کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰

از پراید تا EV2 ؛ جدیدترین کانسپت کیا با طراحی مدرن و آینده نگرانه معرفی شد

منتشر شده در 12 اسفند 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور

در گذشته نه چندان دور کیا به تولید خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی معروف بود. اما این شرکت با تغییر استراتژی و جذب طراحان و مهندسان برجسته جهان خودرو چند سالی است که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و اکنون حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای مطرح خود دارد. این خودروساز کره‌ای اکنون با سرعت بالایی در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود است. جدیدترین کانسپت این کمپانی که با نام کیا EV2 معرفی شده، پیش‌ نمایشی از یک خودروی کوچک شهری را ارائه می‌کند. به گفته کیا قرار است نسخه خیابانی این کانسپت سال آینده وارد مرحله تولید شود.

طراحی بیرونی ساده اما جذاب

کانسپت کیا EV2 را می‌توان ترکیبی از یک خودروی هاچبک و کراس اوور دانست. مثل دیگر اعضای سری EV چراغ‌های جلوی این مدل نیز فرم خاصی دارد و شامل دو خط موازی عمودی می‌شود. به دلیل برقی بودن پیشرانه، در این کانسپت خبری از جلو چنجره سنتی نیست. در نمای عقب، کیا از ترند این روزهای جهان، یعنی چراغ‌های سرتاسری فاصله گرفته و به جای این نوع چراغ‌ها، از دو چراغ کاملاً مجزای عمودی استفاده کرده است. این چراغ‌ها در لبه‌ اتاق نصب شده و تا قسمت جانبی امتداد پیدا کرده‌اند.

جدیدترین کانسپت کیا

از آنجایی که EV2 فعلاً یک مدل مفهومی است، طراحان کیا از آزادی عمل خود نهایت بهره را برده و با حذف ستون B لولای درهای عقب را به پشت انتقال داده‌اند. به احتمال قوی در نسخه تولید انبوه که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد، از طراحی سنتی‌ تری برای درها و دستگیره‌ها استفاده می‌شود.

کانسپت

کابین مینیمالیستی اما کاربردی

در طراحی داخلی EV2، کیا حداکثر سادگی و مینیمالیسم را در دستور کار قرار داده است. با این حال، احتمال دارد نسخه تولید انبوه داشبورد مجهزتر و کاربردی‌تری داشته باشد. کیا و هیوندای برخلاف بسیاری از خودروسازان، همچنان از دکمه‌های فیزیکی در کابین کابین محصولات خود استفاده می‌کنند. همانند بسیاری از مدل‌های اخیر کمپانی کیا، کانسپت EV2 هم از نمایشگرهای دوگانه در پشت فرمان سود می‌برد. گفتنی است غربیلک فرمان دارای ساختاری هشت ضلعی بوده و برای فراهم کردن دیدی بهتر به نمایشگر، به صورت تک شاخ طراحی شده است.

طراحی داخلی کانسپت EV2

ویژگی‌های نوآورانه در کیا EV2

یکی از ویژگی‌های جالبی که امیدواریم در نسخه تولیدی حفظ شود، امکان جمع شدن صندلی‌های عقب است. این ویژگی باعث می‌شود بتوان صندلی‌های جلو را تا حد زیادی به عقب برد و فضای بیشتری را برای سرنشینان جلو فراهم نمود. کیا می‌گوید بلندگوهای مثلثی شکل کانسپت EV2 قابل جداشدن هستند. بنابراین، راننده قادر است از آنها به عنوان بلندگوهای قابل حمل استفاده کند. از دیگر امکانات جالب این خودرو می‌توان به نظم‌ دهنده‌ های کشویی در صندوق بار، کف کاملاً صاف و سقف پانورامیک شیشه‌ای اشاره کرد.

نمای رو به رو کانسپت EV2

ابعاد کیا EV2

با توجه به شیوه نامگذاری محصولات سری EV، ابعاد این کانسپت جدید احتمالاً از مدل EV3 کوچک‌تر است. شاید بدانید کراس‌اوور برقی EV3 دارای ۴۳۰۰ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱۵۶۰ میلیمتر ارتفاع می‌باشد و فاصله محوری آن به ۲۶۸۰ میلیمتر می‌رسد.

معرفی کانسپت EV2

شایان ذکر است کیا هنوز مشخصات فنی EV2 را منتشر نکرده، زیرا این رونمایی فقط به طراحی خودرو مربوط می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “از پراید تا EV2 ؛ جدیدترین کانسپت کیا با طراحی مدرن و آینده نگرانه معرفی شد”

  1. yassinam گفت:

    نتیجه نداشتن فساد سیستمی

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X