3 کابریوله را از سبد محصولات خود کنار بگذارد. سال گذشته نوبت مدل TT رودستر بود تا از خطوط تولید کمپانی خداحافظی کند. چند ماه قبل هم R8 به انتهای خط رسید و تولید آن متوقف شد. حالا این شرکت به طور رسمی تایید کرده که از این به بعد دیگر خودروی کوپه و کانورتیبل جدید راهی بازار نخواهد کرد.

به گزارش آخرین خودرو، هفته پیش آئودی از مدل ۲۰۲۵ سبد محصولات خود برای بازار آمریکا رونمایی کرد. نکته عجیب اینکه در این سبد خبری از نسخه کوپه و کابریوله (سقف باز شونده) A5 نیست. با مکاتباتی که نشریه موتور وان با کمپانی آلمانی انجام داده، مشخص شده که مدل‌های دو درب از A5 در ایالات متحده عرضه نمی‌شود. این امر به معنای آن است که ارباب حلقه‌ها خودروی کوپه و کانورتیبل راهی بازار آمریکا نمی‌کند. همانطور که به اطلاعتان رسانده‌ایم، نسل جدید آئودی A5 در دو اتاق‌ سدان و استیشن واگن معرفی شده است. خوشبختانه هر دو اتاق در نسخه اسپرت S5 نیز قابل انتخاب خواهند بود.

خودروهای کوپه و سقف بازشونده آئودی

آئودی تایید کرده که دو مدل TT و R8 را با پیشرانه الکتریکی به سبد محصولات خود باز خواهد گرداند. در رابطه با اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، هنوز حرفی به میان نیامده است. چنانچه این برند لوکس طبق استراتژی‌ قبلی خود پیش برود، از سال ۲۰۳۳ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

برخلاف آئودی، رقبای این شرکت فعلاً تمایلی به حذف مدل‌های دو درب از خطوط تولید خود ندارند. به عنوان مثال شرکت ب ام و مدل‌هایی مثل Z4، سری ۲ کوپه و همچنین سری ۴ و سری ۸ کوپه و کانورتیبل را در سبد محصولات خود ارائه می‌کند. البته پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این مدل‌ها به گوش رسیده است. مرسدس بنز هم فعلاً CLE کوپه و کانورتیبل،AMG GT  کوپه و SL را در خطوط تولید خود دارد.

محصولات آئودی

کارایی و فضای کابین، اولویتی مهم برای مشتریان

واقعیت امر این است که مشتریان به دنبال خودروهایی با کاربری‌های راحت‌تر و بیشتر هستند. خودروهای کوپه و کانورتیبل به دلیل نداشتن درهای عقب، کابین کوچک‌تر و فضای کمتر صندوق عقب استفاده‌های محدودتری دارند. از این رو بخش زیادی از مشتریان به سمت چنین مدل‌هایی نمی‌روند. بنابراین، منطقی نیست که یک شرکت خودروساز به جای سرمایه‌گذاری روی انواع شاسی بلندها و کراس اوورهای پرمشتری، منابع خود را صرف مدل‌هایی کند که بازار ضعیفی دارند. یکی از دلایلی که آئودی در حال توسعه یک شاسی بلند درشت اندام با سه ردیف صندلی است، همین موضوع می‌باشد.

بد نیست اشاره کنیم که آئودی در سال‌های گذشته به خاطر فروش بسیار کم به عرضه چند مدل مختلف خاتمه داده است. از جمله این مدل‌ها باید به نسخه سه درب از A1 و A3 و همچنین سدان A4 اشاره کنیم. این شرکت در آینده مدل‌های دیگری مثل A1 و Q2 را نیز از خطوط تولید خود حذف خواهد کرد.

آئودی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X