موضوعات داغ روز:

آیتو M9 ؛ شاسی بلند پرچمدار با پشتیبانی هواوی

منتشر شده در 15 آبان 1402 ساعت 15:28
نویسنده سجاد کجوری
آیتو M9 ؛ شاسی بلند پرچمدار با پشتیبانی هواوی

آیتو M9 جدیدترین محصول نشان آیتو است و به عنوان پرچمدار شاسی بلند های این نشان دانش بنیان شناخته می شود.

در ۳ نوامبر، آیتو (Aito) اعلام کرد که حجم پیش سفارش برای شاسی بلند M9 از زمانی که پیش سفارش در ۲۵ سپتامبر آغاز شد، از ۲۰,۰۰۰ دستگاه فراتر رفته است. پیش از این، در ۲۵ اکتبر، حجم پیش فروش آیتو  M9 به ۱۵ هزار دستگاه رسیده بود.

آیتو M9 ؛ شاسی بلند پرچمدار با پشتیبانی هواوی

طراحی ظاهری آیتو M9

ابعاد آیتو M9 به عنوان یک شاسی بلند فول سایز، ۵۲۳۰/۱۹۹۹/۱۸۰۰ میلی متر، فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلی متر و مشخصات تایر ۲۶۵/۴۰ R22 و ۲۸۵/۴۰ R22 است. از نظر ظاهر، آیتو M9 از زبان طراحی جدید Kunpeng Zhanyi استفاده می کند. کانپنگ یک ماهی بزرگ الهی در سلسله مینگ شمالی در افسانه چینی است. وقتی از آب بیرون می آید تبدیل به پرنده می شود. ژانیی به معنای بال گشودن است. این خودرو مجهز به دستگیره درب های مخفی و رینگ هایی با مقاومت کم در برابر هوا با ضریب درگ ۰.۲۶Cd است.

مشخصات فنی

نسخه الکتریکی با برد افزوده از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و دو موتور الکتریکی تغذیه می کند. خروجی موتور ۱۱۲ کیلو وات (۱۵۰ اسب بخار)، موتور برقی جلو ۱۶۵ کیلو وات (۲۲۱ اسب بخار) و موتور برقی عقب ۱۱۲ کیلو وات (۱۵۰ اسب بخار) خروجی دارد. بسته باتری ۴۰.۰۵۵ کیلو وات ساعتی آن، برد پیمایشی در حالت تمام برقی تا ۱۷۵ کیلومتر را ارائه می دهد.

آیتو M9 ؛ شاسی بلند پرچمدار با پشتیبانی هواوی

نسخه الکتریکی از طرح دو موتوره ارائه شده توسط هواوی استفاده می کند که موتور برقی جلو حداکثر قدرت ۱۶۰ کیلو وات (۲۱۴ اسب بخار) و موتور برقی عقب حداکثر قدرت ۲۳۰ کیلو وات (۳۰۸ اسب بخار) دارد. بسته باتری سه تایی (NMC) از CATL دارای ظرفیت ۹۷.۶۸۲ کیلو وات ساعت است که برد پیمایشی تا ۶۳۰ کیلومتر را فراهم می کند و شارژ سریع ۸۰۰ ولت نیز پشتیبانی می شود.

فضای داخلی آیتو M9

در حال حاضر، فضای داخلی به طور رسمی نمایش داده نشده است. بر اساس تصاویر جاسوسی از داخل خودرو،  آیتو M9 دارای یک طراحی صفحه نمایش های سه گانه محبوب و یک نمایشگر هد آپ واقعیت افزوده یکپارچه است که توسط سیستم عامل Huawei HarmonyOS 4 پشتیبانی می شود. در عین حال، سطح وسیعی از فضای داخلی با روکش چرمی پوشیده شده است. این خودرو همچنین به سیستم رانندگی پیشرفته هواوی ADS مجهز شده است.

آیتو M9 ؛ شاسی بلند پرچمدار با پشتیبانی هواوی

این خودرو به طور رسمی در ماه دسامبر با برچسب قیمتی ۶۸۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.