%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

منتشر شده در 26 خرداد 1403 ساعت 12:00
نویسنده سجاد کجوری
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام

خودرو آئودی V8 که در اواخر دهه ۱۹۸۰ عرضه شد، جد آئودی A8 مدرن امروزی است.

در اواخر دهه ۱۹۸۰، زمانی که چشم انداز خودرو به سمت وسایل نقلیه پیشرفته تر و راحت تر در حال تکامل بود، آئودی اولین قدم های جسورانه خود را در بخش لوکس با معرفی آئودی V8 برداشت. این شاهکار چهار درب که در سال ۱۹۸۸ ارائه شد، نه تنها نشان دهنده ورود این برند به دنیای خودرو های سطح بالا بود، بلکه فناوری جدید به کار رفته در داخل آن نیز اثری پاک نشدنی در تاریخ خودرو بر جای گذاشت.

آئودی

چرا آئودی V8 را دوست داریم؟

آئودی V8 را به دلیل روحیه پیشگامی آن دوست داریم. این تنها یک مدل پرچمدار برای شرکت مستقر در اینگولشتات نبود، بلکه یک پیشگام بود که موتور V8 را با یک گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو معروف آئودی ترکیب می کرد (این اولین باری بود که آئودی چنین ترکیبی را ارائه کرد). این ادغام زمینه را برای تکامل سدان های لوکس با کارایی بالا از آئودی فراهم کرد که بعدا A8 را به عنوان جایگزین خود و به عنوان رقیب مرسدس بنز S کلاس و بی ام و سری ۷ عرضه کرد.

آئودی V8 لوکس ترین خودرویی بود که آئودی تا آن زمان ساخته بود. تجهیزات استاندارد شامل صندلی های چرمی، کنترل تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، شیشه های برقی دور تا دور، سیستم صوتی هشت بلندگوی Bose، صندلی های جلو برقی و غیره بود. در حالی که اکثر (اگر نه همه) این ویژگی ها را می توان در خودرو های مقرون به صرفه تر و رایج تر این روز ها یافت، اما آن ها در آن زمان در بازار جدید بودند.

خودرو آئودی V8

آئودی V8 چه زمانی به بازار آمد؟

آئودی V8 در اکتبر ۱۹۸۸ ورود بزرگ خود را آغاز کرد. این مدل به عنوان مدل پرچمدار این شرکت عرضه شد و همانطور که در بالا ذکر شد، پیش از A8 ساخته شد که هنوز هم موجود است.

آئودی V8 چه موتور هایی داشت؟

نسخه های اولیه آئودی V8 از یک موتور قوی ۳.۶ لیتری V8 بهره می بردند. با این حال، همانطور که مدل تکامل یافت، نسخه های بعدی دارای یک موتور ۴.۲ لیتری V8 بزرگتر با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور بودند. ترکیب یک موتور V8 با سیستم چهار چرخ محرک کواترو تجربه رانندگی قدرتمند و هیجان انگیزی را به ارمغان آورد و جایگاه آئودی V8 را در بین بهترین سدان های لوکس آلمان مستحکم کرد. بسته به مدل سال و موتور ، گیربکس های پنج و شش سرعته دستی و همچنین یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به صورت آپشن فروخته شدند.

موتور آئودی V8

آئودی V8 فروش خوبی داشت؟

آئودی V8 بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ در دسترس بود، اما این خودرو ساز تنها موفق به فروش حدود ۴۰۰۰ دستگاه شد. با این اوصاف، بازار سدان های لوکس به اندازه فعلی بزرگ نبود و V8 اولین تلاش آئودی برای تولید یک وسیله نقلیه واقعا ممتاز بود.

حقایق جالب در مورد آئودی V8

یکی از جنبه های جالب آئودی V8 در بدنه فولادی گالوانیزه آن نهفته است که دارای ۱۰ سال ضمانت ضد سوراخ شدن در برابر خوردگی است. این تعهد به دوام و کیفیت، نشان دهنده تعهد آئودی به ارائه نه تنها یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا، بلکه خودرویی است که برای ماندگاری ساخته شده است.

طراحی بدنه آئودی V8

آئودی V8 یک نسخه بزرگ شده و بازطراحی شده از آئودی ۱۰۰ و ۲۰۰ بود که به نوبه خود بر اساس پلتفرم C3 فولکس واگن (همچنین به عنوان D1 یا D11 شناخته می شود) بود. این لیموزین لوکس فاصله بین دو محور بیشتر و بدنه عریض تری داشت و از کاپوت، سپر، چراغ های جلو، چراغ های عقب و گلگیر های متفاوتی در مقایسه با مدل کوچکتر ۱۰۰/۲۰۰ استفاده می کرد. رینگ های آلیاژی بین ۱۵ تا ۱۷ اینچ بودند.

آئودی همچنین یک نسخه استیشن واگن از این سدان بزرگ ساخته است. این خودرو توسط مدیر عامل سابق آئودی فردیناند پیچ ​​برای همسرش سفارش داده شد و بعدا در انجمن آئودی در اینگولشتات به نمایش درآمد.

نمای جانبی آئودی V8
ویدیو های پیشنهادی
  1. رضا گفت:

    آلمانی ها ۲۰ سال از ژاپنی ها جلوتر بودن.

    ۷
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X