%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

آنچه باید بدانید ؛ مهمترین حقایق، آمار و اطلاعات پیش از گرند‌پری موناکو ۲۰۲۵

منتشر شده در 03 خرداد 1404 ساعت 11:00
نویسنده علیرضا تمدنی
آنچه باید بدانید ؛ مهمترین حقایق، آمار و اطلاعات پیش از گرند‌پری موناکو ۲۰۲۵

فرمول یک این هفته در دور هشتم فصل ۲۰۲۵، یعنی گرند‌پری موناکو، از ایمولا به مونت کارلو سفر می‌کند؛ سفری لوکس، خاطره انگیز و کلاسیک به شیک ترین مسابقه فصل. این مسابقات با تمرین آزاد ۱ و تمرین آزاد ۲ در روز جمعه، ۲۳ می (قدرتنمایی فراری ها) و پس از آن تمرین آزاد ۳ (سلطه فراری ها) در روز شنبه، ۲۴ می ادامه یافت. زمانگیری عصر شنبه ۲۴ می و گرند‌پری در روز یکشنبه، ۲۵ می برگزار خواهد شد. با آخرین خودرو همراه باشید.

آمار و ارقام این پیست خیابانی:

اولین گرند پری – ۱۹۵۰

طول مسیر – ۳.۳۳۷ کیلومتر

رکورد دور – ۱ دقیقه و ۱۲.۹۰۹ ثانیه، لوئیس همیلتون، مرسدس، ۲۰۲۱

بیشترین پول پوزیشن – آیرتون سنا (۵)

بیشترین برد – آیرتون سنا (۶)

اطلاعات عمومی – موناکو یکی از هفت محل برگزاری در تقویم اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان F1 در سال ۱۹۵۰ بوده است.

فاصله پول پوزیشن تا نقطه ترمز پیچ ۱ – ۱۴۲ متر

سبقت‌های انجام شده در سال ۲۰۲۴ – ۱۷

احتمال حضور خودروی ایمنی – ۴۳٪

احتمال حضور خودروی ایمنی مجازی – ۲۹٪

زمان از دست رفته در پیت استاپ – ۱۹.۴ ثانیه (شامل توقف ۲.۵ ثانیه‌ای)

گرند‌پری موناکو ۲۰۲۵

پنج راننده اخیر شروع کننده مسابقه از خط اول (Pole Position):

۲۰۲۴ – چارلز لکلرک (فراری)

۲۰۲۳ – مکس ورشتپن (ردبول)

۲۰۲۲ – چارلز لکلرک (فراری)

۲۰۲۱ – چارلز لکلرک (فراری)

۲۰۱۹ – لوئیس همیلتون (مرسدس)

پنج برنده اخیر گرندپری موناکو:

۲۰۲۴ – چارلز لکلرک (فراری)

۲۰۲۳ – مکس ورشتپن (ردبول)

۲۰۲۲ – سرجیو پرز (ردبول)

۲۰۲۱ – مکس ورشتپن (ردبول)

۲۰۱۹ – لوئیس همیلتون (مرسدس)

یکی از بهترین لحظات این پیست:

جای تعجب نیست که با حضور موناکو در اولین تقویم فرمول یک در سال ۱۹۵۰، لحظات نمادین زیادی برای انتخاب در طول سال‌ها وجود داشته باشد. با این حال، در پیستی که آیرتون سنا برخی از بهترین عملکردهای گرند‌پری خود را ارائه داده است، به سال ۱۹۹۲ و دفاع این برزیلی در برابر نایجل منسل در دورهای پایانی می رسیم. منسل در حال پیشتازی در مسابقه بود که یک پنچری مشکوک او را برای تعویض لاستیک به پیت آورد و سنا با خودروی مک‌لارن-هوندا پیشتاز و برنده این مسابقه شد. البته منسل با ماشین ویلیامز درطی فصل با عملکردی بی نقص قهرمانی سال را بدست آورد.

گرند‌پری موناکو ۲۰۲۵
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X