%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت پورشه به گذشته ؛ کمپانی آلمانی به دنبال تولید یک کراس اوور بنزینی جدید

منتشر شده در 23 اسفند 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بازگشت پورشه به گذشته

پورشه ماکان از زمان عرضه در سال ۲۰۱۴ به یکی از موفق‌ترین محصولات کمپانی تبدیل شده و با فروش بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه، سود سرشاری را برای خودروساز آلمانی به ارمغان آورده است. با وجود محبوبیت بالا، این کراس اوور به‌تدریج در حال خروج از بازار است و نسخه‌های درون‌سوز آن به دلیل مقررات جدید امنیت سایبری دیگر در اروپا عرضه نمی‌شوند. از سال آینده هم تولید نسخه بنزینی این خودرو به‌ طور کامل متوقف خواهد شد.

ماکان بنزینی دیگر بازنخواهد گشت!

در ماه‌های اخیر، شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه یک نسخه بنزینی از ماکان جدید منتشر شده بود، اما پورشه با انتشار بیانیه‌ای رسمی این شایعات را تکذیب کرده است. در این بیانیه آمده:

«برای بهبود ماکان از هر نظر، پورشه تصمیم گرفت که این مدل را کاملاً برقی کند و همچنان بر این تصمیم پایبند است. پس از توقف تولید مدل‌های درون‌سوز، ماکان به‌ طور انحصاری به‌ عنوان یک خودروی تمام‌ برقی در سراسر جهان عرضه خواهد شد.»

با توجه به این بیانیه، معلوم می‌شود که پس از سال ۲۰۲۶ دیگر هیچ نسخه بنزینی یا هیبریدی از ماکان تولید نخواهد شد.

تناقض در سیاست‌های پورشه؟

این تصمیم تا حدی غیرمنتظره است، زیرا در نوامبر سال گذشته، مدیر مالی پورشه اعلام کرده بود که این شرکت در حال بررسی احتمال بازگرداندن پیشرانه‌ های درون‌سوز یا هیبریدی به برخی مدل‌های برنامه‌ریزی‌شده برای تولید تمام‌ برقی است. حتی یک ماه پیش، پورشه از سرمایه‌گذاری بیشتر روی پیشران های بنزینی و هیبریدی خبر داده بود.

سیاست های پورشه

پورشه به دنبال یک کراس اوور جدید؟

اگرچه ماکان بنزینی برای همیشه کنار گذاشته می‌شود، اما پورشه ممکن است یک کراس ‌اوور جدید با پیشرانه بنزینی و هیبریدی معرفی کند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، این برند آلمانی عرضه چنین مدلی را بررسی می‌کند. اگر این پروژه تأیید شود، محصول جدید پورشه قبل از سال ۲۰۳۰ عرضه نخواهد شد. طبق شنیده‌ها این مدل طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت، ولی همچنان از زبان طراحی شاخص بهره خواهد برد. همچنین، خودروساز آلمانی اعلام کرده این خودرو از «هم‌افزایی با دیگر محصولات گروه فولکس واگن» بهره‌مند خواهد شد. با این حساب، احتمال دارد این کراس اوور بر مبنای پلتفرم PPC که در نسل جدید آئودی Q5 استفاده شده، ساخته شود.

برنامه‌های آینده پورشه برای کراس اوورهای برقی

در کنار تصمیم‌گیری درباره ماکان، پورشه برنامه‌ جامعی برای گسترش سبد خودروهای برقی خود دارد. نسخه الکتریکی پورشه کاین در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. همچنین، این خودروساز روی یک SUV بزرگ‌تر و سه‌ ردیفه کار می‌کند که بالاتر از کاین در سبد محصولات این برند قرار خواهد گرفت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X