ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

آیا تویوتا انقلاب بعدی خودروهای برقی را رقم می زند؟

منتشر شده در 08 مرداد 1402 ساعت 10:43
نویسنده سجاد کجوری
آیا تویوتا انقلاب بعدی خودروهای برقی را رقم می زند؟

این شرکت ژاپنی با خودروهای هیبرید بر جهان حکمرانی کرد اما در مورد خودروهای تمام برقی بسیار عقب تر از دیگر رقبا قرار دارد.

در مورد نقش جزئی تویوتا در رونق وسایل نقلیه تمام الکتریکی مطالب زیادی نوشته شده است. بزرگترین خودروساز جهان در رقابت خودرو باتری- الکتریکی (BEV) در زمینه محصولات و فروش از بسیاری از رقبای خود عقب مانده است. تسلا، فولکس واگن و برندهای خودروی چینی قهرمانان جدید هستند. اما آیا بیش از ۲۰ سال کار تویوتا با پیشرانه های برقی و باتری ها چیزی به حساب نمی آید؟

صنعت تمام برقی می شود؟

تویوتا با ۲۲,۳۰۰ خودروی الکتریکی تحویل‌شده در سطح جهان، در رتبه‌بندی جهانی فروش BEV توسط خودروسازان در سال ۲۰۲۲ جایگاه ۲۹ را به دست آورد. بسیاری از تولیدکنندگان کوچک‌تر مانند رنو، ب ام و، فورد و بسیاری از تازه واردهای چینی خودروهای برقی بیشتری نسبت به غول ژاپنی ثبت کرده‌اند. خودروهای تمام برقی تنها ۰.۲ درصد از کل فروش ۱۰.۴۸ میلیون تویوتا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

آیا تویوتا انقلاب بعدی خودروهای برقی را رقم می زند؟

سبد محصولات برقی تویوتا به سه SUV  (C-HR ،bZ4X وLexus UX) و خانواده ای از ون های تجاری ( Proace ) محدود می شود. برای مقایسه، BYD ، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در چین، ۱۳ مدل مختلف، بدون احتساب ون، فهرست می‌کند. گروه BMW هشت خودروی برقی در دسترس دارد. در استلانتیس ( Stellantis ) ، ۹ خودروی سواری باتری – الکتریکی و ۱۵ ون وجود دارد.

زمانی که اکثر رقبای غربی تویوتا تلاش ها و منابع خود را بر تسریع این تحول متمرکز کردند، شرکت ژاپنی مشغول بهبود فناوری هیبریدی خود بود.

بیش از ۲۵ سال دانش برقی سازی تویوتا

وقتی تویوتا پریوس در دسامبر ۱۹۹۷ فروش خود را آغاز کرد، اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان شد. این نتیجه سند منشور زمین اعلام شده توسط تویوتا در سال ۱۹۹۲ بود که شامل هدف تولید خودروهای کم آلاینده بود.

در اواخر دهه ۱۹۹۰، انتشار گازهای آلاینده از خودروها یک موضوع داغ در صنعت خودرو نبود. تا سپتامبر ۲۰۲۲، این برند ۵.۰۵ میلیون دستگاه از پریوس را در چهار نسل فروخته است. حقیقت این است که تویوتا درها را به روی توسعه و پذیرش خودروهای تمام الکتریکی باز کرده است، در حالی که در واقع میانگین آلایندگی ناوگان خود را در طول سال ها کاهش داده است.

در همین حال، مدت زمان طولانی تری نسبت به برندهایی که اکنون در رتبه بندی جهانی BEV پیشرو هستند، درگیر پیشرانه های الکتریکی و باتری ها بوده است.

آیا تویوتا انقلاب بعدی خودروهای برقی را رقم می زند؟

چه انتظاری داشته باشیم؟

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که تویوتا را به بهترین شکل توصیف کند، توانایی درک بازارهای جهانی است. برخلاف هر خودروساز دیگری،  این خودروساز تقریباً در هر کشوری به لطف طیف گسترده ای از محصولات که با نیازهای مصرف کنندگان مختلف سازگار است، حضور دارد.

تویوتا اولین انتخاب برای خریداران خودروهای جدید در آفریقا، خاورمیانه، ژاپن، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه است. این برند جذاب‌ترین برند غیرآمریکایی در ایالات متحده، دومین تولیدکننده محبوب در چین، سومین برند محبوب‌ در آمریکای لاتین و پنجمین برند محبوب‌ در اروپا است. خودروهای این سازنده ژاپنی به دلیل قابل اعتماد بودن محبوب هستند. رانندگان به آنها اعتماد دارند.

آیا تویوتا انقلاب بعدی خودروهای برقی را رقم می زند؟

به نظر من تویوتا خودروسازی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت. برنامه‌های «الکتریکی» اعلام ‌شده در ماه ژوئن، که خواستار توسعه باتری‌هایی با قابلیت طی کردن مسافت ۶۰۰ مایلی از سال ۲۰۲۶ و مسافت ۹۰۰ مایلی با یک بار شارژ پس از سال ۲۰۲۸ هستند، فقط آغازی برای بازیابی هستند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X