%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی سانگ L DM-i؛ کراس اوور هیبرید شارژی با مصرف سوخت زیر ۵ لیتر

منتشر شده در 17 تیر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی سانگ L DM-i

شرکت بی وای دی (BYD) خود را برای عرضه یک کراس اوور هیبریدی شارژی آماده می‌کند. این کراس اوور که اخیرا تصاویر جاسوسی آن در شبکه‌های اجتماعی شده، سانگ L DM-i نام دارد و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری به فروش خواهد رسید. پیش بینی می‌شود این خودرو با قیمت پایه ۱۵۰ الی ۱۸۰ هزار یوان راهی بازار شود. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل حدوداً ۱.۲۶ و ۱.۵ میلیارد تومان هستند.

مشخصات فنی بی وای دی سانگ  L DM-i

همانطور که قابل حدس است، سانگ L DM-i از پیشرانه DM 5.0 بی وای دی بهره می‌برد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی می‌شود. این دو موتور به ترتیب توانایی تولید ۹۹ و ۲۱۴ اسب بخار قدرت را دارند. مشتریان می‌توانند از بین باتری‌های ۱۸.۳۱ و ۲۶.۵۹ کیلووات ساعتی، گزینه دلخواه را انتخاب کنند. بر اساس استاندارد WLTC امکان پیمایش ۹۱ و ۱۲۸ کیلومتر مسافت با این دو باتری وجود دارد. طبق انتظار، باتری‌ها توسط شرکت FinDreams  که از زیر مجموعه‌های خود بی وای دی است، تامین می‌شود. این باتری‌ها از نوع لیتیوم یون فسفات هستند.

مشخصات بی وای دی سانگ L DM-i

بی وای دی در زمان رونمایی از پیشرانه DM 5.0 روی چند فاکتور به طور ویژه تاکید داشت. این فاکتورها عبارتند از بهبود ۴۶.۰۶ درصدی راندمان حرارتی، مصرف سوخت ۲.۹ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد چینی CLTC) و امکان پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر مسافت با باک و باتری پر. البته این فاکتورها از مدلی به مدل دیگر متغیر هستند. بسته به ظرفیت باتری نصب شده، بی وای دی سانگ L هیبریدی شارژی، طبق استاندارد WLTC در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۹۵ و ۴.۹۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. ناگفته نماند مصرف سوخت ۲.۹ لیتری برای خودروهای سبک‌تر و کوچک‌تر بوده و مطابق با استاندارد چینی CLTC محاسبه شده است.

نمای پشت بی وای دی سانگ L DM-i

ابعاد

از لحاظ ابعاد بی وای دی سانگ L هیبریدی شارژی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۸۰، ۱۸۹۸ و ۱۶۷۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۸۲ میلی‌متر می‌رسد. علی‌رغم تشابه اسمی، این نسخه ارتباط و اشتراکات کمی با نسخه تمام الکتریکی دارد. با توجه به ابعاد، می‌توان حدس زد که پلتفرم این کراس اوور جدید به احتمال قوی با مدل Qin L مشترک است.

طراحی بدنه بی وای دی سانگ L DM-i

طراحی بی وای دی سانگ  L DM-i

بی وای دی سانگ L هیبریدی شارژی بر مبنای فلسفه طراحی «چهره اژدها» خلق شده است. در نمای روبرو جلوپنجره بسیار بزرگ و عریض را می‌توان شاخص‌ترین المان موجود دانست. چراغ‌های این کراس اوور درون قابی باریک و خوش فرم نصب شده‌اند. در نمای جانبی این خودرو، پیکره سیالی دارد و برای بهبود آیرودینامیک دستگیره‌ها دارای ساختار کشویی هستند.

در نمای عقب چراغ‌ها از نوع سرتاسری بوده و گرافیکی برگرفته از اژدها دارند. استفاده از سپر مشکی رنگ به همراه تزیینات نقره‌ای روی آن حس و حالی اسپرت ایجاد کرده، مکمل این ویژگی اسپویلر نصب شده در انتهای سقف است.

در حال حاضر تصویری رسمی از داخل کابین موجود نیست. اما با دقت در تصاویر جاسوسی معلوم می‌شود که بی وای دی سانگ L هیبریدی شارژی از داشبوردی تقریباً مشترک با Qin L DM-i بهره می‌برد. این داشبورد از دو نمایشگر بزرگ میزبانی می‌کند. اگر این موضوع درست از آب در بیاید، نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی خواهد بود. فرمان چهار شاخه، پد مخصوص شارژ بیسیم و صندلی‌های چرمی اسپرت برخی از ویژگی‌هایی هستند که از روی تصاویر جاسوسی می‌توان متوجه آنها شد.

کابین بی وای دی سانگ L DM-i
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X