%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی اتوبوس های برقی به آذربایجان می فروشد و یک کارخانه در آنجا احداث می کند

منتشر شده در 19 تیر 1403 ساعت 12:00
نویسنده سجاد کجوری
بی وای دی اتوبوس های برقی

اپراتور حمل و نقل آذربایجان BakuBus می خواهد ۱۶۰ اتوبوس برقی و ۱۰۰ شارژر از بی وای دی (BYD) خریداری کند. اتوبوس ها باید تا پایان ماه اکتبر، درست قبل از میزبانی بیست و نهمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، در خیابان های باکو مشغول جابجایی مسافر باشند. علاوه بر این، بی وای دی به دنبال فروش اتوبوس های بیشتر به آذربایجان و تولید آنها در داخل آذربایجان است.

به گفته وزارت اقتصاد آذربایجان، این شرکت چینی از سال ۲۰۲۵ تولید و بومی سازی تدریجی قطعات یدکی را آغاز خواهد کرد. علاوه بر این، کشور آذربایجان از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ هر سال ۲۰۰ اتوبوس برقی از بی وای دی خریداری خواهد کرد. اولین سری ۱۶۰ دستگاهی، به صورت وارداتی خواهد بود.

بی وای دی قصد دارد از سال آینده تولید داخلی اتوبوس های برقی و بومی سازی قطعات یدکی را در آذربایجان آغاز کند. بی وای دی یک شرکت با سرمایه گذاری مشترک با الکتریفای آذربایجان، بخشی از شرکت Sarda Group ، برای این پروژه تاسیس خواهد کرد و یک طرح اتوبوس برقی را در پارک صنعتی شیمیایی Sumgait در Sumqayit خواهند ساخت، که در فاصله یک ساعتی (از طریق رانندگی) به سمت شمال باکو واقع شده است.

کارخانه اتوبوس برقی مشترک بی وای دی و الکتریفای آذربایجان سرمایه گذاری حدودا ۳۴ میلیون دلاری را به دنبال خواهد داشت. هدف این پروژه ۴۰ درصد بومی سازی از نظر ارزش تولید، یعنی کل هزینه اتوبوس ها تا سال ۲۰۳۰ است. این نشان می دهد که کارخانه محلی فقط می تواند اتوبوس های برقی را مونتاژ کند. ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه خواهد بود و این خروجی پاسخگوی نیاز های صادراتی نیز خواهد بود. بومی سازی اتوبوس های برقی بی وای دی برای ۸۰۰ نفر در کشور آذربایجان شغل ایجاد می کند.

بی وای دی در اطلاعیه خود می گوید که ۱۶۰ اتوبوس برقی که در ابتدا به آذربایجان می فروشد مدل ۱۲ متری K9UD خواهد بود و ارسال آنها را از ماه جاری آغاز خواهد کرد. طبق وب سایت خودرو های تجاری این شرکت برای اروپا، K9UD یک اتوبوس برقی ۱۲ متری با کف پایین با حداکثر ظرفیت مسافر ۹۰ نفر است. این اتوبوس از یک بسته باتری LFP با ظرفیت ذخیره انرژی ۴۲۲ کیلو وات ساعت و دو موتور ۱۵۰ کیلو واتی (۲۰۱ اسب بخاری) استفاده می کند و می تواند تا ۴۵۰ کیلومتر برد پیمایشی داشته باشد.

آذربایجان اخیرا اعلام کرده است که می خواهد ۳۰۰۰ اتوبوس با موتور احتراق داخلی را با اتوبوس های برقی جایگزین کند. همکاری آذربایجان و بی وای دی به بومی سازی اتوبوس های برقی ختم نمی شود. از سال ۲۰۲۶، این مشارکت، تولید کامیون های برقی تناژ پایین، وسایل نقلیه کاربردی و خودرو های سواری برقی را نیز پوشش خواهد داد. از سال ۲۰۲۸، این شرکت همچنین باتری هایی را برای سیستم های ذخیره انرژی مونتاژ خواهد کرد. آذربایجان یک شرکت با سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاری اضافی حدود ۶۰ میلیون دلار برای این پروژه های آینده با BYD در نظر گرفته است.

پیشتر در نوشتاری از احتمال حضور اتوبوس های بی وای دی در لندن به عنوان اتوبوس دو طبقه قرمز لندن خبر دادیم که می توانید آن را نیز مطالعه بفرمایید. به نظر می رسد بی وای دی در حال گسترش حضور ناوگان سنگین و برقی خود در جهان است و برای این منظور به سراغ اتوبوس ، از نوع برقی و از نوع درون شهری رفته است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X