بهتر از پراید؟ چانگان لومین هاچبکی با قیمت پایه ۳۰۰ میلیون تومان

چانگان لومین یکی از ارزان ترین خودروهای برقی موجود در بازار چین است. این هاچبک کوچک برقی تخفیف خورده و مشتریان می توانند حالا با پرداخت ۳۷,۹۰۰ یوان (معادل ۵,۲۵۰ دلار یا ۳۰۰ میلیون تومان) آن را خریداری کنند.
بازار خودروهای برقی کوچک در چین به شدت داغ است. پس از موفقیت وولینگ هونگ گوانگ مینی EV، شرکت های رقیب تولید چنین مدلی را در دستور کار قرار دارند. به همین خاطر این کلاس اکنون بسیار شلوغ و پرتعداد شده است. اکثر مدل های حاضر در این کلاس، به دلیل الگوبرداری از وولینگ هونگ گوانگ مینی EV دارای چهره ای مشابه هستند. اما چانگان مسیر نسبتاً متفاوتی را در پیش گرفته و لومین از نظر طراحی ظاهری، متمایز از رقباست. البته با دقت در جزئیات می توان شباهت هایی بین این خودرو و برخی از مدل های مطرح جهانی پیدا کرد.
بیشترین تخفیفی که برای چانگان لومین ارائه شده ۱۲ هزار یوان یا ۱,۶۵۰ دلار است. جالب اینکه ارزان ترین نسخه لومین مشمول این تخفیف قابل توجه شده؛ این نسخه با شارژ کامل باتری می تواند تا ۱۵۵ کیلومتر مسافت را طی کند.

مشخصات چانگان لومین
چانگان لومین طول، عرض و ارتفاعی برابر با ۳۲۷۰، ۱۷۰۰ و ۱۵۴۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این خودرو نیز برابر با ۱۹۸۰ میلیمتر است. این هاچبک کوچک بر اساس پلتفرم EPA0 تولید می شود. در مدل پایه یک موتور ۴۰ اسب بخاری وظیفه تولید نیرو را بر عهده دارد و انرژی لازم توسط پک باتری ۱۲.۹۲ کیلووات ساعتی تأمین می شود. اما در مدل پرچمدار قدرت موتور به ۴۷ اسب بخار و ظرفیت باتری به ۲۸ کیلووات ساعت افزایش می یابد. این مدل توانایی پیمایش ۳۰۱ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد.
چانگان در حرکتی جالب شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر لومین را منتشر کرده که البته این کار بی علت نیست! ارزان ترین نسخه از این هاچبک کوچک و اقتصادی در زمان ۶.۵ ثانیه سرعت خود را به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رساند؛ این رقم برای مدل پرچمدار ۶ ثانیه است. در صورت ادامه شتابگیری، لومین می تواند به حداکثر سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند!

در مقایسه با رقبا، چانگان لومین چهره با نمک تری دارد. این ویژگی باعث شده ۷۷ درصد از مشتریان لومین را بانوان تشکیل دهند! لومین روی رینگ های ۱۴ اینچی سوار است و چراغ های گرد آن به شدت محصولات مینی را تداعی می کنند. این هاچبک برقی کابین مدرنی دارد و از دو نمایشگر دیجیتال و دستیار صوتی سود می برد. نمایشگر مرکزی مربوط به سیستم اطلاع رسانی ۱۰.۲۵ اینچی است، نمایشگر حاضر در پشت فرمان هم اندازه ای برابر با ۷ اینچ دارد. ترکیب رنگ پرنشاط از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابین لومین است.
ناگفته نماند لومین جزو محصولات موفق و پرفروش چانگان به شمار می رود. طبق آمار، چانگان در سال گذشته توانسته ۱۴۰,۸۰۰ دستگاه از این هاچبک الکتریکی را به مشتریان تحویل دهد.

