%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار خودروی اروپا تا سال ۲۰۲۷؛ زنگ خطر برای تسلا و دیگر بزرگان

منتشر شده در 01 شهریور 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار خودروی اروپا تا سال ۲۰۲۷؛ زنگ خطر برای تسلا و دیگر بزرگان

شرکت شیائومی تا همین دو سال پیش هیچ فعالیتی در عرصه خودروسازی نداشت. اما این کمپانی با عرضه سدان SU7 و کراس اوور YU7 اکنون به یکی از برندهای پرسروصدای بازار خودروهای برقی چین تبدیل شده است. این دو محصول نه ‌تنها با استقبال گسترده مشتریان روبرو شده‌اند، بلکه عموماً نقدهای مثبتی از سوی کارشناسان و رسانه‌ها دریافت کرده‌اند. پس از کسب موفقیت در بازار داخلی، حالا شیائومی قصد دارد تا دو سال آینده وارد بازار اروپا شود و مستقیماً با تسلا و بی وای دی رقابت کند.

ورود رسمی شیائومی به بازار اروپا تا سال ۲۰۲۷

لو ویبینگ، رئیس هیئت مدیره شیائومی، در کنفرانس مالی اخیر گفته که این شرکت نخستین مقصد بین‌المللی خود را اروپا انتخاب کرده و تا سال ۲۰۲۷ وارد این قاره خواهد شد. بدین ترتیب، رقابتی نفس‌گیر میان شیائومی و برندهای بزرگی همچون تسلا و بی وای دی در قاره سبز شکل خواهد گرفت.

رشد سریع فروش در بازار چین

موفقیت شیائومی در بازار داخلی چین چشمگیر بوده است. طبق آمار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵، این شرکت ۸۱,۳۰۲ دستگاه خودرو به مشتریان داده و مجموع فروش نیمه نخست سال به ۱۵۷ هزار دستگاه رسیده است. با افزایش تولید مدل YU7، انتظار می‌رود میزان تحویل‌ها بیشتر شود؛ هرچند برخی مشتریان در حال حاضر با صف انتظار بیش از یک‌ ساله مواجه هستند.

برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار خودروی اروپا تا سال ۲۰۲۷؛ زنگ خطر برای تسلا و دیگر بزرگان

چالش تعادل میان رشد فروش و زیان مالی

اگرچه آمار فروش کاملاً قابل توجه است، اما بخش خودروسازی شیائومی در سه ماهه اخیر حدود ۳۰۰ میلیون یوان (۴۱ میلیون دلار) زیان ثبت کرده؛ با این حال، لی جون هم‌ بنیان‌ گذار شیائومی، گفته شاخه خودروسازی این شرکت از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سوددهی خواهد رسید.

استخدام نیروهای متخصص اروپایی

شیائومی همزمان با رشد بازار داخلی، به فکر تحقیق و توسعه در اروپا نیز افتاده است. این شرکت اخیراً اقدام به استخدام نیروهای برجسته‌ای کرده که رودولف دیتریش یکی از آنهاست؛ وی سابقه فعالیت در ب ام و و تیم‌های فرمول یک ویلیامز و سائوبر را در کارنامه دارد. دوسان ساراک و یانیس هلوویگ نیز که از کارکنان سابق ب ام و هستند، توسط شیائومی جذب شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد کمپانی چینی برنامه‌ای جدی برای ورود قدرتمند به بازار اروپا دارد.

برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار خودروی اروپا تا سال ۲۰۲۷؛ زنگ خطر برای تسلا و دیگر بزرگان

محصولات احتمالی شیائومی در اروپا

هنوز مشخص نیست که شیائومی با چه مدل‌هایی وارد بازار اروپا می‎‌شود، اما انتظار می‌رود SU7 و YU7 به‌ عنوان گزینه‌های اصلی در این بازار عرضه شوند. علاوه بر این، شیائومی روی یک مدل جدید با نام YU9 کار می‌کند. این خودرو شاسی بلندی بزرگ‌تر از YU7 خواهد بود که طبق اطلاعات موجود از پیشرانه EREV ( دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی) بهره می‌برد. گفته می‌شود این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و دو موتور برقی خواهد بود تا ترکیبی از توان بالا و برد طولانی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X