%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

آئودی و تولید یک سوپر اتومبیل ۱۶ سیلندر متعلق به دهه ۳۰ میلادی

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
یک سوپر اتومبیل ۱۶ سیلندر آئودی

آئودی تایپ ۵۲ با موتور ۱۶ سیلندر: شرکت آئودی تاریخچه پیچیده‌ای دارد. این برند آلمانی جزو زیرمجموعه‌های شرکت اتو یونیون به حساب می‌آمد. اما در دهه ۶۰ میلادی و پس از تصاحب اتو یونیون توسط کمپانی فولکس واگن، تغییرات ساختاری در این شرکت انجام گرفت و آئودی مسیر جدیدی را در پیش گرفت.

در دهه ۳۰ میلادی و زمانی که آئودی و اتو یونیون یک گروه خودروسازی را تشکیل می‌دادند، مدلی با نام تایپ ۵۲ در حال ساخت بود. این خودرو که با نام‌ Schnellsportwagon (به معنای خودروی اسپرت سریع) نیز شناخته می‌شد، قرار بود به نسخه خیابانی از مدل مسابقه‌ای تایپ ۲۲ تبدیل شود. وظیفه تامین نیرو در این خودرو به یک موتور ۱۶ سیلندر سپرده شده بود. این موتور توانایی تولید بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت را داشت و می‌توانست تایپ ۵۲ را به سرعت ۱۲۵ مایل یا ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت برساند.

Schnellsportwagon

با وجود مشخصاتی فراتر از زمان، توسعه تایپ ۵۲ به دلیل تحولات دنیا و آغاز جنگ جهانی در همان مرحله اولیه طراحی متوقف شد و نتوانست واحد مراحل بعدی شود. پس از نزدیک به ۹ دهه آئودی به سراغ این پروژه رفته و آن را احیا کرده است. جالب اینکه این خودرو در فستیوال سرعت گودوود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

طراحی Schnellsportwagon

شرکت آئودی مسئولیت تولید این اتومبیل تاریخی را به شرکت Crosthwaite & Gardner محول کرده؛ این شرکت با کمک طرح‌ها و نقشه‌های اصلی تمامی قطعات را از نو ساخته است. به بیان دقیق‌تر، از شاسی گرفته تا پنل‌های بدنه و موتور خودرو به صورت اختصاصی برای تایپ ۵۲ جدید تولید شده است. با توجه به این ویژگی می‌توان محصول متفاوت آئودی را یک کانسپت تک ساخت نامید.

مشخصات فنی عجیب و غریب

درست مثل نسخه اصلی، مدل ساخته شده توسط Crosthwaite & Gardner به یک موتور ۱۶ سیلندر مجهز است؛ اما در این بین یک تفاوت وجود دارد. در نسخه اصلی قرار بود موتور حجمی برابر با ۴.۴ لیتر داشته باشد، موتوری که شرکت مذکور ساخته ۶ لیتری بوده و دارای سوپرشارژر است. همچنین این موتور به جای ۲۰۰ اسب بخار قدرت، ۵۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مشخصات فنی Schnellsportwagon

برای اینکه امکان نصب موتور جدید روی شاسی فراهم شود، تغییراتی در ابعاد خودرو اعمال شده است. طبق طرح‌های اصلی، فاصله محوری تایپ ۵۲ باید ۱۱۸ اینچ باشد؛ در نسخه جدید تولید شده این رقم به ۱۳۰.۵ اینچ افزایش یافته است. همچنین اتو یونیون وزن محصول خاص خود را ۱۳۰۰ کیلوگرم محاسبه کرده بود، ولی نسخه تولیدی ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

کابین سوپر اتومبیل آئودی

طراحی خاص

لولای درهای تایپ ۵۲ در قسمت عقب نصب شده، از این رو درها به سمت پشت خودرو باز می‌شوند. با وجود داشتن چهار درب، این خودرو اتومبیلی سه نفره است و صندلی‌های آن چینشی مشابه با صندلی‌های مکلارن F1 دارند. برای اشاره به قدمت خودرو، صندلی‌ها قدیمی طراحی شده و روکش آنها پارچه‌ای است. تزیینات چوبی و نشانگرهای سنتی از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند که باید به آنها اشاره کنیم.

آئودی تایپ 52

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، آئودی در نظر دارد با تایپ ۵۲ در فستیوال سرعت گودوود اقدام به رانندگی کند. قرار است تام کریستنسن و هانس یواخیم استریتزل که سابقه قهرمانی در مسابقات لمان را دارند پشت فرمان این خودرو بنشینند.

آئودی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X