موضوعات داغ روز:

بی وای دی هان با پیشرانه جدید DM 5.0 راهی بازار می شود

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی هان با پیشرانه جدید DM 5.0

شرکت بی وای دی قصد دارد سدان هان را با پیشرانه جدید DM 5.0 راهی بازار کند. پیش از عرضه رسمی، تصاویر و مشخصات این نسخه در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

مشخصات فنی بی وای دی هان با پیشرانه DM 5.0

پیشرانه DM 5.0 اخیراً توسط بی وای دی معرفی شده و استفاده از آن در بین محصولات مختلف کمپانی به تدریج در حال گسترش است. این پیشرانه در هان شامل موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی می‌شود. طبق داده‌های موجود موتور بنزینی توانایی تولید ۱۵۳ اسب بخار قدرت را دارد. موتور الکتریکی هم ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نمای پشت بی وای دی هان پیشرانه DM 5.0

طبق انتظار نسخه جدید بی وای دی هان از لحاظ ابعاد تغییراتی را تجربه نخواهد کرد. شاید بدانید این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۷۵، ۱۹۱۰ و ۱۴۹۵ میلیمتر دارد، فاصله محوری هم به ۲۹۲۰ میلیمتر می‌رسد. وزن این نسخه ۱۸۶۰ کیلوگرم اعلام شده که ۱۰ کیلوگرم نسبت به مدل قبلی پایین‌تر است.

درباره ظرفیت باتری اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که ترکیب آن از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و توسط شرکت FinDreams تأمین می‌شود. این شرکت جزو زیر مجموعه‌های بی وای دی به حساب می‌آید. احتمال می‌رود ظرفیت باتری مثل سابق ۱۸.۳ کیلووات ساعت باشد.

تریم‌های بالارده از نسخه جدید بی وای دی هان، با تکنولوژی لایدار قابل انتخاب خواهند بود. تصاویر موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گویای آن هستند که ماژول لایدار در بالای شیشه جلوی هان نصب می‌شود. از دیگر آپشن‌های این سدان چینی باید به مواردی مثل سانروف پانورامیک و آینه عقب دیجیتال اشاره کنیم.

قیمت تقریبی

پیش بینی می‌شود نسخه جدید بی وای دی هان با قیمتی بین ۱۷۰ تا ۲۲۶ هزار یوان به فروش برسد. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۱.۳۶ و ۱.۸ میلیارد تومان می‌شوند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.