ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

اولین اطلاعات رسمی از مشخصات مزدا EZ-60 منتشر شد؛ کراس اووری با ۲۵۵ اسب بخار قدرت

منتشر شده در 30 فروردین 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
مزدا EZ-60

مزدا چند روز پیش نخستین تصاویر رسمی از مدل جدید EZ-60 را منتشر کرد. در آن مقطع مزدا به انتشار برخی تصاویر و اطلاعات کلی بسنده کرد، اما با انتشار کاتالوگ اخیر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، جزئیات بیشتری از مشخصات مزدا EZ-60 فاش شده است. بر اساس داده‌های موجود، حالا می‌دانیم این خودرو در دو نسخه تمام برقی و هیبریدی مجهز به افزایش‌دهنده برد حرکتی به فروش خواهد رسید.

عرضه در سایر بازارهای جهان با نام CX-6e

مزدا با وجود موفقیت در فروش خودروهای درون‌سوز در ایالات متحده و ثبت رکورد جدید در سال گذشته، همچنان نسبت به رقبا با تأخیر وارد بازار خودروهای تمام برقی شده است. مدل MX-30 نخستین تلاش مزدا در این مسیر بود که به‌دلیل قیمت بالا و برد بسیار محدود، با استقبال سرد مشتریان آمریکایی مواجه شد.

مزدا CX-6e

از این رو، EZ-60 به‌عنوان تلاش جدید مزدا برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی، نقش مهمی در آینده این برند ایفا خواهد کرد. البته باید توجه داشت که این خودرو در بازار چین با این نام عرضه می‌شود و در بازارهای دیگر از جمله اروپا، با نام CX-6e فروخته خواهد شد. بر اساس استراتژی فعلی مزدا، این خودرو فعلاً راهی بازار آمریکا نخواهد شد.

طراحی مدرن با الهام از کانسپت آراتا

طراحی بدنه مزدا EZ-60 از کانسپت آراتا الهام گرفته شده، این کانسپت سال گذشته رونمایی شد. با وجود حفظ عناصر طراحی کلاسیک مزدا، این کراس اوور چهره‌ای تهاجمی‌تر و مدرن‌تر دارد. جلوپنجره‌ نمادین مزدا همچنان در این خودرو دیده می‌شود، اما اکنون با نوار LED تزئین شده تا با سبک روز هماهنگ باشد. در این راستا، لوگوی کمپانی موجود روی جلوپنجره هم نورپردازی شده است.

طراحی بدنه مزدا EZ-60

مزدا EZ-60: ابعاد بزرگ‌تر از تسلا مدل Y و وزنی بیشتر از پیکاپ رم ۱۵۰۰

براساس اطلاعات رسمی، مزدا EZ-60 طولی برابر با ۴۸۵۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۳۵ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۶۲۰ میلیمتر دارد. فاصله محوری این خودرو نیز ۲۹۰۲ میلیمتر اعلام شده است. با چنین ارقامی، باید گفت مزدا EZ-60 در مقایسه با تسلا مدل Y جثه بزرگ‌تری دارد. وزن خالص این کراس اوور خوش استیل هم ۲۵۹۰ کیلوگرم عنوان شده که از بسیاری از نسخه‌های پیکاپ رم ۱۵۰۰ سنگین‌تر است!

طراحی بدنه مزدا EZ-60

مشخصات فنی مزدا EZ-60 ؛ پلتفرم چینی و نسخه بنزینی-برقی

مزدا این خودرو را بر پایه پلتفرم EPA1 توسعه داده که با کراس اوور دیپال S07 مشترک است. این پلتفرم در اصل به گروه چانگان تعلق دارد. در حال حاضر اطلاعات نسخه مجهز به افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

در این نسخه، یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی صرفاً به‌عنوان ژنراتور عمل می‌کند و برق تولیدی توسط آن به باتری ۳۱.۷ کیلووات‌ساعتی منتقل می‌شود. این باتری نیز یک موتور الکتریکی ۲۵۵ اسب بخاری را تغذیه می‌کند. نیروی این موتور به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

مشخصات فنی مزدا EZ-60

مزدا هنوز برد حرکتی این نسخه را اعلام نکرده، اما در سدانEZ-6 ، همین ترکیب توانسته برد برقی ۱۶۰ کیلومتری و برد ترکیبی تا ۱۳۰۰ کیلومتر را ارائه دهد. بنابراین می‌توان انتظار عملکرد مشابهی را در EZ-60 داشت.

با وجود معرفی رسمی در چین، این خودرو فعلاً برای بازار آمریکا عرضه نخواهد شد و تمرکز مزدا روی چین و اروپا خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X