کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

آغاز فصلی تازه در ب ام و ؛ بازگشت به اصالت با سکانداری دپارتمان طراحی توسط ماکسیمیلیان میسونی

منتشر شده در 18 مهر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
آغاز فصلی تازه در ب ام و ؛ بازگشت به اصالت با سکانداری دپارتمان طراحی توسط ماکسیمیلیان میسونی

در سال‌های اخیر، ب ام‌ و بارها به دلیل تغییرات بحث‌برانگیز در طراحی محصولات خود با انتقادهای زیادی روبرو شده است. از بین مدل‌های مختلف کمپانی، شاسی بلند اسپرت XM بیش از بقیه زیر تیغ منتقدین قرار گرفته و بسیاری آن را نماد افراط ب ام و در زمینه طراحی می‌دانند. آمار فروش هم نشان می‌دهد که این خودرو، با وجود مشخصات جذاب و بهره‌مندی از پیشرانه قدرتمند، یک شکست تمام عیار محسوب می‌شود. ظاهراً ب ام و قصد دارد با تغییرات در دپارتمان طراحی، و سپردن سکان به ماکسیمیلیان میسونی، مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

با معرفی نسل جدید محصولات بر اساس پلتفرم نئو کلاس نشانه‌های روشنی از بازگشت به سادگی و تعادل در طراحی ب ام و دیده می‌شود. اولین مدل مبتنی بر این پلتفرم نوین که نسل جدید iX است، سطوح نرم‌تر، جلوپنجره‌ کوچک‌تر و چراغ‌های یک تکه داشته و چهره بهتری نسبت به مدل‌های فعلی دارد.

ورود طراح جدید و تغییر مسیر ب ام و

با وجود تحولات در دپارتمان طراحی، iX3 و i3 جدید که در سال آینده عرضه می‌شوند، هنوز بر پایه‌ زبان طراحی پایه‌ گذاری‌ شده توسط دوماگوی دوکج توسعه یافته‌اند. او پس از خروج از ب ام و، اکنون مأموریت طراحی محصولات رولزرویس را برعهده دارد.

ورود طراح جدید و تغییر مسیر ب ام و

در سوی دیگر، آدریان ون‌ هویدونک همچنان مدیر ارشد طراحی گروه ب ام و باقی مانده است. وی در برند ب ام و بر فعالیت‌های ماکسیمیلیان میسونی نظارت می‌کند. این طراح معروف از برند پولستار به ب ام و نقل مکان کرده است.

میسونی مسئول طراحی مدل‌های لوکس و سایز متوسط رو به بزرگ ب ام و، از جمله نسخه‌های آینده‌ آلپینا خواهد بود. او در گفت‌وگویی با نشریه‌ اتوکار انگلستان تأکید کرده که قصد ندارد یک «کریس بنگل جدید» باشد. آقای میسونی افزوده: «امیدوارم در کارم عمق و کیفیت وجود داشته باشد. هدف من ایجاد ارزش افزوده است، نه تحریک یا جنجال.»

اعمال تغییرات از سال ۲۰۲۹ به بعد

با توجه به برنامه‌ فعلی ب ام و، تأثیر آقای میسونی در آینده نزدیک دیده نخواهد شد، زیرا بیش از ۴۰ مدل جدید یا بروزشده تا پایان سال ۲۰۲۷ از پیش تصویب و طراحی شده‌اند. نخستین خودروهایی که مستقیماً زیر نظر او شکل خواهند گرفت، پس از سال ۲۰۲۹ وارد بازار خواهند شد.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم میسونی مسئول طراحی مدل‌های سری ۵، X5 و خودروهای پرچمدار خواهد بود؛ در حالی‌ که مدل‌های کوچک‌تر از سری ۱ تا سری ۳ و X3 به همراه محصولات M تحت مدیریت الیور هیلمر طراح سابق برند مینی، توسعه می‌یابند.

آغاز فصلی تازه در ب ام و ؛ بازگشت به اصالت با سکانداری دپارتمان طراحی توسط ماکسیمیلیان میسونی

خلوص در طراحی، نه مینیمالیسم سطحی

با توجه به معرفی زبان طراحی جدید کمپانی در کراس اوور iX3، انتظار نمی‌رود میسونی تغییرات افراطی ایجاد کند. او که سابقه‌ طراحی در فولکس‌ واگن و پروژه‌ فوق ایرودینامیک XL1 را در کارنامه دارد، هدف خود را دستیابی به «خلوص طراحی» اعلام کرده و گفته:

«می‌خواهم طراحی ب ام و را خالص‌تر کنم، نه مینیمالیستی؛ چون مینیمالیسم گاهی به معنای حذف جزئیات و کاهش کیفیت تلقی می‌شود.»

بازسازی کامل محصولات بر اساس پلتفرم نئو کلاس تا پایان دهه

در چند سال آینده، باواریایی‌ها قصد دارند تقریباً تمام محصولات خود را با زبان طراحی نئو کلاس بازسازی کنند؛ البته مدل‌هایی که در انتهای چرخه‌ عمر خود قرار دارند، از این روند مستثنا خواهند بود.

بر اساس گزارش‌ها، سری Z4 و سری ۸ در سال ۲۰۲۶ بدون جانشین مستقیم بازنشسته خواهند شد. همچنین احتمال داده می‌شود نسل بعدی iX تولید نشود، زیرا با iX5 که در حال توسعه است، هم‌پوشانی دارد. در همین راستا، مدل XM نیز به دلیل تقاضای پایین ممکن است از چرخه‌ تولید کنار گذاشته شود.

احتمال معرفی شاسی بلند سه ‌ردیفه‌ جدید توسط ب ام و

منابع نزدیک به ب ام و از احتمال معرفی یک شاسی‌ بلند سه ردیفه‌ جان سخت با قابلیت‌های آفرود واقعی خبر می‌دهند؛ مدلی که هر چند به اندازه‌ مرسدس G کلاس خشن نخواهد بود، اما عملکرد مناسبی در مسیرهای خارج از جاده خواهد داشت. این خودرو احتمالاً در سال ۲۰۲۹ معرفی می‌شود و با دو پیشرانه‌ هیبریدی شارژی (PHEV) و تمام‌ برقی (EV) به بازار خواهد آمد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “آغاز فصلی تازه در ب ام و ؛ بازگشت به اصالت با سکانداری دپارتمان طراحی توسط ماکسیمیلیان میسونی”

  1. هادی گفت:

    واقعا سبک نئو کلاس ، خیلی بهتر و زیبا تر از سبک طراحی فعلی ب ام و هست که تو ix1 و ix3 هایی که دارن به ایران میان می بینیم.

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X