%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰

از رویا تا واقعیت؛ CATL بیش از هزار ایستگاه تعویض باتری راه اندازی میکند

منتشر شده در 02 دی 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
راه اندازی ایستگاه تعویض باتری

بیش از یک دهه پیش، ایلان ماسک تکنولوژی نوآورانه‌ای را برای تعویض باتری خودروهای برقی معرفی کرد که می‌توانست جایگزینی جالب برای شارژ باشد. هرچند تسلا این ایده را کنار گذاشت، اما شرکت‌های چینی آن را با قدرت دنبال کرده و هزاران ایستگاه تعویض باتری در سراسر کشور ساخته‌اند. اکنون ایده تعویض باتری با حمایت بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری جهان یعنی CATL، وارد مرحله‌ای جدید شده است.

پیشتازی نیو در شبکه تعویض باتری

به گزارش آخرین خودرو، استارتاپ چینی نیو، با احداث بیش از ۲۶۰۰ ایستگاه بزرگ‌ترین شبکه تعویض باتری را در میان خودروسازان دارد. جیلی نیز با صدها ایستگاه تعویض باتری فعال، در این حوزه فعالیت می‌کند و در همکاری با نیو، در حال توسعه فناوری‌های تعویض باتری و استانداردسازی آن است.

ورود شرکت CATL با تکنولوژی چوکو-سوآپ به ایده تعویض باتری

یانگ جون مدیر اجرایی برند EVOGO متعلق به CATL، اعلام کرده که این شرکت تاکنون ۱۰ مدل برقی جدید را با خودروسازان برای استفاده از فناوری تعویض باتری خود توسعه داده است. اولین خودروی مجهز به این سیستم که «چوکو-سوآپ» نام دارد، قرار است تا پایان این ماه عرضه شود، دیگر مدل‌ها نیز به‌ زودی معرفی خواهند شد.

ایستگاه تعویض باتری جدید

شرکت CATL برنامه دارد در سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری را در چین راه‌اندازی کند. برای ایجاد ایستگاه‌های بیشتر، این شرکت از شرکای خود کمک خواهد گرفت. آنطور که رویترز گزارش کرده، برای خودروهای سازگار با سیستم چوکو سواپ دو نوع باتری قابل انتخاب خواهد بود. هزینه اشتراک ماهانه این سیستم از ۳۶۹ یوان (معادل ۵۱ دلار) شروع می‌شود.

ایستگاه‌های تعویض باتری، راهکاری پایدار برای آینده

به گفته رابین زِنگ رئیس هیئت مدیره شرکت CATL، ایستگاه‌های جدید تا حد امکان از انرژی‌های سبز استفاده خواهند کرد. طبق پیش‌بینی‌های وی، تا سال ۲۰۳۰ حدود یک ‌سوم از انرژی مورد نیاز خودروهای برقی از طریق تعویض باتری تأمین خواهد شد. از دید آقای زنگ احتمالاً یک سوم از کل جایگاه‌های سوخت فسیلی در چین نیز جای خود را به ایستگاه‌های تعویض باتری خواهند داد.

در زمان کنونی برندهای متعددی در حال همکاری با CATL برای پذیرش و فراگیری استاندارد تعویض باتری این شرکت هستند. از جمله این برندها می‌توان به آیویز (Aiways)، دانگ فنگ-پژو-سیتروئن و سایک-جنرال موتورز-وولینگ اشاره کرد.  

ایستگاه تعویض باتری CATL

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X