%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰

تصادف شدید یک تاکسی خودران در چین ؛ دو عابر پیاده راهی ICU شدند

منتشر شده در 16 آذر 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور

در سانحه‌ای جنجالی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده، یک دستگاه تاکسی خودران شرکت Hello در شهر ژوژو چین با دو عابر پیاده برخورد کرده است. شدت حادثه به قدری بالا بوده که عابرین روانه بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) شده‌اند. پس از وقوع این سانحه، باز هم توجه رسانه‌ها و کارشناسان حوزه اتومبیل‌های خودران و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند به ایمنی خودروهای بدون راننده جلب شده است.

جزئیات حادثه؛ برخورد شدید با دو عابر

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس گزارش شاهدان عینی و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این حادثه در جاده یانجیانگ رخ داده و در آن تاکسی خودران حین حرکت به سمت جنوب، کمی پس از عبور از مسیر خط عابر پیاده، با دو عابر برخورد کرده است. در تصاویر منتشرشده، یکی از قربانیان زیر خودرو گرفتار شده و دیگری کمی دورتر از محل برخورد روی زمین افتاده است. فرد گرفتار زیر خودرو، کلاهی بر سر داشته و آثار خون‌ریزی روی صورت او دیده می‌شود.

انتقال مصدومان به بیمارستان؛ وضعیت نامشخص

این حادثه جنجالی از سوی مقامات محلی تأیید شده است. دو مصدوم، شامل یک مرد و یک زن، بلافاصله توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان طب سنتی استان هونان منتقل شده و در حال حاضر در بخش ICU تحت درمان هستند. بیمارستان تاکنون جزئیاتی درباره شدت جراحت‌ها ارائه نکرده است.

واکنش شرکت Hello و پلیس راهنمایی و رانندگی

آنطور که بخش خدمات مشتری Hello به یکی از رسانه‌های چینی اعلام کرده، این شرکت در حال همکاری فعال با نهادهای مربوطه برای بررسی موضوع است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز دریافت گزارش را تأیید کرده، اما پاسخگویی به پرسش‌ها را به بخش حقوقی ارجاع داده است.

تاکسی خودران در چین

سابقه فعالیت تاکسی‌های خودران شرکت Hello در ژوژو

خودروهای خودران شرکت Hello از آگوست سال جاری و پس از دریافت مجوزهای قانونی، وارد فاز تست جاده‌ای در ژوژو شده‌اند. در حال حاضر، حدود ۲۰ تا ۳۰ دستگاه از این خودروها در مسیرهای مشخص‌شده شهری تردد دارند.

شاید بدانید شرکت Hello زیرمجموعه‌ای از اکوسیستم علی بابا محسوب می‌شود و ابتدا با سرویس دوچرخه اشتراکی فعالیت خود را آغاز کرد. در سال‌های اخیر این شرکت وارد حوزه سفرهای اشتراکی و تاکسی‌های خودران نیز شده است.

کدام خودرو باعث حادثه شده؟

شرکت Hello در ماه سپتامبر از خودروی خودران سطح L4 با نامHR1  رونمایی کرد. این خودرو توسعه‌ خود کمپانی و بر پایه پلتفرم دانگ فنگ ونوسیا VX6 توسعه یافته است. اما تصاویر منتشرشده حکایت از آن دارند مدل حاضر در حادثه اخیر یک دستگاه آپولو RT6 بوده که شرکت Hello آن را از بایدو خریداری کرده است. این مدل ششمین نسل از خودروی خودران بایدو آپولو است که با همکاری شرکت JMC ساخته شده؛ جالب اینکه هزینه تولید این خودرو کمتر از ۳۰ هزار دلار اعلام شده است. پس از وقوع این حادثه، خدمات تاکسی خودران Hello در ژوژو به حالت تعلیق درآمده و ادامه تست‌ها تا زمان تکمیل بررسی‌های فنی و قضایی متوقف شده است.

تاکسی خودران در چین

برنامه‌های بلندپروازانه Hello در حوزه تاکسی‌های خودران

تنها چند روز پیش از حادثه، شرکت Hello عنوان کرده بود نخستین خودروی خودران سطح L4 این شرکت از ژوئن ۲۰۲۶ به تولید انبوه می‌رسد و از مارس همان سال تحویل نمونه‌های اولیه در حجم محدود آغاز خواهد شد. «یو چیانکون» هم‌بنیان‌گذار این شرکت پیشتر گفته بود تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۵۰ هزار تاکسی خودران Hello وارد ناوگان حمل و نقل چین می‌شود. 

در حالی که شرکت Hello تنها در دو شهر کوچک ژوژو و لی ‌یانگ سرویس تاکسی خودران را به‌ صورت آزمایشی ارائه می‌کند، سرویس Apollo Go از کمپانی بزرگ بایدو اکنون در ۲۲ شهر جهان از جمله پکن، شانگهای، ووهان، شنژن، هنگ ‌کنگ، دبی و ابوظبی فعالیت دارد و یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه خودروهای خودران محسوب می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. راو5 گفت:

    تا وقتی AGI نداشته باشیم AI نمیتونه راننده بی نقصی باشه
    بالاخره ی جایی واقعیت جلوی تبلیغات رو میگیره

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X