%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ45 مدل ۱۹۷۷ ؛ تلفیق گذشته و حال در یک پروژه جذاب

منتشر شده در 23 بهمن 1403 ساعت 16:30
نویسنده سعید علیپور
بازسازی تویوتا لندکروزر FJ45 مدل ۱۹۷۷

شرکت‌های بازسازی خودرو معمولاً به استفاده از یک رنگ جدید، رینگ‌های متفاوت و صفر شویی بسنده کرده و از این طریق چهره‌ای تازه به مدل‌های قدیمی می‌بخشند. اما برای کمپانی لگاسی اورلند (Legacy Overland) اینها اصلاً کافی نیست. این کمپانی که مقر آن در ایالت کنِتیکت قرار دارد، در پروژه‌های خود به ریزترین جزئیات پرداخته و در پایان خودرویی را به مشتری تحویل می‌دهد که گویی همین الان از خط تولید خارج شده است. در تازه‌ترین پروژه این شرکت به سراغ بازسازی یک دستگاه تویوتا لندکروزر FJ45 مدل ۱۹۷۷ رفته و آن را از نو ساخته است!

بازسازی از پایه و استفاده از پیشرانه قوی‌تر در تویوتا لندکروزر FJ45

در گام نخست، لگاسی اورلند تقریباً تمامی قطعات اصلی تویوتا لندکروزر FJ45 را از هم باز کرده، طوری که فقط شاسی از آن به جا مانده است! در این مرحله، تکنسین‌های زبده لگاسی اورلند شاسی را ترمیم و آن را دوباره رنگ‌آمیزی کرده‌اند. پس از این کار، نوبت به نصب پیشرانه جدید رسیده؛ این پیشرانه یک موتور ۶ سیلندر ۴.۵ لیتری متعلق به تویوتا لندکروزر FJ80 است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی و به سمت همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ45

آماده شده برای عبور از سخت‌ترین مسیرها

تیم بازسازی لگاسی اورلند تنها به تغییر پیشرانه بسنده نکرده است. بروز رسانی‌ های مکانیکی شامل موارد دیگری می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از بهره‌گیری از شفت‌ های جدید، نصب سیستم خنک‌ کننده و رادیاتور ارتقا یافته و همچنین استفاده از دیسک‌های ترمز مدرن برای هر چهار چرخ. ارتفاع خودرو نیز ۲.۵ اینچ (۶.۳۵ سانتیمتر) افزایش پیدا کرده که به لطف استفاده از فنر شمش و کمک‌ فنرهای Old Man Emu/ARB صورت گرفته است. این تغییرات باعث شده‌اند که FJ45 بتواند براحتی در مسیرهای آفرودی ناهموار حرکت کند.

نمای پشت تویوتا لندکروزر FJ45

طراحی کلاسیک با رنگ منحصربفرد

از نظر ظاهری، این تویوتا لندکروزر کلاسیک به رنگ «بژ شنی» رنگ‌آمیزی شده که برای یک خودروی آفرود انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود. علاوه بر این، خودرو روی رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی با قالپاق‌ های کرومی سوار شده و یک سقف نرم هم‌رنگ بدنه برای آن در نظر گرفته شده است.

نمای رو به رو تویوتا لندکروزر FJ45

کابینی مدرن با حفظ اصالت

در داخل کابین، غربیلک فرمان اصلی بازسازی شده و نشانگرهای قدیمی جای خود را به مجموعه‌ای از صفحات دیجیتال داده‌اند. از دیگر تغییرات می‌توان به سیستم صوتی سفارشی، سیستم تهویه مطبوع و صندلی‌های چرمی جدید اشاره کرد. این اصلاحات باعث شده‌اند که FJ45 با وجود سن بالای خود، از همیشه سرحال‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد.

شرکت لگاسی اورلند مبلغ دقیقی برای این بازسازی اعلام نکرده، اما قطعاً چنین پروژه‌ای ارزان تمام نمی‌شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مرتضی میری گفت:

    واقعاً میتونم به جرأت بگم تویوتا و دیگر محصولات این کمپانی محشرن ،و چیزی بنام خرابی ندارن،عللخصوص قدیمی‌تر هاش ، البته که تلفیقی از تکنولوژی قدیم و بروز خیلی زیبا تر میکنه رخ کارو ، و وقتی که داخل کابین بشینی یه حس فوق العاده ای بهت دست میده ،و اون صندلیاش و نشانگر های دمای اب و سوخت، و داشبوردش ادمو غرق میکنه به روزای گذشته و قدیم و جدید ،و هر چقدر بهش نگاه کنی کمه،بعضیا به تویوتا میگن حضرت اما حضرت فقط به لندکروز سری سیصد میگن چرا که بدون فشار دادن هیچ کلیدی و استفاده از اپشنی بدون هیچ هرزگردی ای میتونه مسیرای ناهموار و افرودی رو طوری پیمایش کنه .
    بنظرم تنها کمپانی ای که در این حد محکمه همین تویوتاست و هیچ معایبی نداره ،و ی سری از سدان های کمری در دهه دوزارو ده یکمی ضعف و معایبی داشتن که اونا هم با فراخوان رفع عیب شد .

    ۳۳
    ۳
  2. بهزاد گفت:

    سلام عرض ادب تو ایران جای هست که وانت 2f تویوتا درست حسابی بازسازی کنه . اگه هست لطفا معرفی کنید

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X