جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد

منتشر شده در 07 تیر 1404 ساعت 19:00
نویسنده سعید علیپور
ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد

تا همین چند ماه قبل، بسیاری از خودروسازان جهان با هیجان فراوان برای خداحافظی از موتورهای درون‌سوز تاریخ تعیین می‌کردند. اما در این بین کمپانی آلمانی ب ام و از همان ابتدا مسیر متفاوتی در پیش گرفت و اعلام کرد تا جایی که امکان دارد به موتورهای درون‌سوز وفادار باقی می‌ماند. این شرکت اخیراً بر ادامه این سیاست تأکید نموده و گفته پیشرانه درون‌سوز پایه و اساس برند ب ام و است.

مدیرعامل ب ام و یعنی آقای الیور زیپسه، بارها تأکید کرده که گذار به خودروهای الکتریکی نباید اجباری باشد و مصرف‌کنندگان باید حق انتخاب بین خودروی بنزینی، دیزلی و برقی را داشته باشند. به گفته او، قیمت بالای خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های ناکافی شارژ هنوز اجازه نمی‌دهد چنین تغییری به طور کامل اتفاق بیفتد.

موتورهای درون‌سوز،  ستون فقرات ب ام و

یکی از مدیران ارشد ب ام و در مصاحبه با نشریه آلمانی Automobilwoche طی اظهارنظری جالب گفته «موتور احتراقی پایه اصلی کسب و کار ماست و تأمین‌ کننده مالی آینده شرکت خواهد بود.» این جمله از زبان کلاوس ون مولتکه، مدیر کارخانه اشتایر ب ام و در اتریش بیان شده؛ جایی که سال گذشته ۱.۲ میلیون موتور در آن تولید شده است. آقای ون مولتکه همچنین تأیید کرده که توسعه پیشرانه‌ های بنزینی و دیزلی همچنان ادامه خواهد داشت و مهندسان ب ام و در حال تطبیق این موتورها با استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه یورو ۷ هستند تا بقا و فروش آنها را تضمین کنند.

موتورهای درون‌سوز،  ستون فقرات ب ام و

معرفی سوخت سبز HVO100

برخلاف تصور رایج که ب ام و فقط به بنزین پایبند مانده، ون مولتکه تأکید کرده که موتورهای دیزلی نیز بخشی از برنامه‌های آینده برند هستند. این شرکت در حال تست سوختی به نام HVO100 است. نام این سوخت از عبارت «روغن گیاهی هیدروژنه‌شده» اقتباس شده و عدد ۱۰۰ به خالص بودن کامل آن اشاره دارد. ب ام و از این سوخت در خودروهای دیزلی ساخت آلمان استفاده کرده و آنها را با همین سوخت برای نمایندگی‌ها ارسال می‌کند.

مزایای این سوخت پاک شامل کاهش آلایندگی دی‌اکسیدکربن تا ۹۰ درصد نسبت به گازوئیل معمولی، بهبود عملکرد استارت سرد و مقاومت بیشتر در برابر آلودگی‌های میکروبی به دلیل خلوص بالای آن عنوان شده است.

معرفی سوخت سبز HVO100

همزمان با توسعه موتورهای احتراقی، موتورهای الکتریکی هم تولید می‌شوند

در کنار تمرکز بر آینده موتورهای بنزینی و دیزلی، کارخانه اشتایر اتریش در حال تولید موتورهای برقی نسل ششم برای خانواده جدید نئو کلاس نیز می‌باشد. تولید اولیه این موتورها برای نسخه‌های آزمایشی حدود یک سال پیش آغاز شده؛ قرار است خودروی برقی iX3 جدید نیز از این نوع موتور بهره‌مند شود. رونمایی رسمی این خودرو برای سپتامبر ۲۰۲۵ و نمایشگاه IAA مونیخ برنامه‌ریزی شده؛ انتظار می‌رود تولید انبوه این مدل از اواخر سال جاری در کارخانه جدید ب ام و در دبرسن مجارستان شروع ‌شود.

برنامه ب ام و توزیع مدل‌های برقی و بنزینی در سبد محصولات

با اینکه ب ام و موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار نگذاشته، اما قصد دارد تا پایان دهه جاری، نیمی از فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. این هدف بلندپروازانه به نظر می‌رسد، چرا که در سال گذشته تنها ۱۷.۴ درصد از کل فروش گروه ب ام و (شامل برندهای مینی و رولزرویس) مربوط به خودروهای برقی بود. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ نیز این رقم به ۱۹ درصد افزایش یافته، که نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی آهسته اما پیوسته این برند است.

ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد

ب ام و به همه سناریوها فکر می‌کند

آقای ون مولتکه در پاسخ به این سوال که آیا ب ام و تصور می‌کند اتحادیه اروپا واقعاً فروش خودروهای احتراقی را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد یا خیر، گفته:

«ما قرار نیست پیش‌بینی کنیم، این کار بیهوده است. وظیفه ما آمادگی برای همه سناریوها و تضمین توانایی تحویل محصولات‌ مان است.»

معرفی سوخت سبز HVO100

تولید نسل بعدی M3 و M5 همچنان با پیشرانه‌های درون‌سوز

در کنار خودروهای برقی، ب ام و همچنان به توسعه نسخه‌های اسپرت با موتورهای بنزینی ادامه می‌دهد. برای مثال، نسل جدید M3 با موتور شش سیلندر خطی در حال توسعه است و به احتمال زیاد پیشرانه از نوع هیبریدی خواهد بود. همچنین مدل بزرگ‌تر M5 همچنان از موتور هشت سیلندر V8 بهره می‌برد که در ترکیب با سیستم پلاگین هیبریدی، استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه را پاس می‌کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X