%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰

با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا

منتشر شده در 15 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا

در تحولی جدید در حوزه فناوری‌های خودرویی و امنیت شهری، شرکت Policing Lab با همکاری دفتر کلانتر شهرستان میامی‌-‌دید (Miami-Dade) از یک اتومبیل گشت‎زن خودکار رونمایی کرده است. این خودرو به اختصار پوگ (PUG) نامگذاری شده و اولین خودروی گشت‌ زنی خودران پلیس آمریکا محسوب می‌شود. به طور خلاصه این پروژه نوآورانه ترکیبی از فناوری‌های هوش مصنوعی، رانندگی خودکار و نظارت هوشمند است و گام تازه‌ای در مسیر مدرن‌ سازی نیروهای پلیس به شمار می‌رود.

خودروی بدون پلیس، اما با مأموریت پلیسی

به گزارش آخرین خودرو، نام پوگ از عبارت Police Unmanned Ground Patrol Partner برگرفته شده است. این خودرو در نگاه نخست ممکن است یک اتومبیل پلیس بدون افسر به نظر برسد؛ اما شرکت سازنده تأکید دارد پوگ یک نقشی کلیدی در اثربخشی حضور پلیس ایفا می‌کند و می‌تواند بازدهی مأموریت‌ها را افزایش دهد، ایمنی نیروها را بهبود بخشد و منابع انسانی را کارآمدتر نماید.

به گفته مدیر اجرایی شرکت Policing Lab، این خودروی هوشمند «باعث افزایش آگاهی محیطی، خودکار سازی وظایف تکراری و آزادسازی نیروها برای تمرکز بر جنبه‌های انسانی و پیچیده مأموریت‌های پلیسی می‌شود.»

با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا

خودرویی با هوش مصنوعی در خدمت امنیت شهری

شرکت Policing Lab اطلاعات فنی زیادی از خود پوگ منتشر ننموده، اما تأیید کرده است که این خودرو بر پایه خودروی فورد  Police Interceptor Utility توسعه یافته و از فناوری رانندگی خودران شرکت Perrone Robotics بهره می‌برد شاید بدانید این خودرو هم خود بر مبنای شاسی بلند فورد اکسپلورر ساخته شده است.

با اتکا به پوگ امکان گشت‌زنی خودکار در مناطق دارای نرخ بالای جرم و جنایت فراهم می‌شود. طبیعتاً حضور فیزیکی یک خودروی پلیس در این مناطق، نقش بازدارنده‌ای در وقوع جرایم دارد. اما جالب‌تر اینکه پوگ یک سکوی متحرک نظارتی کامل نیز به حساب می‌آید. این خودرو به مجموعه‌ای از دوربین‌ها، سیستم تصویربرداری حرارتی و دستگاه خوانش پلاک خودروها مجهز است.

علاوه بر این، پوگ دارای یک سکوی پرواز پهپاد نیز دارد. این پهپاد قادر است اطلاعات زنده از محیط را به مرکز فرماندهی ارسال کند. چنین قابلیت‌هایی به نیروهای پلیس امکان می‌دهند تا در لحظه از وضعیت مناطق مختلف مطلع شوند، خودروهای سرقتی را شناسایی کنند و در صورت نیاز، مأموران انسانی را برای مداخله اعزام کنند.

با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا

پلیس رباتیک در میامی؛ از رویا تا واقعیت

پروژه پوگ که بسیاری از رسانه‌ها از آن با عنوان پلیس رباتیک میامی یاد کرده‌اند، فعلاً در مراحل آزمایشی قرار دارد. در فاز نخست، خودروی پوگ به اداره امور اجتماعی پلیس میامی‌ـ‌دید واگذار شده تا ضمن حضور در رویدادهای عمومی، بازخورد مردم نسبت به آن جمع‌آوری شود.

برنامه آزمایشی یک ساله

فاز آزمایشی این خودروی خودران پلیس به مدت یک سال اجرا خواهد شد. هدف از توسعه این خودرو بررسی نتایجی مانند افزایش سرعت واکنش پلیس، ارتقای بازدارندگی در برابر جرم، افزایش ایمنی مأموران و تقویت اعتماد عمومی عنوان شده است.

با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “با پوگ (PUG) آشنا شوید؛ اولین خودروی پلیس خودران و بدون راننده آمریکا”

  1. هادی گفت:

    یه چرخ این ماشین از کل صنعت خودروسازی
    ایران جلوتره.

    ۵
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X