تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

آی ام موتورز L6 در ژنو رونمایی شد؛ سوپر سدان چینی با شتاب زیر ۳ ثانیه

منتشر شده در 10 اسفند 1402 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
آی ام موتورز L6

شرکت چینی IM Motors از یک مدل جدید رونمایی کرد. این خودرو L6 نام دارد و از پیشرانه تمام الکتریکی سود می برد. با توجه به طراحی متمایز و مشخصات فنی مطلوب آی ام موتورز L6، انتظار می رود این سدان برقی متمایز بتواند در جلب نظر مثبت مشتریان موفق عمل کند.

IM Motors تنها یکی از خودروسازان چینی است که در این دوره از نمایشگاه خودروی ژنو حضور دارد. این شرکت حساب ویژه ای روی بازار اروپا باز کرده، به همین خاطر تصمیم گرفته L6 را در ژنو در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهد.

این خودرو در دسته سدان های سایز متوسط برقی طبقه بندی می شود و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم IM Motors L6 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۳۱، ۱۹۶۰ و ۱۴۷۴ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۵۰ میلیمتر است.

طراحی ظاهری

در نمای ظاهری، سدان برقی IM Motors تکامل پیدا کرده و متفاوت از دیگر مدل های کمپانی است. چراغ های جلوی این خودرو قاب بزرگی دارند و فضای زیادی را بین سپر و گلگیرها اشغال کرده اند. به دلیل بهره مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، خبری از جلوپنجره مشبک در دماغه L6 نیست و به جای آن یک پنل صاف و یکپارچه نصب شده؛ سپر طراحی چشم نوازی دارد و حاشیه های C شکل آن به رنگ مشکی است.

رونمایی آی ام موتورز L6

در نمای جانبی قوس زیبای سقف شاخص ترین ویژگی IM Motors L6 است. تمامی حجم ها و سطوح موجود در این نما سیال و یکدست هستند و هیچ خط برجسته یا تیزی روی پنل ها به چشم نمی خورد. رینگ های این خودرو طراحی خاصی دارند و از ترکیب رنگ دوگانه برای آنها استفاده شده است.

در نمای عقب چراغ ها از نوع به هم پیوسته هستند و درون یک شکاف عمیق تعبیه شده اند. سپر حالتی پف کرده دارد و همانند سپر جلو روی آن یک تورفتگی C شکل کار شده است.

طراحی داخلی

در داخل کابین، IM Motors L6 طراحی بسیار مدرنی دارد. داشبورد این خودرو از ساختاری متفاوت برخوردار است و هیچ دکمه فیزیکی روی آن دیده نمی شود. فرمان این خودرو مثل محصولات جدید تسلا یوغی شکل طراحی شده؛ در پشت این فرمان عجیب و غریب یک نمایشگر باریک وجود دارد که تا مقابل صندلی سرنشین کناری امتداد پیدا کرده است. در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد یک نمایشگر بزرگ نصب شده که از طریق آن می توان تمامی امکانات خودرو را مدیریت کرد. در زیر این نمایشگر، جالیوانی و پد مخصوص شارژ بی سیم قرار دارد.

طراحی داخلی آی ام موتورز L6

مشخصات فنی

سدان برقی IM Motors L6 در دو نسخه تولید می شود. نسخه پایه نیروی خود را از یک موتور برقی دریافت می کند. اما در نسخه پرچمدار، پیشرانه دو موتوره وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. طبق داده های رسمی قدرت پیشرانه تک موتوره به ۲۹۰ اسب بخار می رسد. در پیشرانه دو موتوره، موتور حاضر در قسمت عقب ۵۰۸ اسب بخار و موتور محور جلو ۲۶۸ اسب بخار تولید می کند. نکته جالب اینکه IM Motors مدعی است نسخه پرچمدار L6 شتاب فوق العاده ای دارد و می تواند در کمتر از ۳ ثانیه صفر تا صد را طی کند. در صورت صحت این ادعا، L6 به یکی از سریع ترین سدان های چین و حتی جهان تبدیل خواهد شد.

مراسم رونمایی آی ام موتورز L6

در ابتدای عرضه، این سدان خوش استیل و قدرتمند با دو پک باتری ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی به فروش خواهد رسید. بر اساس استاندارد چینی CLTC و بسته به ترکیب باتری و قوای محرکه، برد حرکتی این خودرو بین ۷۰۰ تا ۷۷۰ کیلومتر متغیر خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم IM Motors در سال ۲۰۲۰ و با همکاری سایک موتور، گروه علی بابا و شرکت ژانگ جیانگ های تِک تأسیس شد. محصولات این برند جدید از طریق شبکه فروش برند MG عرضه می شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X