%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

انقلاب در خودروهای برقی شیائومی ؛ سیستم کمک راننده حالا مثل انسان رانندگی می‌کند

منتشر شده در 10 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
خودروهای برقی شیائومی

شرکت شیائومی با انتشار یک بروزرسانی نرم‌ افزاری بزرگ برای سیستم رانندگی نیمه ‌خودکار خود (ADAS) خبرساز شده است. این آپدیت نه تنها سیستم رانندگی را هوشمندتر و طبیعی‌تر می‌کند، بلکه تجربه‌ای روان‌تر از رانندگی ارائه می‌دهد.

یادگیری هوش مصنوعی با ۱۰ میلیون تجربه واقعی از جاده

به گزارش آخرین خودرو، هسته اصلی بروز رسانی شیائومی، به یادگیری عمیق سیستم هوش مصنوعی خودرو از داده‌هایی به نام «کلیپ‌ها» مربوط می‌شود. این کلیپ‌ها ویدیوهای سرگرمی نیستند، بلکه هر کلیپ یک ویدیوی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای از رانندگی واقعی است که تمام داده‌های دریافتی از دوربین‌ها، لایدار و رادارهای موج میلیمتری در آن ثبت شده است.

این سیستم به جای تکیه بر قوانین از پیش تعیین‌شده، با رویکرد نقطه به نقطه و از تجربه مستقیم برای درک و واکنش به محیط استفاده می‌کند. به گفته شیائومی، سیستم کمک راننده در فاز اول با حدود ۳ میلیون کلیپ آموزش دیده، اما اکنون تعداد کلیپ‌ها به ۱۰ میلیون ویدیوی واقعی رسیده است. کمپانی چینی تأکید دارد این امر جهشی چشمگیر در قدرت تحلیل و واکنش خودرو ایجاد می‌کند.

انقلاب در خودروهای برقی شیائومی ؛ سیستم کمک راننده حالا مثل انسان رانندگی می‌کند

بهبود چشمگیر در عملکرد رانندگی خودکار

شیائومی مدعی است که با این افزایش عظیم داده‌ها، دقت و کیفیت عملکرد سیستم رانندگی خودکار به طور محسوسی بهتر شده است. بر اساس آمار ارائه‌شده راحتی سواری در زمان شتاب‌گیری و ترمزگیری تا ۵۷ درصد بهبود یافته که به معنای شروع و توقف نرم‌تر در ترافیک شهری است و احتمال بروز حالت تهوع در سرنشینان را کاهش می‌دهد. همچنین، توانایی عبور از موانع در جاده‌ها، از عبور از کامیون پارک‌شده به صورت دوبل گرفته تا تردد در کوچه‌های باریک با ترافیک مقابل، ۶۷ درصد بهتر شده است. عملکرد عبور از تقاطع‌های پیچیده نیز ۲۳ درصد ارتقا یافته است.

سرمایه‌گذاری عظیم برای توسعه مستقل فناوری رانندگی

شیائومی با اختصاص سرمایه‌ای معادل ۷۹.۵ میلیارد یوان (حدود ۸۱۰ میلیون دلار) نشان داده که توسعه فناوری رانندگی هوشمند برای این شرکت تنها یک پروژه جانبی نیست. بیش از ۱۸۰۰ مهندس در تیم تحقیق و توسعه این پروژه فعالیت دارند و با استفاده از بیش از ۴۰۰ خودروی آزمایشی به‌ طور مستمر در جاده‌های عمومی، داده‌های جدیدی را جمع‌آوری می‌کنند.

خودروهای برقی شیائومی

تمام این فرآیند در هماهنگی با آزمایشگاه هوش مصنوعی داخلی شیائومی و با بهره‌گیری از مدل هوش مصنوعی بزرگ MiMo انجام می‌شود؛ مدلی که مسئول تحلیل داده‌ها و آموزش سیستم رانندگی است.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “انقلاب در خودروهای برقی شیائومی ؛ سیستم کمک راننده حالا مثل انسان رانندگی می‌کند”

  1. Amir Ali گفت:

    شیامی بهترینه❤️

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X