%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت به ریشه ها ؛ فراری هم دکمه های لمسی را با دکمه های فیزیکی جایگزین می کند

منتشر شده در 17 تیر 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
بازگشت به ریشه ها ؛ فراری هم دکمه های لمسی را با دکمه های فیزیکی جایگزین می کند

چند روز قبل بود که فراری از جانشین روما با نام آمالفی رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های این خودرو که مورد توجه قرار گرفته، استفاده از دکمه‌های فیزیکی به جای دکمه‌های لمسی موجود در مدل روماست. خودروساز ایتالیایی حالا اعلام کرده نه تنها در مدل‌های آینده از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند، بلکه دارندگان خودروهای تولیدشده در سال‌های اخیر نیز می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های کمپانی، دکمه‌های لمسی را با دکمه‌های فیزیکی جایگزین کنند.

فراری با این تصمیم، هم‌راستا با گرایش جدید صنعت خودرو، یعنی بازگشت به کنترل‌های فیزیکی، حرکت کرده؛ روندی که در پاسخ به بازخوردهای مکرر مشتریان شکل گرفته است. مالکان خودروهایی مانند فراری روما، پوروسانگوئه، ۲۹۶، SF90 و مدل جدید ۱۲ Cilindri بارها از کنترل‌های بیش از حد حساس لمسی روی فرمان گلایه کرده بودند.

راهکاری عملی و بدون نیاز به بازگشت به کارخانه مارانلو

فراری برای نخستین بار در نسخه مخصوص پیست مدل ۲۹۶ اسپشیاله و سپس در مدل جدید آمالفی، از چیدمان بازطراحی‌شده دکمه‌های فیزیکی روی فرمان رونمایی کرد. حالا این سبک طراحی قرار است به مدل‌های آینده نیز راه پیدا کند. اما همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم صاحبان مدل‌های فعلی هم قادر خواهند بود تا فرمان خودرویشان را به این چیدمان جدید ارتقاء دهند.

«جیانماریا فولجنزی»، مدیر توسعه محصول فراری، در مصاحبه با نشریه تاپ گیر تأیید کرده که برای نصب این آپدیت نیازی به تعویض کل فرمان نیست، بلکه فقط مرکز فرمان جایگزین می‌شود. همچنین، نصب این مجموعه نیازی به بازگرداندن خودرو به کارخانه مارانلو ندارد و توسط نمایندگی‌های محلی فراری قابل انجام است. پس از نصب نیز یک تست رانندگی کوتاه برای تنظیم نهایی کالیبراسیون کفایت می‌کند.

راهکاری عملی و بدون نیاز به بازگشت به کارخانه مارانلو

چرا فراری به سراغ کنترل‌های لمسی رفت؟

«انریکو گالیه‌را»، مدیر بازاریابی و فروش فراری، درباره دلایل استفاده اولیه از کنترل‌های لمسی اظهار کرده در زمان توسعه مدل SF90، تیم طراحی به دنبال سریع‌ترین و مدرن‌ترین واسط کاربری ممکن بودند و از دقت و پاسخ‌دهی بالای صفحات لمسی گوشی‌های هوشمند الهام گرفتند تا این تجربه را به فضای فرمان خودرو منتقل کنند.

اما نتیجه دقیقاً طبق انتظار پیش نرفت. گالیه‌را اذعان داشته:

«فلسفه ما همیشه حفظ دستان روی فرمان و تمرکز چشم بر جاده بوده، اما مشاهده کردیم که بسیاری از رانندگان به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای دکمه‌های لمسی، وقت زیادی را صرف نگاه‌ کردن به خود فرمان می‌کنند. ما به صدای مشتریان‌ مان گوش دادیم.»

بازگشت به ریشه ها ؛ فراری هم دکمه های لمسی را با دکمه های فیزیکی جایگزین می کند

او افزوده این سیستم شاید کمی بیش از حد پیشرفته بوده و در عمل عملکرد بی‌نقصی نداشته است. به همین دلیل، فراری حالا تصمیم گرفته مسیر میانه‌ای را در پیش گیرد؛ یعنی نه بازگشت کامل به سنت‌های قدیمی، و نه اصرار بر استفاده تمام و کمال از فناوری‌های نوین.

استقبال گسترده در راه است؟

با تأیید رسمی این قابلیت جدید، پیش‌بینی می‌شود موجی از مالکان خودروهای فراری به نمایندگی‌های رسمی این شرکت مراجعه کنند تا از دکمه‌های فیزیکی جدید بهره‌مند شوند. اگرچه هنوز اطلاعاتی درباره هزینه این ارتقاء منتشر نشده، اما با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی فراری، احتمالاً هزینه این تغییر هم بالا خواهد بود. با این حال، برای بسیاری از دارندگان خودروهای لوکس، چنین ارتقایی ارزش پرداخت هزینه را دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    دقیقا ،از وقتی این ۱۲ چیلیندری رو گرفتم همش رو اعصابمه، سر همین قضیه چند روز مدام با اِنزو اینور و اونور رفتم که اونم کفِش خیلی پایینه زیرش گیر میکنه، خلاصه فعلا با ال نود میرونم تا بعد ببرم نمایندگی دکمه های فیزیکی رو جایگزین صفحه نمایش کنم، ممنون از فراری که به فکر ماست و ممنون از خبررسانی شما عزیزان.

    ۸
    ۴
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X