بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

بنتلی هم عقب نشینی کرد؛ تعویق استراتژی برقی‌ سازی تا سال ۲۰۳۵

منتشر شده در 20 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
بنتلی هم عقب نشینی کرد؛ تعویق استراتژی برقی‌ سازی تا سال ۲۰۳۵

در سال ۲۰۱۹ بود که بنتلی با معرفی کانسپت EXP 100 GT وعده داد تا پایان دهه کنونی به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. اما این شرکت اکنون مردد شده و در برنامه‌های خود تجدیدنظر کرده است. با مشاهده کاهش شور و شوق جهانی نسبت به خودروهای الکتریکی این شرکت بریتانیایی اکنون تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی را تا سال ۲۰۳۵ به تعویق انداخته است. نکته جالب اینکه بنتلی نه تنها به تعویق در برقی‌ سازی رضایت داده، بلکه آماده است تا مدل‌های جدیدی را با موتور درون‌سوز روانه بازار کند.

بنتلی دوباره به سراغ موتورهای احتراق داخلی می‌رود

در یک کنفرانس خبری مجازی اخیر، فرانک-استفن والیزر مدیرعامل بنتلی، رسماً اعلام کرد که این برند در حال توسعه یک خودروی جدید با موتور بنزینی است. او تأکید کرد که هرچند مدل‌های الکتریکی، از جمله شاسی ‌بلند شهری تمام‌ برقی بنتلی (Urban SUV) همچنان در مسیر تولید قرار دارند، اما موتورهای سنتی بنزینی نیز برای سال‌های آینده بخشی از سبد محصولات باقی خواهند ماند.

آقای والیزر در این نشست گفت:

«ما می‌خواهیم همچنان رضایت مشتریان را با ارائه گزینه‌های متنوع از قوای محرکه حفظ کنیم… تا پایان امسال شاهد معرفی یک بنتلی جدید با موتور درون‌سوز خواهیم بود.»

سرمایه‌گذاری همزمان روی خودروهای بنزینی و برقی

این اظهارات در ادامه گزارش‌های ماه سپتامبر مطرح شد؛ زمانی که آقای والیزر تأیید کرد بنتلی سرمایه‌گذاری در توسعه خودروهای بنزینی را برای چند سال آینده ادامه خواهد داد. مدل‌های کنونی این برند از جمله کانتیننتال GT، فلایینگ اسپر و بنتایگا همچنان با موتورهای بنزینی عرضه می‌شوند، در حالی‌ که نسخه‌های هیبرید پلاگین (PHEV) و کاملاً برقی (BEV) آنها نیز به تدریج به خط تولید افزوده خواهند شد.

احتمال معرفی کانتیننتال GT سوپراسپرت با پیشرانه بنزینی

در ماه‌های اخیر تیزرهایی از نسل جدید کانتیننتال GT سوپراسپرت منتشر شده که احتمالاً همان مدلی است که والیزر به آن اشاره کرده؛ بر اساس شایعات، این نسخه‌ قدرتمند قرار است برخلاف جریان حاکم بر صنعت خودرو، بدون سیستم هیبریدی و تنها با موتور بنزینی عرضه شود. خبر خوش اینکه برای دوستداران رانندگی اینکه در این خودرو چرخ‌های عقب محرک خواهند بود.

آینده‌ای ترکیبی برای بنتلی

با وجود تغییر مسیر موقت، بنتلی همچنان بر تعهد خود نسبت به تولید خودروهای الکتریکی تأکید دارد. گفته می‌شود نخستین شاسی بلند برقی این برند تا سال‌های ابتدایی دهه ۲۰۳۰ میلادی وارد بازار خواهد شد. به این ترتیب، بنتلی قصد دارد در کنار حفظ اصالت موتورهای قدرتمند خود، به ‌تدریج مسیر خود را به سوی آینده‌ای پاک‌تر و فناورانه‌تر هدایت کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X