کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

اکسپنگ و گسترش حضور در قاره سبز؛ مونتاژ محصولات توسط شرکت تولیدکننده مرسدس G کلاس

منتشر شده در 06 مهر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
اکسپنگ و گسترش حضور در قاره سبز؛ مونتاژ محصولات توسط شرکت تولیدکننده مرسدس G کلاس

شرکت چینی اکسپنگ موتورز (Xpeng Motors) به طور رسمی از ورود خود به پنج بازار جدید اروپایی خبر داد. این برند برقی قصد دارد فعالیت خود را به سوئیس، اتریش، مجارستان، اسلوونی و کرواسی گسترش دهد؛ اقدامی که بخشی از استراتژی جهانی‌سازی این برند محسوب می‌شود.

آغاز فعالیت در سوئیس با همکاری گروه هدین

اکسپنگ اخیراً ورود خود به بازار سوئیس را اعلام کرده و با گروه هدین (Hedin Group) به عنوان شریک تجاری همکاری می‌کند. قرار است مدل‌های اکسپنگ G6 و G9 تا پایان سال در سوئیس عرضه شوند و در نیمه نخست ۲۰۲۶ نیز P7+ در این کشور به فروش برسد.

نروژ، دروازه اروپا برای اکسپنگ

اکسپنگ اولین بار در سال ۲۰۲۱ با ورود به نروژ فروش محصولات خود را در اروپا آغاز نمود. این شرکت تاکنون شبکه فروش و خدمات خود را در بیش از ۴۶ کشور و منطقه توسعه داده و حضور پررنگی در بازار جهانی خودروهای برقی دارد.

ورود به اتریش از اکتبر ۲۰۲۵

اکسپنگ گفته در اکتبر ۲۰۲۵ به طور رسمی وارد بازار اتریش خواهد شد. این برند همانند مدل موفق خود در آلمان، با نمایندگی‌های مجاز فعالیت خواهد کرد. در گام نخست، نمایندگی‌ها در شهرهای وین، سالزبورگ، گراتس و کلاگن‌فورت افتتاح خواهند شد. برنامه‌ریزی اکسپنگ نشان می‌دهد تعداد نمایندگی‌ها تا پایان ۲۰۲۵ به ۱۰ مرکز و تا سال ۲۰۲۶ به ۲۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

اکسپنگ و گسترش حضور در قاره سبز؛ مونتاژ محصولات توسط شرکت تولیدکننده مرسدس G کلاس

تمرکز بر اروپای جنوب شرقی

کمپانی نوپای چینی با همکاری مشترک میان AutoWallis Group و Salvador Caetano Group وارد بازارهای مجارستان، اسلوونی و کرواسی نیز خواهد شد تا حضور خود در اروپای جنوب شرقی را تقویت کند.

تولید محلی با همکاری مگنا در گراتس

یکی از تحولات مهم اخیر، همکاری اکسپنگ با کارخانه مگنا در شهر گراتس اتریش است. این کارخانه برای نخستین بار تولید کامل خودرو برای یک خودروساز چینی را برعهده می‌گیرد. بر اساس برنامه‌ ریزی‌ ها، مدل‌های G6 و G9 در سه ماهه سوم ۲۰۲۵ در این کارخانه به تولید خواهند رسید. این اقدام علاوه بر تقویت جایگاه برند در اروپا، به اکسپنگ کمک می‌کند تا از تعرفه‌های واردات اتحادیه اروپا در امان بماند. بد نیست اشاره کنیم کارخانه مگنا مدل‌های مشهوری چون مرسدس G کلاس، ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا را روی خطوط تولید خود دارد. علاوه‌ بر اینها، دو مدل چینی آیون UT و V نیز توسط این کارخانه بزرگ تولید می‌شوند.

رشد فروش و توسعه مراکز تحقیق و توسعه

اکسپنگ در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ توانسته بیش از ۸۰۰۰ دستگاه خودرو در اروپا به فروش برساند. همچنین این شرکت اولین مرکز تحقیق و توسعه اروپایی خود را در مونیخ آلمان افتتاح کرده؛ این مرکز قرار است توسعه مدل‌های جدید شامل سدان‌ها و شاسی بلندها را برای بازار اروپا پشتیبانی کند.

شایان ذکر است ایکس موتورز به عنوان یک شرکت واردکننده جدید به سراغ محصولات اکسپنگ رفته است. این شرکت برنامه دارد تا چهار مدل اکسپنگ را به بازار ایران عرضه کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X