%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

تسلا مدل ۳ استاندارد ۲۰۲۶ معرفی شد؛ ارزان‌ترین خودروی کمپانی با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار

منتشر شده در 19 مهر 1404 ساعت 10:04
نویسنده سعید علیپور
تسلا مدل ۳ استاندارد ۲۰۲۶ معرفی شد؛ ارزان‌ترین خودروی کمپانی با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار

شرکت تسلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، چرا که استقبال از محصولات آن دیگر مثل سابق نیست. برای ترغیب مشتریان و رشد فروش، این شرکت تصمیم گرفته مدل ۲۰۲۶ از کراس اوور مدل Y و سدان مدل ۳ را با یک نسخه جدید که استاندارد نام دارد، به فروش برساند. تسلا مدل ۳ استاندارد در مقایسه با سایر نسخه‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و برخی امکانات در آن حذف شده است.

قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده از سوی تسلا، نسخه استاندارد مدل ۳ با احتساب هزینه حمل و سفارش، قیمتی معادل ۳۸,۶۳۰ دلار دارد. بدین ترتیب، خریداران برای ورود به جمع مشتریان تسلا اکنون باید رقم کمتری نسبت به قبل پرداخت کنند.

تسلا مدل ۳ استاندارد از تک موتور برقی استفاده می‌کند و برد حرکتی آن ۳۲۱ مایل (حدود ۵۱۷ کیلومتر) اعلام شده است. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت این نسخه ۵.۸ ثانیه زمان می‌برد.

تفاوت‌های ظاهری و داخلی تسلا مدل ۳ استاندارد با مدل پریمیوم

نسخه جدید تسلا مدل ۳ استاندارد در مقایسه با مدل پریمیوم محور عقب محرک، ۵,۵۰۰ دلار ارزان‌تر است. با این حال برای رسیدن به این قیمت، تسلا برخی امکانات را حذف کرده؛ رینگ‌های ۱۸ اینچی طراحی متفاوتی دارند و تنها در سه رنگ بدنه سفید، مشکی و خاکستری قابل سفارش هستند.

کابین نیز ساده‌تر شده و صندلی‌ها و برخی از سطوح دارای روکش پارچه‌ای هستند. در تسلا مدل ۳ استاندارد فرمان به طور دستی تنظیم می‌شود و خبری از نورپردازی داخلی و صفحه نمایش عقب، تهویه صندلی‌ها و فرمان برقی قابل تنظیم نیست. به‌ طور کلی، تسلا با رویکردی مینیمالیستی تلاش کرده گزینه‌ای با قیمت رقابتی در بازار رو به رشد خودروهای برقی داشته باشد.

حذف سیستم‌های پیشرفته و تغییر در سیستم تعلیق

در تسلا مدل ۳ استاندارد، قابلیت چرخش خودکار فرمان (Autosteer) از لیست تجهیزات حذف شده، اما امکان سفارش بسته رانندگی خودران کامل (FSD Supervised) با پرداخت ۸,۰۰۰ دلار وجود دارد. همچنین در سیستم تعلیق این نسخه از کمک‌ فنرهای متفاوتی نسبت به مدل‌های گران‌تر استفاده شده است.

نکته تأمل‌برانگیز اینکه به نظر می‌رسد تسلا در بحث کاهش هزینه کمی زیاده‌روی کرده، زیرا آینه‌های جانبی برقی جای خود را به آینه‌های دستی داده‌اند! این نوع آینه‌ها در خودروهای مدرن تقریباً منسوخ شده‌ و استفاده از آنها در یک اتومبیل مدل ۲۰۲۶ واکنش‌هایی منفی به دنبال خواهد داشت.

برد حرکتی کمتر و شارژ کندتر تسلا مدل ۳ استاندارد

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برد حرکتی تسلا مدل ۳ استاندارد با ۳۲۱ مایل یا ۵۱۷ کیلومتر برابر است. برای مقایسه نسخه پریمیوم محور عقب محرک با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۶۳ مایل یا ۵۸۴ کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین سرعت شارژ سریع در این نسخه کمتر شده؛ طوری که با ۱۵ دقیقه شارژ ۱۷۰ مایل یا ۲۷۳ کیلومتر به برد حرکتی آن اضافه می‌شود. در  نسخه پریمیوم این رقم به ۱۹۵ مایل یا ۳۱۴ کیلومتر می‌رسد.

رقبا و زمان تحویل

نسخه استاندارد از مدل ۳ اکنون ارزان‌ترین خودروی تسلا به‌شمار می‌آید؛ زیرا مدل Y استاندارد با قیمت ۴۱,۶۳۰ دلار عرضه می‌شود. در بازار زیر ۴۰ هزار دلار، مدل ۳ استاندارد با خودروهایی همچون نیسان لیف جدید، شورولت اکویناکس برقی و هیوندای آیونیک ۶ رقابت خواهد کرد. بر اساس اعلام رسمی تسلا، تحویل این خودرو از دسامبر سال جاری یا ژانویه ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت نسخه‌های مختلف تسلا مدل ۳ را مشاهده نمایید.

نسخهقیمت (دلار)
تسلا مدل ۳ استاندارد محور عقب محرک۳۸,۶۳۰
تسلا مدل ۳ پریمیوم محور عقب محرک۴۴,۱۳۰
تسلا مدل ۳ پریمیوم دو موتوره۴۹,۱۳۰
تسلا مدل ۳ پرفورمنس۵۶,۶۳۰
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X