انقد ایران خوردو قیمتش کارخانه پایین که حتی از ارزانترین خودرو چینی هم ارزانتر با ابن روند ب شسکت میشوند
خیلی خوبه اگه ۳۰۰باشه می ارزه
برای کافرها اینقدر وقتی بیاد ایران و مسلمان بشه ده برابر میشه
مطمئنم از ارابه های دو خودروساز با کیفیت خواهد بود
اگه بیاد ایران خوب ب این قیمت نمیدن استاد ۳ برابر قیمت میدن
گزینه خوبی برای سفرهای شهریه. هم جمع و جور و هم اقتصادی. اگر تو این مملکت بنزین مفت نبود و زیر ساخت های لازم برای تولید برق کافی بود قابل تامل بود.
مثل این زیاد هست حتی ۴ در موارد زیادی هست کو گوش شنوا کلا اینا مردم ستیزن
یادش بخیر تو پیکان ۱۵ نفر سوار شدیم. مرد بود او بخدا
اینا اسباب بازین 😂
یجا بمونی یه ۴ لیتر برق کی بهت میده اخه خخخ
خیلی خوش بینانه نگاه کنی که نیاد اینجا قیمتش چند برابر بشه همون ۳۰۰ ملیون بدن ماشین چینی به درد قشر ضعیف جامعه نمیخوره چون شماه دسته موتور پراید میخرید ۲۰۰ تومن ولی دسته موتور اونو باید بخرید ۲ملیون درسته یه ذره بیشتر از ماشینای ایرانی دووم دارن ولی قیمت لوازمشون به شدت بالاس
چیکار میکنی وقتی رفتی زیر چرخ کامیون.
کاری نمیشه کرد ولی به مردن می ارزه
فاتحه
فکر کنم کاربری اینا خودرو داخلی شهری
خودرو شهری هست
صد رحمت به پراید، این خیلی اسباب بازیه!
دوست عزیز.این اسباب بازی نیست.
خودروی پیشرفته هست.
اگر تجربه کنی عاشقش میشی.
اوایل که انژکتور اومد ایران مکانیک ها ازش سردرنمیاوردن.
میگفتند انژکتور به درد نمیخوره.
هنوز هم بعلت فقر سواد ازش سردرنمیاوردن.البته نه همه.
صدا..آلودگی ندارن.والبته صدها
قطعه مذخرف..
سلام الان،چانگان،میخوایم.تحویلش.چجوریه،ممنون،چندبایدنغدپرداخت کنین
داداش وقتی میگه اونجا ۳۰۰ تومنه اگر قرار باشه در کشور عزیزمون بدن دستت ی صفر باید اضاف بدی! یعنی کمِکم۳ میلیاردِ ناقابل
باور کنید پاش به ایران برسه .مردم خودروی برقی تجربه کنند.هبچکس سراغ بنزین واون یکی نمیره..خیلی عالی.دیسکو صفحه.واترپمپ رادیات.اویل پمپ.سیلندرو پیستونو میللنگ.سوپاپ میل سوپاپ تسمه تایم ودهها قطعه مذخرف وازهمه مهمتر آلودگی ندارن .بارش هامون شروع میشه.
روغن نمیخواد.نکبت از کشورمون دورمیشه
نعمت فراوون میشه.اگه مافیای جهان اجازه بدن..یه چیز دیگه.صدا نداره.
خودروی برقی آلودگی نداره اما برقش توسط نیروگاه برق تولید میشه و این دشمنان مردم ایران در نیروگاههاشون مازوت میسوزونند .
ماشین های برقی نه تنها حافظ محیط زیست نیستند بلکه باعث نابودی محیط زیست آن تا حالا فک کردید چطور برق باید تولید بشه برای این ماشین ها ؟ سوخت های فسیلی باید بسوزه تا این ماشین ها بتونن شارژ بشن و بعد از مدتی باطری های اینا خراب میشه و حجم زیادی از باطری های سمی رو ما خواهیم داشت خودرو تمام برقی یعنی نابودی محیط زیست ولی خودرو های هیبریدی میتونن کمک بزرگی ب محیط زیست بکنن چون نیازی ب شارژ مستقیم از طریق برق شهری رو ندارند
دکتر آلودگی برای کارخانه نداره چون آن کارخانه آیی که برق تولید میکنه به روز و آلودگی به حداقل رسانده البته در ایران فرق میکنه چون اهمیتی به محیط زیست نمیدن. و اکثر کارخانه های تولید برق یا مازوت میسوزونن و هوا آلوده میکنن و هیچ کس هم پاسخگو نیست. در ایران. الان یک شرکت ایتالیایی تولید برق از انرژی خورشیدی و توربین باد و آب استفاده میکنه و هیچ آلودگی نداره یک شرکت دیگه هست که سوخت فسیلی میسوزونه برق تولید میکنه و در فرایند تولید برق فیلترهای صنعتی برای آلودگی که تا صفر درصد میرسونه هست ولی تو ایران اهمیت نمیدن.حالا شما حساب کن چهل ملیون خودرو بنزینی در مصرف بدون کاتالیزور و خراب .