مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت هیوندای به دکمه‌های فیزیکی ؛ نمایشگرهای لمسی بزرگ محبوبیت ندارند!

منتشر شده در 21 آبان 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
دکمه های هیوندای

در سال‌های اخیر، صنعت خودروسازی با الهام از تحولات تکنولوژی به سمت جایگزینی دکمه‌های فیزیکی با کنترل‌های لمسی حرکت کرده؛ تغییری که به‌ اصطلاح «اثر تسلا» نام گرفته و هدف اصلی آن ارائه ظاهری مدرن و مینیمال در کابین خودروها بوده است. هرچند این تغییر در برخی بازارها با استقبال مواجه گشته، اما در ایالات متحده با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. به گفته هیوندای، مشتریان حاضر در این بازار علاقه چندانی به نمایشگرهای بزرگ ندارند؛ به همین خاطر به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر در بهره‌گیری از چنین نمایشگرهایی زیاده‌روی کرده است.

بازخوردهای منفی کاربران نسبت به کنترل‌های لمسی

«ها هاک سو» مدیر استودیوی طراحی هیوندای در کالیفرنیا اخیراً در مصاحبه با نشریه «کره جونانگ دیلی» در رابطه با نمایشگرهای بزرگ اظهارنظرهای جالبی را مطرح کرده است. وی در این رابطه گفته آزمایش‌ها و نظرسنجی‌های متعدد نشان داده‌اند کاربران آمریکایی هنگام استفاده از دکمه‌های لمسی، دچار استرس و سردرگمی می‌شوند. وی افزوده در آزمایش‌های مختلف، مهندسان هیوندای متوجه شده‌اند که کاربران هنگام نیاز به تنظیمات فوری مثل تنظیم دما یا سیستم تهویه، به سختی می‌توانند این کار را انجام دهند و این موضوع باعث ایجاد استرس و ناراحتی آن‌ها می‌شود.

نمایشگرهای لمسی به طراحان این امکان را داده‌اند که کابین خودروها را بدون دکمه‌های متعدد و با ظاهری یکدست و مدرن طراحی کنند و همزمان، قابلیت‌ها و گزینه‌های بیشتری در اختیار راننده قرار دهند. اما در مواقعی که خودرو در جاده‌های ناهموار و پر از دست‌انداز در حال حرکت است، یافتن دکمه‌های لمسی و نگاه کردن به نمایشگر می‌تواند حواس راننده را از جاده منحرف کند. طبیعتاً این امر کاهش ایمنی و افزایش احتمال بروز حوادث مختلف را در پی دارد.

کابین هیوندای

بازگشت به دکمه‌های فیزیکی در مدل‌های جدید

هیوندای با دریافت این بازخوردها، به این نتیجه رسیده که دکمه‌های فیزیکی می‌توانند تجربه کاربری بهتری برای رانندگان آمریکایی فراهم کنند. به‌ همین دلیل، مدل‌های جدید این خودروساز – مانند نسخه فیس‌ لیفت آیونیک ۵ – اکنون به دکمه‌های فیزیکی بیشتری مجهز شده‌اند. این دکمه‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا بدون نیاز به برداشتن نگاه از جاده، به راحتی امکانات مختلف را تنظیم کنند.

آینده کنترل‌های لمسی و تکنولوژی‌های کمک‌ راننده

تیم طراحی هیوندای در آمریکای شمالی معتقد است که با پیشرفت تکنولوژی‌های کمک‌راننده، به‌ ویژه با توسعه سیستم‌های پیشرفته رانندگی خودکار، ممکن است دیدگاه خریداران نسبت به کنترل‌های لمسی تغییر کند. این تکنولوژی‌ها می‌توانند به کاربران اجازه دهند تا بیشتر روی راحتی تمرکز کنند و استفاده از دکمه‌های لمسی، که در شرایط فعلی به چالش کشیده شده، به مرور زمان آسان‌تر و محبوب‌تر شود.

آینده دکمه های لمسی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X