%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰

الگوبرداری مرسدس از ب ام و؛ خودروهای برقی و بنزینی کمپانی یکپارچه سازی میشوند

منتشر شده در 04 اسفند 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
الگوبرداری مرسدس از ب ام و

مرسدس بنز در مسیر جدیدی گام برداشته و قصد دارد همانند ب ام و، زبان طراحی خودروهای برقی و درون‌سوز خود را یکپارچه کند. به گفته مقامات این برند آلمانی، این تصمیم بدون هیچگونه قربانی کردن فاکتورهایی مثل جاداری، راحتی، ظرافت یا کارایی خواهد شد.  

یکپارچگی در طراحی، بدون افت کیفیت

مرسدس بنز اعلام کرده که مدل‌های برقی و درون‌سوز آینده از زبان طراحی یکسانی بهره خواهند برد و تفاوت‌های ظاهری میان این خودروها به حداقل خواهد رسید. این استراتژی جدید، یکی از مهم‌ترین تغییرات در طراحی خودروهای آتی کمپانی مرسدس خواهد بود.

نمونه‌هایی از این رویکرد را قبلاً در برخی مدل‌های مرسدس دیده‌ایم. برای مثال، مدل‌های GLA و EQA یا GLB و EQB شباهت زیادی به یکدیگر داشته و از پلتفرم مشترکی بهره می‌برند. همچنین، G کلاس برقی ارتباط تنگاتنگی با نسخه درون‌سوز خود دارد. حالا مرسدس قصد دارد این استراتژی را به‌ صورت گسترده‌تری در تمام سبد محصولات خود پیاده کند.

چرا مرسدس به این سمت حرکت کرده است؟

یکی از دلایل اصلی تغییر رویکرد مرسدس بنز، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی کمپانی در سال گذشته است. طبق آمار، میزان فروش مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز در سال ۲۰۲۴ با افت ۲۳ درصدی به ۱۸۵,۱۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده؛ این رقم همچنان از میزان فروش خودروهای برقی آئودی (۱۶۴,۰۰۰ دستگاه با کاهش ۸ درصدی) بیشتر است، ولی نسبت به ب ام و اختلاف قابل توجهی دارد. شاید بدانید ب ام و بدون احتساب محصولات برند مینی، با فروش ۳۶۸,۵۲۳ دستگاه، دو رقیب هموطن خود را با فاصله زیادی پشت سر گذاشته و رشد ۱۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.

یکپارچه سازی مرسدس بنز

مرسدس امیدوار است که با تغییر زبان طراحی و دور شدن از رعایت افراطی مباحث آیرودینامیک و استفاده گسترده از پنل‌های سیال بدنه، جذابیت مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد و از این طریق، به رشد فروش آنها کمک کند.

تمرکز بر تنوع و نوآوری در مدل‌های جدید

مرسدس بنز قصد دارد ده‌ها مدل جدید یا بروزرسانی‌شده را تا سال ۲۰۲۷ معرفی کند که شامل طیف وسیعی از خودروهای برقی خواهد بود. این تغییرات به‌منظور افزایش رقابت‌پذیری در برابر ب ام و و سایر برندهای لوکس انجام می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا مرسدس بنز با این تغییرات خواهد توانست در بازار خودروهای برقی جایگاه خود را بهبود ببخشد یا خیر.

ویدیو های پیشنهادی
  1. اریا گفت:

    اه اه چقدر زشته حالم بهم خورد سبک زندگی هم همون دوران با شکوه قدیم اصلا از سبک زندگی مثلا امروزی حال نکردم از طراحی برونو ساکو ایتالیا برای مرسدس بنز بکجا رسیده انگار جک و برلیانسه نه مرسدس بنز 🤦

    ۱
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X