موضوعات داغ روز:

تویوتا همان تویوتا سابق است؟ تعویض موتور ۱۰۰ هزار خودرو به دلیل احتمال یاتاقان زدن

منتشر شده در 09 مرداد 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
موتورهای تویوتا

شرکت تویوتا که همواره به کیفیت بالا و استهلاک پایین پیشرانه معروف بوده، برای تعداد زیادی از محصولات خود فراخوان صادر کرده است. این فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از پیکاپ تاندرا و شاسی بلند لوکس لکسس LX600 را در بر می‌گیرد. نکته تامل برانگیز اینکه شاید تویوتا مجبور شود موتور تمامی خودروهای مشمول را با موتور جدید تعویض کند.

فراخوان تویوتا شامل ۹۸,۵۶۸ دستگاه تاندرا و ۳,۵۲۴ دستگاه شاسی بلند لکسس LX شده و در مجموع ۱۰۲,۰۹۲ خودرو را در بر می‌گیرد. این فراخوان در زائده‌ها و خرده‌های باقیمانده در موتور ریشه دارد. به گفته تویوتا هنگام فرایندهای تولید، موتور به خوبی پاکسازی نشده و شماری از خرده‌ها و اجزای ریز درون آن باقی مانده است.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم اجزای ریز پاکسازی نشده می‌توانند به یاتاقان زدن منجر شوند. چنانچه این اتفاق هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا اتفاق بیفتد، ممکن است حوادث تلخی به دنبال داشته باشد. خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب دیدگی افراد به خاطر یاتاقان زدن مدل‌های مذکور گزارش نشده؛ با این حال طبق اسناد موجود موتور ۸۲۴ مدل مراجعه کننده برای وارانتی احتمالاً به خاطر وجود این مشکل دچار نقص شده است.

موتور خودرو تویوتا

از زمان مشخص شدن مشکل، تویوتا سعی کرده با تحقیقات گسترده راه حلی را برای برطرف کردن آن پیدا کند. ظاهرا تلاش‌ها برای این کار مثمر ثمر واقع نشده و تویوتا مجبور خواهد بود موتور تمامی مدل‌های مشمول را با موتور جدید تعویض نماید. شاید فکر کنید تعویض موتور هزینه اضافی به مشتریان تحمیل خواهد کرد، اما تویوتا گفته این کار بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای و به طور رایگان برای مشتریان انجام خواهد شد.

فراخوان تویوتا، تاندراهای تولیدی بین دوم نوامبر ۲۰۲۱ تا سیزدهم فوریه ۲۰۲۳ را در بر می‌گیرد. برای شاسی بلند لوکس لکسس LX600 هم مدل‌های تولیدی بین سی‌ام جولای ۲۰۲۱ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ مشمول فراخوان می‌شوند. این شرکت تا پایان ماه جولای با مالکان مدل‌های مشمول ارتباط برقرار خواهد کرد. این را هم اضافه کنیم که مدل‌های مشمول به موتور ۳.۴ لیتری V6 توئین توربوشارژ مجهز هستند.

مشکل موتور تویوتا

ناگفته نماند نسل کنونی تاندرا به دلیل کیفیت ساخت با انتقادات زیادی همراه بوده؛ کار تا جایی پیش رفته که این نسل شهرت تویوتا در زمینه اطمینان و دوام بالا را زیر سوال برده است.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “تویوتا همان تویوتا سابق است؟ تعویض موتور ۱۰۰ هزار خودرو به دلیل احتمال یاتاقان زدن”

  1. محمود گفت:

    حالا تصور بفرمایید محصولات مختلف کمپانی های متفاوت بصورت دست دوم وارد بشن و بعد یهو شرکت برای فلان مساله فراخوان بده! دقیقا ما تو تهران و اصفهان و تبریز و… چجوری باید به فراخوان ها لبیک بگیم ؟! دقیقا باید چه گلی به سر کنیم؟!

    ۱۰
    ۵
    • پیام گفت:

      دادش تو نمایندگی ایران‌خودرو ی دویست هفت بود خزاب بود گفتن چیزی ک‌روش بستن ما اصلا نمیدونیم‌چیه و چجوری درست میشه اصلا و هیچ‌اطلاعیی ندادم قبل تولید دستور عملی ندادن اصلا و ماشینه همیننجور افتاده بود کسیم جوابگو نبود دیگه‌شما میگی فراخان بدن ب مردم. پرو پرو کیفیت میارن پایین پرو پرو قیمت بالا میبرن پرو پرو اونایی ک خرابن توی تولید یا استاندارد نگرفتن رو با همون‌قیمتی ک مثلا درست درمونه رو ب مردم مزایده ای میدن ینی ببین‌اونا خرابن خو پس اینای ک از صفری دست مردم میدن مثلا تاییدی گرفتن همیشه خرابن چی هستن دیگه. دیگه میان فراخان بدن

      ۲
      ۱
    • حجت اله براهنی گفت:

      اگر نو هم وارد بشه، بازم دستمون به جایی بند نیست! این شرکت‌هایی که وارد می‌کنن صرفا یه سری تجارت‌خانه هستن که هیچ مسئولیتی هم قبول نمی‌کنن. وقتی با همه دنیا قهریم و یک برند به صورت رسمی در کشور ما فعالیت نداره، مسئولیتی در قبال محصولاتش نداره. اگر مشکلی پیش بیاد هم میگه من اصلا محصولی به شما نفروختم که حالا بخواید پیگیری کنید. این چیزها زمانی معنی پیدا می‌کنه که برند رسما اینجا فعالیت کنه و نگران تصویر برندش باشه. حالا می‌خواد تویوتا باشه یا بنز یا تاتا

      ۳
      ۰
  2. yassinam گفت:

    فکر کن تویوتا یاتاقلان بزنه
    ایران خودرو چی میشه؟

    ۳
    ۰
  3. سعید گفت:

    تویوتا همیشه تویوتای با ابهت خواهد ماند! بخاطر زحماتی که برای داشتن آسایش و اطمینان بیشتر نوع بشر کشیده!

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.