%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰

ب ام و M3 CS تورینگ رکورد سریع ترین استیشن پیست نوربرگرینگ را شکست

منتشر شده در 12 مرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت ب ام و به تازگی اعلام کرده با M3 CS تورینگ توانسته رکورد سریع‌ترین استیشن پیست معروف نوربرگرینگ آلمان را بشکند. این رکورد در ماه آوریل ۲۰۲۵ ثبت شده و پس از طی فرایندهای مربوطه اکنون به صورت رسمی خبر آن انتشار پیدا کرده است.

زمانی فراتر از انتظار برای یک استیشن خانوادگی

ب ام و M3 CS تورینگ توانسته یک دور پیست نوربرگرینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۴۹ ثانیه طی کند و رکورد قبلی را که متعلق به M3 تورینگ استاندارد بود، بهبود ببخشد. این رقم شاید در برابر رکورد تقریباً ۷ دقیقه‌ای ابرخودروها، خیلی درخشان به نظر نرسد، اما باید در نظر داشته باشیم که یک استیشن پنج نفره با فضای بار بزرگ و گسترده آن را ثبت کرده است.

برای درک بهتر دستاورد ب ام و M3 CS تورینگ باید گفت رکورد این استیشن پرچمدار، از شورولت کامارو ZL1، شورولت کوروت C8 و نسل قبلی ب ام و M5 سریع‌تر بوده و کمتر از یک ثانیه از نیسان GT-R افسانه‌ای کندتر است. جالب‌تر اینکه راننده این رکورد، نه یک راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیلرانی، بلکه یکی از مهندسان ارشد بخش توسعه ب ام و به نام «یورگ وایدینگر» بوده است.

ب ام و M3 CS تورینگ رکورد سریع ترین استیشن پیست نوربرگرینگ را شکست

فرانک فن میل، مدیر بخش M ب ام و در رابطه با رکوردشکنی این استیشن هیجان‌انگیز گفته:

«از همان ابتدا برای ما روشن بود که M3 CS تورینگ قرار است استانداردهای جدیدی در زمینه دینامیک رانندگی تعریف کند. دستیابی به زمانی کمتر از ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه به ‌وضوح نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند DNA مسابقه‌ای را با قابلیت استفاده روزمره به خوبی ترکیب کند.»

مشخصات فنی ب ام و M3 CS تورینگ

ب ام و M3 CS تورینگ از یک موتور شش سیلندر خطی توربو شارژ با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این نیرو از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برای کاهش وزن، در این خودرو از فیبرکربن در بخش‌های متعدد بدنه از جمله سقف و صندلی‌های سطلی استفاده شده که حس اسپرت بودن خودرو را دو چندان می‌کند.

عدم عرضه در آمریکا

ب ام و تأیید کرده که هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی M3 تورینگ، چه نسخه استاندارد و چه نسخه CS، در بازار ایالات متحده ندارد. البته ممکن است در نسل بعدی، با توجه به موفقیت احتمالی M5 تورینگ در بازار آمریکا، این سیاست تغییر کند. بنابراین، جای امیدواری برای علاقه‌مندان ساکن این کشور، هر چند اندک وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “ب ام و M3 CS تورینگ رکورد سریع ترین استیشن پیست نوربرگرینگ را شکست”

  1. Farhan گفت:

    نه داداش رکورد سریعترین ماشین پیست دست منه
    تو project cars 2 با Ford gt40mk ۶:۵۳ ثبت کردم مدالمو بدید😅😂🙏

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X