موضوعات داغ روز:

اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

منتشر شده در 19 مرداد 1402 ساعت 11:21
نویسنده سجاد کجوری

چرخ ‌های عظیم ۲۴ اینچ ، اسکالید IQ را از رقبایی مانند شاسی بلند مرسدس بنز EQS  متمایز می‌کند. آمریکایی های قدیمی هم در حال برقی شدن هستند!

جنرال موتورز خودرو های برقی را چپ و راست رونمایی می کند، از خودروی الکتریکی شورولت اکینوکس نسبتا ارزان تا پرچمدار این کارخانه، سدان فوق العاده کادیلاک سلستیک، همه بر روی پلت فرم تکه ای Ultium سوار می شوند. این معماری منعطف با مدل عظیم کادیلاک اسکالید IQ ، گونه دیگری از خودرو را ارائه می کند. یک SUV تمام الکتریکی که به برادر موتور بنزینی خود در خط تولید این شرکت می پیوندد.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

اسکالید یکی از مهم ترین خودروهای کارخانه کادیلاک است، بنا بر این این خودرو ساز تمام آنچه را که در اختیار داشت برای  نسخه الکتریکی IQ به کار برد. کادیلاک اسکالید IQ به برد پیمایشی ۷۲۴ کیلومتر با باتری ۲۰۰ کیلو وات ساعتی رسیده است. مشخصات اولیه به اندازه طراحی متمایز آن، چشمگیر است. همچنین صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی در تمام عرض داشبورد ، چهار چرخ فرمان پذیر و ظرفیت یدک کشی تا ۳۶۲۸ کیلوگرم را به آن اضافه کنید. پس تمام موارد لازم برای یک SUV لوکس جذاب دیگر را خواهید داشت ، فقط این بار این شاسی بلند برقی است.

ویژگی های الکتریکی اسکالید IQ

پلت فرم الکتریکی منعطف Ultium  باتری های ۲۴ گانه اسکالید IQ را در خود جای می دهد که دو برابر بیشتر از شاسی بلند کوچکتر Lyriq و ظرفیت ۱۰۲ کیلو وات ساعتی قابل استفاده آن است. کادیلاک هنوز جزئیات دقیقی در مورد اسکالید IQ نگفته است، اما باتری بیش از  200 کیلو وات ساعتی آن مانند یک زنگ خطر برای باتری ۲۱۲ کیلو وات ساعتی هامر الکتریکی  GMC به نظر می رسد. همانند هامر، اسکالید  IQ از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند که احتمالاً با حداکثر نرخ شارژ DC 350 کیلو واتی پسر عموی خود مطابقت دارد.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

کادیلاک می گوید که IQ با شارژر های عمومی ۳۵۰ کیلوواتی در سطح شهر در ۱۰ دقیقه شارژ مورد نیاز تا ۱۶۷ کیلومتر پیمایش را فراهم می کند. شارژر دو مرحله ای و استاندارد داخلی خودرو ، ۲۴۰ ولتی است که اسکالید را با ۷.۷ کیلو وات با سرعت ۲۳.۸ کیلومتر برد پیمایشی بیشتر در هر ساعت شارژ می کند (با یک حساب سر انگشتی نمایان می شود که زمان شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد حدود ۳۰ ساعت است).  IQ همچنین می تواند بیش از ۱۹.۲ کیلووات برق متناوب از یک پریز ۲۴۰ ولتی را بپذیرد و در حدود ۱۳ ساعت طول می کشد تا این SUV به طور کامل شارژ شود (یعنی ۵۹ کیلومتر پیمایش بیشتر در هر ساعت).

اسکالید IQ

به لطف موتورهای دوگانه با آهنربای دائمی، اسکالید IQ دارای سیستم چهار چرخ محرک استاندارد با قدرت ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور 833 نیوتن متر در حالت رانندگی “معمولی” است. آن را به حالت رانندگی”ماکزیمم سرعت” تغییر دهید و این اعداد به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۶۴ نیوتن متر می رسند، که کادیلاک ادعا می کند که اسکالید را در کمتر از ۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند. طبق تخمین های شرکت کادیلاک، اسکالید IQ همچنین می تواند ۳۶۲۸ کیلوگرم را بکسل کند. رانندگی با تک پدال و ترمز چند مرحله ای به صورت استاندارد موجود هستند ، که از طریق کنترلگر خودکار پنج مرحله ای به روش تخلیه حرارتی کمک می کند تا بار انرژی را کاهش دهد.

