ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰

تایر جدید بریجستون معرفی شد؛ این بار نه برای جاده، بلکه برای سفر به ماه!

منتشر شده در 20 فروردین 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
تایر جدید بریجستون

شرکت بریجستون که یکی از غول‌های صنعت تایرسازی جهان محسوب می‌شود، بار دیگر نگاه خود را فراتر از زمین انداخته و نسل جدیدی از تایرها را برای ماموریت‌های فضایی معرفی کرده است. این تایر مفهومی و جدید بریجستون برای پیمایش در سطح ماه طراحی شده‌اند.

تایرهای مفهومی بریجستون و ساختاری تمام فلزی

به گزارش آخرین خودرو، تایرهای رایج به کار رفته در خودروهای عادی جنسی از لاستیک دارند و با باد پر می‌شوند. این تایرها برای سطوح موجود روی کره زمین مناسب هستند و در شرایط دشوار سطح ماه نمی‌توان روی کارایی آنها حساب باز کرد. دمای بسیار پایین، اشعه‌های فرابنفش شدید، نبود جو و خلأ، استفاده از لاستیک یا تایرهای بادی را غیرممکن می‌کند. از این رو، بریجستون به‌ جای مواد و ساختار مرسوم، از ساختار کاملاً فلزی بهره گرفته است.

نسل دوم تایرهای فضایی بریجستون از فولاد ساخته شده‌اند و به جای محفظه داخلی یا باد، ساختاری انعطاف‌پذیر و پیچیده دارند که همزمان نقش تایر و رینگ را ایفا می‌کند. این طراحی بی‌نظیر در دو نسخه عرضه شده است. نسخه‌ مخصوص ربات‌های سبک پره‌های کمتر دارد؛ اما نسخه مخصوص خودروهای ماه‌ نورد دارای ساختار مقاوم‌تری بوده و تعداد پره‌های آن بیشتر است.

معرفی تایر جدید بریجستون

بازطراحی کامل تایرها برای فضا

نسل دوم این تایرها ادامه‌ای بر مفهومی است که بریجستون در سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. این نسل ساختار داخلی منعطفی دارد و سطح بیرونی آن مشبک و از جنس فولاد است. چنین ساختاری، نسل دوم تایرهای فضایی بریجستون را از نسل اول کاملاً متمایز می‌کند. شاید بدانید نسل اول بیشتر به یک فنر پیچیده با ساختاری بسته شباهت دارد. تایرهای جدید کمپانی اصالتاً ژاپنی نشان‌دهنده تلاش‌های روزافزون برای توسعه فناوری‌هایی هستند که فقط در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها کاربرد ندارند، بلکه مرزهای فضا را نیز در می‌نوردند.

نمایش عمومی در نمایشگاه فضایی آمریکا

بریجستون قرار است تایرهای فضایی جدید خود را در نمایشگاه بزرگ «سمپوزیوم فضایی» در کلرادو اسپرینگز به نمایش بگذارد. این نمایشگاه از تاریخ ۷ تا ۱۰ آوریل برگزار می‌شود و بریجستون به عنوان یکی از نمایندگان صنعت فضایی ژاپن در آن حضور خواهد داشت.

تلاقی صنعت خودروسازی و اکتشافات فضایی

نوآوری بریجستون گویای آن است که آینده‌ صنعت خودروسازی فقط به وسایل نقلیه زمینی محدود نمی‌شود. با گسترش پروژه‌های فضایی توسط ناسا، اسپیس ایکس و آژانس فضایی ژاپن، نیاز به تجهیزات تخصصی مثل تایرهای مخصوص ماه روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت‌هایی مانند بریجستون، با بهره‌گیری از تجربیات خود در ساخت تایرهای مقاوم، اکنون پا به میدان رقابت برای تجهیزات ماه‌نوردها گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، خودروسازان و قطعه‌سازانی که امروز نام آنها را با اتوبان‌ها و پیست‌های مسابقه می‌شناسیم، سهم بزرگی از پروژه‌های فضایی نیز به‌دست خواهند آورد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X