%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

منتشر شده در 10 آذر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

شرکت پورشه دپارتمانی به نام Sonderwunsch (به معنای آرزوی خاص) دارد که در زمینه ساخت و احیای مدل‌های بسیار خاص و سفارشی‌ ساز فعالیت می‌کند. در جدیدترین پروژه، این بخش دست به کاری غیرمنتظره زده و با خرید یک دستگاه پورشه کاین GTS نسل اول، به‌ طور کامل و با وسواس مثال‌ زدنی آن را بازسازی کرده است. این پروژه در قالب برنامه Factory Re-Commission انجام شده؛ برنامه‌ای که خودروهای قدیمی‌تر را دوباره به کارخانه بازمی‌گرداند تا مثل روز اول یا حتی بهتر، بازسازی شوند.

ترکیبی کمیاب؛ موتور V8 قدرتمند و گیربکس ۶ سرعته دستی

آنچه این پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ را از ابتدا خاص کرده، ترکیب منحصر بفرد موتور ۸ سیلندر ۴.۸  لیتری ۴۰۵ اسب‌ بخاری با گیربکس ۶ سرعته دستی است. این ترکیب در زمان عرضه، برای عموم بسیار کم‌ طرفدار اما برای کلکسیونرها خیلی ارزشمند بود. حالا ارزش این مدل چند برابر شده، طوری که یک دستگاه کاین V6 دستی مدل ۲۰۱۴ اخیراً در حراجی با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به فروش رفته است.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹

سفارش یک کلکسیونر آمریکایی؛ تنها یک درخواست غیرقابل مذاکره

مالک این خودرو فیلیپ سارفیم، کارآفرین و کلکسیونر مشهور آمریکایی است. او یک کاین GTS مدل ۲۰۰۹ با حدود ۵۰ هزار مایل کارکرد را به پورشه سپرد و اختیار کامل طراحی و بازسازی را به تیم Sonderwunsch داد. البته در این بین وی یک شرط را الزامی کرده و آن اینکه باید امکان نصب قلاب یدک‌کش وجود داشته باشد تا بتواند کاروان خود را با این خودرو متصل کند!

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

از احیای رنگ تا بازسازی کامل کابین

پورشه برای این پروژه، بدنه کاین جی تی اس را با رنگ خاص زیتونی تیره رنگ‌آمیزی کرده؛ استفاده از این رنگ ظاهر خودرو را کاملاً کلاسیک نشان می‌دهد. بخش‌های پایینی بدنه و رینگ‌ها نیز مشکی مات شده و تایرهای جدید آفرودی هستند.

در داخل کابین پورشه کابین GTS تغییرات چشمگیرتر هستند. بخش Sonderwunsch از چرم سبز انگلیسی در کنار پارچه نمادین نقش پاشا و ترکیب مشکی و زیتونی بهره برده است؛ طرحی که حتی محفظه داشبورد را نیز پوشانده است. تریم‌ها، دستگیره‌ها و قاب‌ها با آلومینیوم برس‌ خورده روشن تکمیل شده‌اند تا کنتراست جذابی ایجاد کنند.

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

پروژه‌ای که مرزهای پورشه Sonderwunsch را جابجا کرد

الکساندر فابیک، معاون بخش سفارشی‌سازی و کلاسیک پورشه، درباره اهمیت این پروژه گفته است:
«تا امروز، پروژه‌های بازسازی کامل عمدتاً برای خودروهای کلاسیک یا مدل‌های کمیاب مانند کاررا GT   انجام شده است. اینکه حالا یک کاین ۱۶ ساله را به شرایط یک خودروی صفر کیلومتر رسانده‌ایم و آن را به یک نمونه تک‌نسخه تبدیل کرده‌ایم، نشان می‌دهد رویای علاقه‌مندان پورشه چقدر متنوع است. این کار همچنین بار دیگر جایگاه نمادین کاین را ثابت می‌کند.»

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

سه برنامه متفاوت بخش Sonderwunsch

بخش Sonderwunsch سه برنامه دارد که عبارتند از: Factory Commission، Factory Re-Commission و Factory One-Off. برنامه Factory Commission مخصوص مشتریانی است که می‌خواهند خودروی صفر خود را با رنگ‌ها و تریم‌های منحصر‌بفرد سفارش دهند. برنامه Factory Re-Commission مانند همین پروژه، بر بازسازی کامل خودروهای قدیمی‌تر تمرکز می‌کند. طبق انتظار برنامه Factory One-Off هم توسعه قطعات کاملاً جدید برای ساخت خودروهای تک‌نسخه را بر عهده دارد.

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

هزینه‌ها و زمان‌بندی؛ همه ‌چیز بستگی به رویای مشتری دارد

پورشه هزینه دقیق چنین پروژه‌هایی را اعلام نمی‌کند، اما می‌گوید قیمت کاملاً به مدل خودرو و جزئیات سفارش بستگی دارد. تجربه پروژه‌های گذشته نشان می‌دهد پرداخت مبالغ شش ‌رقمی (فراتر از ارزش خود خودرو) برای چنین بازسازی‌هایی کاملاً معمول است. درباره زمان انجام پروژه نیز قراردادها کاملاً منعطف هستند و بر اساس دامنه کار تعیین می‌شوند.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X