در اسکالید برقی مانند مدل‌های GMC هامر و  شورلت سیلورادو الکتریکی، هر چهار چرخ فرمان پذیر هستند و از عملکرد مورب با سرعت پایین به نام Cadillac Arrival Mode بهره می‌برد. سیستم تعلیق بادی و دمپرهای مغناطیسی به صورت استاندارد موجود هستند که اسکالید را تا ۲ اینچ برای آیرودینامیک بهتر پایین می‌آورند و یا آن را یک اینچ برای عبور از سطوح بالا می آورند. این شاسی بلند الکتریکی همچنین دارای عملکرد خودرو به خانه (V2H) در سیستم شارژ دو طرفه خود است، به این معنی که مشتریان می توانند از طریق یک شارژر در خانه که به درستی نصب شده است، برق را مستقیماً از خودروهای خود دریافت کنند.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

هر اسکالید از سال ۱۹۹۹ تا کنون دارای استایلی باشکوه بوده است و این با نوع الکتریکی جدید تغییر نخواهد کرد. اسکالید IQ اصول طراحی مشترک زیادی با مدل احتراق داخلی، با جلوپنجره عمودی و خط سقف بلند دارد، اما بسیاری از جزئیات برای آیرودینامیک بهتر و ظاهر آینده نگر تر اصلاح شده اند. در جلو ، چراغ‌های جلوی عمودی با چشم‌های خیره‌کننده اسکالید بنزینی ، با جلو پنجره نورانی که امضای کادیلاک IQ است که کمتر از آنچه که برخی از ما انتظار داشتیم، خشن و یک تکه به نظر می ‌رسد.

طراحی تاثیر گذار

همین طور نمای جانبی ، که دارای یک خط شانه که از گلگیر جلو تا چراغ عقب امتداد می یابد، و همچنین یک خط شکسته در پایین درها که مقداری نور را جمع می کند. ستون دی اسکالید IQ برای اتصال به سقف مربع شکل تر، به شدت به جلو کشیده می شود و کادیلاک می‌گوید این طرح نسبت به انواع بنزینی فوراً قابل تشخیص است . هر چراغ عقب به دو تکه تقسیم شده است و تکه های پایینی به وضوح یادآور کادیلاک سلستیک ۳۰۰۰۰۰ دلاری هستند.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

کادیلاک با طراحی جدید، آیرودینامیک را نیز نادیده نگرفت، شکل لبه های عقب خودرو را بهینه کرد، زیر بدنه را صاف تر کرد و در قسمت جلو دریچه هایی را به جلو پنجره اضافه کرد تا در صورتی که نیاز به سیستم خنک کننده کم باشد بسته شوند. نتیجه خالص آن کار ۱۵ درصد  ضریب درگ کمتر است (که طبق محاسبات باید به حدود ۰.۳۱ یا بیشتر رسیده باشد).

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

کابین راحت کادیلاک اسکالید برقی

ظاهر شیک و مدرن به خوبی به کابین منتقل شده است. مجموعه بزرگی از صفحه نمایش ها که در سرتاسر عرض داشبورد گسترده شده اند و مجموعاً ۵۵ اینچ نمایشگر را ارائه می کنند. پشت آمپر دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی ، با یک صفحه نمایش لمسی دیگری درست در جلوی سرنشین. کابین همچنین دارای صندلی‌های چرمی و تزئینات چوبی لیزر کاری شده است که در شب نور پس‌ زمینه دارند.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

یک انتخابگر فلزی، صفحه نمایش کوچک‌تری را در کنسول مرکزی کنترل می‌کند و تنظیمات هندلینگ خودرو و کنترل ‌های ثانویه را کنترل می‌کند. کمبود دکمه های فیزیکی برای کنترل های تهویه مطبوع و سایر عملگر های پرکاربرد به چشم می آید. و متأسفانه، مانند سایر محصولات آینده جنرال موتورز، اسکالید IQ بدون اپل کار پلی یا اندروید اتو کار می‌کند (امیدواریم در این صورت سیستم اطلاعات و سرگرمی به خوبی سازماندهی شده باشد. هر چند که ، شک داریم که کسی بتواند از سیستم صوتی AKG با ۴۰ بلندگوی موجود ایراد بگیرد، البته اگر تعداد ۱۹ بلندگو در حالت پایه کافی نباشد).

