فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

این شما و این گرندپری Emilia-Romagna ایتالیا ؛ سرعت و سبقت !

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1404 ساعت 13:00
نویسنده علیرضا تمدنی
این شما و این گرندپری Emilia-Romagna ایتالیا ؛ سرعت و سبقت !

ورشتپن با پشت سر گذاشتن نوریس و پیاستری، در گرندپری هیجان‌ انگیز ایتالیا به دومین پیروزی فصل خود دست یافت. با آخرین خودرو همراه باشید. این مسابقه با هیجان زیادی آغاز شد چرا که اسکار پیاستری، راننده‌ی خط اول در روز زمانگیری، در ابتدا به خوبی از خط شروع به حرکت کرد اما ورشتپن با عبور از پیچ تند تامبورلو، سبقتی خیره‌کننده گرفت و در نتیجه قهرمان جهان در دورهای بعدی پیشتاز شد و مسابقه را در رتبه نخست پایان برد.

این شما و این گرندپری Emilia-Romagna ایتالیا ؛ سرعت و سبقت !

سپس پیاستری به تعدادی از رانندگانی پیوست که در اوایل پیت استاپ کردند اما به نظر نمی‌رسید که این تصمیم برای راننده‌ استرالیایی مثبت باشد زیرا ورشتپن در پیست باقی ماند تا برتری و فاصله خود را در جایگاه اول بیشتر و بیشتر کرده باشد. در حالی که سوالاتی در مورد اینکه آیا استراتژی یک توقف یا دو توقف برای این مسابقه مناسب است، همچنان ادامه داشت ناگهان همه چیز به ضرر پیاستری شد! دور ۲۹، پس از اینکه استبان اوکان با ماشین هاس روی چمن به دلیل نقص فنی متوقف شد، ماشین ایمنی مجازی فراخوانده شد و این یعنی خوش اقبالی برای برخی رانندگان!

این شما و این گرندپری Emilia-Romagna ایتالیا ؛ سرعت و سبقت !

این امر به رانندگانی که هنوز توقف نکرده بودند اجازه داد تا بدون از دست دادن زمان به پیت بروند و این موضوع مهمترین اقبال برای ورشتپن بود که قبل از بازگشت به پیست با اختلاف خیره‌کننده حدود ۲۰ ثانیه نسبت به نوریس در جایگاه دوم، تعویض تایر انجام داد. اما در ادامه مسابقه اتفاقات بیشتری رخ داد؛ زمانی که به دلیل بروز نقص فنی در مرسدس کیمی آنتونلی در دور ۴۶، او از پیست خارج شد و به ورشتپن اجازه داد تا دوباره توقف کند – همانطور که نوریس نیز توقف کرد، در حالی که راننده دیگر مک‌لارن یعنی پیاستری این کار را نکرد و رقابت بین دو هم تیمی را به اوج رسانید.

گرندپری Emilia-Romagna

شروع مجدد مسابقه توسط ورشتپن بی‌نقص انجام شد و در ادامه چهارمین پیروزی متوالی خود را در ایمولا در چهارصدمین شروع گرندپری ردبول به دست آورد در حالی که نوریس، شش ثانیه عقب‌تر از مکس، در جایگاه دوم و پیاستری استرالیایی در جایگاه سوم قرار گرفت. لوئیس همیلتون از فراری با عملکردی خیره کننده و جسورانه مسابقه را در جایگاه چهارم به پایان رسانید هرچند مسابقه را از رده ۱۲ استارت زده بود.

گرندپری Emilia-Romagna

الکس آلبون با کسب مقام پنجم، به روند خوب ویلیامز ادامه داد. او در یک رقابت نفس‌گیر در اواخر مسابقه با چارلز لکلرک از فراری که باعث شد چارلز در مقام ششم باقی بماند، پیروز شد. در همین حال، جورج راسل پس از کناره‌گیری آنتونلی، به عنوان تنها راننده مرسدس، مقام هفتم را کسب کرد در حالی که کارلوس ساینز در مقام هشتم به جمع امتیازات تیم ویلیام اضافه کرد.

گرندپری Emilia-Romagna

ایزاک هاجار، راننده تازه‌کار تیم ریسینگ بولز، در جایگاه نهم قرار گرفت و یوکی سونودا با کسب آخرین امتیاز، خود را به جایگاه دهم رساند تا شاید پس از تصادف مهلکش در مرحله زمانگیری روز شنبه، کمی آرامش را برای راننده ردبول به ارمغان بیاورد.

فرناندو آلونسو در روز ضعیف آستون مارتین، دوباره در جایگاه یازدهم امتیاز از دست داد و نیکو هالکنبرگ نیز در جایگاه دوازدهم، شانس خود را برای قرار گرفتن در جمع ده نفر برتر از دست داد. پیر گسلی پس از او در جایگاه سیزدهم برای تیم آلپین قرار گرفت و بالاتر از لیام لاسون از ریسینگ بولز و لنس استرول از آستون مارتین قرار گرفت.

فرانکو کالو پینتو در اولین مسابقه خود با رانندگی ماشین آلپاین، در جایگاه شانزدهم از خط پایان عبور کرد، در حالی که اولی بیرمن از تیم هاس و گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر به ترتیب در جایگاه‌های هفدهم و هجدهم قرار گرفتند و اوکان و آنتونلی دو راننده ای بودند که نتوانستند مسابقه را در ایمولا به پایان برسانند.

این شما و این گرندپری Emilia-Romagna ایتالیا ؛ سرعت و سبقت !

 از نکات قابل توجه حضور والنتینو رسی (Valentino Rossi)، قهرمان افسانه ای موتو جی پی ملقب به دکتر رسی، فدریکا برگنونه (Federica Brignone)، قهرمان ایتالیایی اسکی جهان، و رونالدوی برزیلی بود که برای تماشای گرند‌پری امیلیا-رومانیا آمده بودند.

گرندپری Emilia-Romagna

دور بعدی مسابقات F1 از ۲۳ تا ۲۵ می ۲۰۲۵ (۲ الی ۴ خرداد ۱۴۰۴) در پیست مونت‌کارلو موناکو خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X