سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

احترام به خواست مشتریان ؛ آئودی دیگر خودرویی با اگزوز فیک تولید نمی‌کند

منتشر شده در 30 تیر 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
خودرو با اگزوز فیک

آئودی یکی از شرکت‌هایی است که علاقه زیادی به استفاده از اگزوزهای تزئینی (معروف به فیک) در محصولات خود دارد. این برند لوکس آلمانی، حتی در مدل‌های دیزلی خود نیز از این نوع اگزوز استفاده می‌کند. خوشبختانه اعتراض مشتریان به این کار باعث شده ارباب حلقه‌ها محصولات جدیدش را با اگزوز واقعی به فروش برساند.

اگزوز فیک، حربه ای برای جذابیت بیشتر

یکی از ویژگی‌هایی که باعث جذاب‌تر شدن خودروها می‌شود، استفاده از خروجی‌های اگزوزهای بزرگ در پایین سپر عقب است. در گذشته عمدتاً خودروهای دارای موتوری حجیم، به چنین خروجی‌هایی مجهز بودند. اما با کوچک‌تر شدن موتورها، سیستم اگزوز اکثر خودروها به یک خروجی کوچک محدود شده است. خودروسازان برای مقابله با این مشکل، به طراحی خروجی‌های اگزوز تزیینی یا فیک رو آورده‌اند. آئودی که جزو پیشتازان استفاده از این نوع اگزوزها است، اعلام کرده برای احترام به مشتریان دیگر محصولات خود را با اگزوزهای تزیینی تولید نخواهد کرد.

جذب مشتری با اگزوز فیک

نظر مشتری اهمیت دارد

آنطور که یکی از سخنگوهای آئودی به نشریه انگلیسی اتو اکسپرس گفته، خودروهای مبتنی بر پلتفرم جدید Premium Platform Combustion به جای خروجی‌های اگزوز تزیینی، به «لوله‌های داغ کاربردی» مجهز خواهند شد. این سخنگوی آئودی، بازخوردهای دریافتی از مشتریان را دلیل این امر عنوان کرده است.

شاید بدانید نسل جدید A5 اولین مدلی است که بر اساس پلتفرم مذکور (PPC) تولید می‌شود. بررسی دقیق‌تر تصاویر این نسل نشان می‌دهد اگزوزهای آن در تمامی تریم‌ های استاندارد و اسپرت واقعی هستند. به غیر از A5، نسل بعدی مدل‌های دیگری چون Q5، A7 و Q7 نیز روی پلتفرم PPC توسعه خواهند یافت. شاسی بلند فول سایز Q9 هم به احتمال زیاد ر مبنای همین پلتفرم تولید می‌شود. این شاسی بلند پرچمدار در واقع پاسخ دیرهنگام آئودی به ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS به حساب می‌آید. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدل‌های کوچک‌تر که عموماً بر اساس پلتفرم MQB توسعه می‌یابند هم  با اگزوزهای واقعی به دست مشتریان خواهند رسید یا خیر.

آئودی با اگزوز واقعی

شایان ذکر است شرکت آئودی در نامگذاری محصولات خود استراتژی جدیدی را در پیش گرفته؛ طبق این استراتژی مدل‌های تمام الکتریکی با اعداد زوج و مدل‌های درون سوز با اعداد فرد شناخته می‌شوند. دلیل اینکه مدل A4 جای خود را به A5 داده، همین استراتژی جدید است. به پیروی از این استراتژی، نسل بعدی A6 بنزینی و دیزلی با نام A7 به فروش خواهد رسید.

اگر قرار باشد آئودی مطابق با برنامه‌های قبلی خود پیش برود، اگزوزهای واقعی تنها چند سال مهمان محصولات این شرکت خواهند بود، چرا که این کمپانی قصد دارد در سال ۲۰۳۳ تمام محصولات خود را با پیشرانه‌های الکتریکی روانی بازار کند. البته احتمال تجدید نظر در این مورد خیلی زیاد است، زیرا شتاب استقبال از خودروهای برقی افت کرده و برخی از خودروسازان در برنامه‌های مربوط به برقی‌سازی محصولات خود تغییراتی داده‌اند.

آئودی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X