%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

اولین اطلاعات از چری فالوین T9L هیبریدی شارژی؛ شاسی بلندی قدرتمند با شانس حضور در ایران

منتشر شده در 17 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) فهرست جدیدترین مدل‌هایی را که در حال اخذ مجوزهای لازم برای ورود به بازار هستند، منتشر کرده؛ یکی از خودروهایی که نام آن در این فهرست دیده می‌شود، چری فالوین T9L هیبریدی شارژی (PHEV) است. این کراس اوور نخستین ‌بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ معرفی شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سه ‌ماهه نخست سال ۲۰۲۶ وارد بازار چین می‌شود.

عرضه در نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک

طبق داده‌های موجود در اسناد ارائه شده به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، چری فالوین T9L پلاگین هیبریدی در دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. نسخه دیفرانسیل جلو از یک پنل بسته در قسمت جلو استفاده می‌کند، در حالی ‌که نسخه چهار چرخ محرک دارای جلوپنجره مشبک سنتی است. برخی نسخه‌ها به سنسور پیشرفته لایدار روی سقف مجهز خواهند بود.

چراغ‌های روشنایی در روز L شکل، چراغ سرتاسری عقب، اسپویلر سقفی، ریل‌های سقفی، دستگیره‌های نیمه‌مخفی درها و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی از جمله ویژگی‌های ظاهری نماینده جدید چری در بازار شلوغ کراس اوورها هستند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند فالوین T9L هیبریدی شارژی ظاهری مدرن و هماهنگ داشته باشد.

ابعاد بدنه چری فالوین T9L

کراس اوور جدید چری ۴۸۷۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن با ۲۹۲۰ میلی‌متر برابر است. چنین ابعادی فالوین T9L را در کلاس کراس اوورهای سایز متوسط قرار می‌دهد، همان کلاسی که تیگو ۸ پرو نیز در آن حضور دارد. این خودرو تنها در نسخه پنج ‌نفره تولید خواهد شد و برنامه‌ای برای معرفی نسخه‌های شش یا هفت ‌نفره آن تدوین نشده است.

کابین مدرن با امکانات پیشرفته

چری فالوین T9L هیبریدی شارژی از یک نمایشگر مرکزی شناور، پنل دیجیتال پشت فرمان، چیپست ۳ نانومتری کابین و سیستم چندرسانه‌ای فالوین UI 2.0 سود می‌برد. امکانات داخلی این شاسی بلند چینی شامل شارژر بی‌سیم گوشی موبایل، محفظه نگهدارنده فنجان با طراحی باز، صندلی‌های عقب با تنظیمات برقی و همچنین صندلی‌های جلوی مجهز به تنظیمات برقی چندگانه، گرمکن، تهویه، ماساژور و حافظه صندلی می‌شود. هر دو ردیف از صندلی‌های این خودرو تخت‌شو هستند. در کنار این‌ها باید گفت یک محفظه مخصوص با امکان تنظیم دما در بازه منفی ۶ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد تعبیه شده؛ مکمل جذابیت‌های کابین را باید نورپردازی داخلی زیبا دانست که فضایی دلنشین خلق می‌کند. ناگفته نماند برای علاقه‌مندان موسیقی، چری فالوین T9L  یک سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و قدرت خروجی ۱۰۸۰ وات ارائه می‌دهد.

سیستم‌های کمک ‌راننده پیشرفته با ۲۷ سنسور

چری فالوین T9L با سامانه فالکون ۷۰۰ پلاس به فروش خواهد رسید. این سامانه توسط چیپست Horizon Journey 6P  با توان پردازشی ۵۶۰ تاپس پشتیبانی می‌شود. وظیفه تأمین داده نیز به مجموعه‌ای از ۲۷ حسگر مختلف سپرده شده است.

مشخصات فنی شاسی بلند چری فالوین T9L ؛ ترکیب قدرت و مصرف بهینه

نیروی محرکه این خودرو را پیشرانه موسوم به Kunpeng Super Hybrid C-DM فراهم می‌کند و گیربکس DHT260 قدرت آن را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. قلب اصلی این پیشرانه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) قدرت را دارد. با احتساب خروجی موتور الکتریکی، کل قدرت پیشرانه فالوین T9L به ۲۶۰ کیلووات (۳۴۸ اسب بخار) و گشتاور آن ۳۳۰ نیوتن ‌متر می‌رسد. در نسخه دیفرانسیل جلو، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده؛ در رابطه با سرعت نهایی نسخه چهار چرخ محرک حرفی به میان نیامده، اما می‌دانیم شتاب صفر تا صد آن در محدوده پنج ثانیه است.

باتری و مسافت قابل پیمایش؛ تا ۱۷۰ کیلومتر حرکت تمام ‌برقی

در اسناد فعلی، به ظرفیت باتری نسخه دیفرانسیل جلو از چری فالوین T9L اشاره شده است. این نسخه با دو پک باتری قابل انتخاب خواهد بود که عبارتند از پک ۱۹.۵۲ و ۳۲.۶۵ کیلووات ساعتی. طبق استاندارد چینی CLTC که به خوشبینانه بودن شهرت دارد، باتری پایه در حالت رانندگی تمام الکتریکی برای پیمایش ۱۰۱ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. اما باتری قوی‌تر تا ۱۷۰ کیلومتر مسافت راننده را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

آنطور که چری وعده داده، مصرف سوخت فالوین T9L هیبریدی شارژی در حالت تخلیه باتری با ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر خواهد بود. اگر این رقم در دنیای واقعی تحقق پیدا کند، با یکی از  کم‌مصرف‌ترین شاسی بلندهای بازار طرف خواهیم بود.

رقبا در بازار چین

چری فالوین T9L پلاگین هیبریدی در کلاس شاسی بلندهای هیبریدی شارژی سایز متوسط به رقابت خواهد پرداخت. این کلاس شامل مدل‌هایی مانند بی وای دی  سی لاین ۰۶  DM-i، چانگان نوو Q07 و بی وای دی سانگ ال DM-i می‌شود. با آغاز تحویل این خودرو در سال ۲۰۲۶ باید دید چری می‌تواند جایگاه خود را در این کلاس پرفروش تقویت کند یا خیر.

جدول مشخصات فنی چری فالوین T9L پلاگین هیبریدی
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۸۷۰ / ۱۹۳۰ / ۱۷۱۰ میلی‌متر
فاصله محوری۲۹۲۰ میلی‌متر
ظرفیت حمل سرنشینپنج ‌نفره
سیستم انتقال قدرتدیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک
رینگ‌ها۱۹ یا ۲۰ اینچ
موتور بنزینی۱.۵ لیتری توربوشارژ
توان کل پیشرانه۲۶۰ کیلووات یا ۳۴۸ اسب بخار
گشتاور کل سیستم۳۳۰ نیوتن ‌متر
حداکثر سرعت نسخه دیفرانسیل جلو۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب نسخه چهار چرخ محرکصفر تا صد در بازه پنج ثانیه
پیمایش الکتریکی۱۰۱ و ۱۷۰ کیلومتر طبق استاندارد CLTC
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X