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

اسکالید برقی طولی به اندازه ۵۶۹۷ میلی متر دارد که باعث می شود ۳۱۴ میلی متر  طولانی تر از اسکالید  معمولی و ۶۸ میلی متر  کوتاه تر از اسکالید  ESV اکستندد می باشد. با این حال، Caddy الکتریکی فاصله محوری بیشتری نسبت به هر دو دارد. کادیلاک می‌گوید که ترکیب کف کابین تخت، با ابعاد گسترده کابین ، فضای کافی برای صندلی های ردیف دوم سفارشی آپشنال باز می‌کند و اولین باری است که این شاسی بلند بزرگ چنین صندلی هایی را عرضه می‌کند. اگر این کار را انجام دهید ، صندلی های یک تکه اختصاصی در ردیف عقب خواهید داشت، با یک صفحه نمایش سرگرمی ۱۲.۳ اینچی برای هر مسافر ردیف دوم و یک مرکز فرمان با نمایشگر لمسی کوچکتر در کنسول سرتاسری.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

اسکالید IQ همچنین دارای یک صندلی ردیف سوم جا دار و فضای بار زیاد است؛ ۶۷۱ لیتر با همه صندلی‌ها در جای خود، ۱۹۵۶ لیتر در پشت ردیف دوم و۳۳۷۵ لیتر با همه صندلی ‌های تا شده. اگر این هنوز کافی نیست، اسکالید  دارای ۳۴۵ لیتر فضای قابل توجه در کاپوت جلو است که ظرفیت کل بار را به ۳۷۲۰ لیتر می رساند.

آسایش راننده

در ۴۰۰۰۰۰ مایل از بزرگراه های از پیش نقشه برداری شده و با دسترسی محدود در ایالات متحده و کانادا ، دستیار راننده بدون دخالت دست می تواند تغییر مسیر را برای عبور از ترافیک آهسته به تنهایی انجام دهد، مانند هامر الکتریکی. علاوه بر این، اسکالید  IQ با سیستم نظارت بر نقاط کور و سیستم پیشگیری از برخورد فعال، ترمز اضطراری خودکار که در تقاطع ها کار می کند، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت بالا و  سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و دوچرخه ارائه می شود.

انتخاب خریدار در اسکالید IQ

به گفته این شرکت، کادیلاک اسکالید IQ دارای قیمت اولیه حدود ۱۳۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. اسکالید IQ که در کارخانه جنرال موتورز در میشیگان ساخته می شود ، تولید خود را در تابستان آینده برای تحویل به مشتریان تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. این خودرو به اسکالید  بنزینی در خط تولید کادیلاک می‌پیوندد که در حال حاضر از ۸۱,۱۹۰ دلار با احتساب مقصد شروع می‌شود و برای پرچم دار این مدل یعنی اسکالید V  به ۱۵۲۵۹۰ دلار می رسد. تفکیک کامل قیمت برای IQ در دسترس نیست، اما در دو سطح لوکس و اسپورت ارائه خواهد شد. هفت رنگ بدنه موجود خواهد بود که سقفی با رنگ مشکی متضاد روی شش تای آن ها موجود است.

کادیلاک اسکالید IQ ؛ غول کادیلاک برقی شد

اگرچه در خصوص وزن و هزینه شارژ باتری بزرگ اسکالید هنوز سوالاتی وجود دارد ولی به نظر می رسد که اولین اسکالید  الکتریکی یک SUV لوکس بسیار امیدوارکننده باشد. کادیلاک اسکالید IQ با ظاهری بزرگ و متمایز، فضای داخلی راحت، عملکرد چشمگیر، و برد پیمایشی طولانی، به نظر می رسد کاملاً آماده است که این نام را به آینده ای با آلایندگی صفر برساند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.