%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰

باتری جدید چری خودروهای برقی را متحول میکند؛ پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

منتشر شده در 01 آبان 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
باتری جدید چری

شرکت چری اخیراً با برگزاری کنفرانسی اختصاصی، از تازه‌ترین دستاوردهای خود رونمایی کرده است. یکی از این دستاوردها، باتری جامد است که از سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد. دیگر نوآوری این شرکت به باتری پیشرفته Kunpeng مربوط می‌شود. این باتری در سه نسخه و با قابلیت شارژ 6C توسعه پیدا کرده است. به لطف این ویژگی، تنها با ۵ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت در باتری سری Kunpeng ذخیره می‌شود.

مشخصات باتری جامد چری

چری اعلام کرده که تا پایان سال جاری، چگالی انرژی باتری جامد این شرکت به ۴۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۶۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم افزایش یافته و اولین خودروی مجهز به باتری جامد در سال ۲۰۲۶ معرفی می‌شود. تولید انبوه این باتری برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. چری ادعا می‌کند که خودروهای مجهز به این باتری بردی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر خواهند داشت. اگر این رکورد در شرایط واقعی و رانندگی‌های روزمره فراهم شود، پیشرفت شگرفی در زمینه برد حرکتی مدل‌های الکتریکی رخ خواهد داد.

معرفی سه سری باتری Kunpeng

باتری سری Kunpeng در سه نسخه تولید می‌شود که عبارتند از:

  • باتری‌های مکعبی لیتیوم آهن فسفات
  • باتری‌های مکعبی نیکل کبالت منگنز
  • باتری‌های استوانه‌ای و بزرگ نیکل کبالت منگنز

هر سه نوع باتری از قابلیت شارژ 6C پشتیبانی می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم در این نامگذاری C نمایانگر نرخ شارژ بوده و با تقسیم کردن شدت جریان شارژ بر ظرفیت باتری (بر اساس آمپر ساعت) محاسبه می‌شود. طبیعتاً هر چه عدد همراه با حرف C بالاتر باشد، به معنای سرعت شارژ بیشتر خواهد بود.

باتری Kunpeng

باتری‌ جدید لیتیوم آهن فسفات چری، چگالی انرژی ۱۲۰ تا ۱۶۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن دارد. این باتری مناسب خودروهای برقی با برد ۲۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر و خودروهای هیبریدی شارژی و EREV با برد تمام‌ الکتریکی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر هستند. به گفته چری این باتری‌ها در دماهای محیطی منفی ۳۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد قابل استفاده هستند و می‌توانند تا ۳۰۰۰ بار شارژ دوام بیاورند.

باتری مکعبی نیکل کبالت منگنز برای خودروهای تمام الکتریکی با برد ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر و مدل‌های هیبریدی شارژی و EREV با برد برقی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است. این باتری به ازای هر کیلوگرم وزن ۱۴۰ الی ۲۰۰ وات ساعت انرژی را در خود ذخیره می‌کند و در دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۶۵ درجه سانتیگراد قابل استفاده می‌باشد.

باتری بزرگ استوانه‌ای هم برای مدل‌های تمام الکتریکی با برد ۷۰۰ الی ۱۲۰۰ کیلومتر و خودروهای هیبریدی شارژی و EREV با برد ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در حالت تمام برقی توسعه یافته است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ehsan گفت:

    بسیار مقاله جالبی بود وپاشنه آشیل فن آوری برق طرفیت و متناسب اون برد هست که نشون میده شرکتها مدام دارن روی نوآوریهای جدید کار میکنن

    ۴
    ۰
  2. فرشید گفت:

    بی صبرانه منتظر برقی هام. از ماشینای بنزینی فقط دود، تعویض روغن میلیون تومنی، تعویض واشر سر سیلندر، روغن ریزی از فلان کاسه نمد و بهمان سنسور, سوراخ شدن انباری اگزوز, تعویض شمع، شستن انژکتور، سوپاپ و هزار بدبختی دیگش برای من بوده و غرش گوشنواز موتور هشت سیلندر و شتاب چند ثانیه و اینجور چیزاش مال پولدارا و خارجیا. کاش زودتر ماشین های برقی با قیمت مناسب تر عرضه بشه چون دیگه توانایی اینکه نصف حقوقم خرج ماشین بشه رو ندارم

    ۲۴
    ۰
    • ناشناس گفت:

      مطمئن باش برقی ها صد جور مشکل و هزینه ها دیگه خواهد داشت اصلی ترین معضل همون هزینه باتری هاش هستش که میگن بعد از حدود ۴ سال باید تعویض بشن که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت ماشین هزینه باتری ها هستش حساب کن یه ماشین برقی حداقل از ۱۵۰۰ شروع میشه به بالا یه دفعه باید ۵۰۰ میلیون خرج تعویض باتری هاش بکنی پس هزینه هات چندین برابر قبل میشه در ضمن اگه مشکل واشر سر سیلندر ، روغن ریزی و اینجور مسائل داری معلومه ماشین زیر پات قدیمیه مثلا یه پژو ۴۰۵ که ۳۰۰ هزار کیلومتر هم راه رفته معلومه این همه مشکل هم باهاش داری اگه یه ماشین به روز تر و صفر کیلومتر بخری بنزینی هم باشه اون همه سختی که گفتی رو نداره بلکه از برقی هم دردسرش کمتره

      ۳
      ۲
      • قاسم گفت:

        شما اگه هزینه های سوخت تعویض روغن و قطعات موتور درون سوز رو در طول پنج سال جمع ببندید تفاوتی چندانی با تعویض باطری ندارد باطری قدیمی شما هم حد اقل نیمی از هزینه های را ساپورت خواهد کرد

        ۰
        ۰
    • ناشناس گفت:

      والا هیچ ماشین بنزینی تو پنج سال اول کارش هیچ مشکلی نداره فقط روغن رو باید عوض کنی ولی برقیا بعد از پنج سال از ظرفیت باتریشون ۶۰ الا ۷۰ درصد میمونه فرض کن شرکت گفته با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر میره بعد پنج سال میشه حدودا ۱۹۵ کیلومتر تازه تو کشور ما که روزا دما بسیار بالاست و در شبهای زمستانی بسیار پایینه باتری ها اصلا خوب عمل نمی کنند

      ۰
      ۰
  3. ناصر گلشادی گفت:

    دولت حتما باید خودروسازان را اجبار کند سالی nدرصد محصولاتشون رو برقی بسازند تاهم آلودگی کمتر بشه هم از فن آوری روز خودروسازان جهانی عقب نیافتیم وهم رفاقتمون با مکانیک ها تموم بشه

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X