فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

تعویق مجدد در برنامه برقی سازی لامبورگینی؛ نسل جدید اوروس الکتریکی نخواهد بود

منتشر شده در 19 تیر 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
تعویق مجدد در برنامه برقی سازی لامبورگینی؛ نسل جدید اوروس الکتریکی نخواهد بود

با وجود تب اولیه شدید، بسیاری از خودروسازان جهان اکنون در حال بازنگری در برنامه‌های خود برای توسعه خودروهای برقی هستند. لامبورگینی جدیدترین شرکتی است که به این صف پیوسته است. طبق اظهارات استفان وینکلمان، مدیرعامل این برند ایتالیایی، نسل بعدی کراس اوور محبوب و پرفروش اوروس همچنان با پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug-in Hybrid) عرضه خواهد شد. با تجدید نظر لامبورگینی، نسخه‌ تمام برقی این خودرو تا سال ۲۰۳۵ از راه نخواهد رسید.

وینکلمان در مصاحبه با مجله اتوکار انگلستان گفته تداوم عرضه پیشرانه هیبریدی شارژی برای لامبورگینی و مشتریان کمپانی بسیار مهم است. وی افزوده خریداران از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد، چرا که هنوز به وجود موتور احتراق داخلی در کنار موتور برقی علاقه دارند.

تاخیر در خودروهای برقی لامبورگینی

تاخیر در خودروهای برقی لامبورگینی

آقای وینکلمان در مصاحبه خود جزئیاتی درباره پیشرانه نسل آینده اوروس فاش نکرده است. شاید بدانید نسخه فعلی اوروس SE به یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز است که همراه با یک موتور الکتریکی، ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۹۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه، قدرتمندترین شاسی بلند لامبورگینی تاکنون محسوب می‌شود.

براساس برنامه‌های فعلی لامبورگینی، نسل جدید اوروس در سال ۲۰۲۹ معرفی خواهد شد، نسخه تمام برقی آن نیز در ادامه به خانواده خواهد پیوست. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، نخستین خودروی تمام برقی لامبورگینی نسخه تولید انبوه کانسپت لانزادور خواهد بود. این خودرو قرار بود در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، اما با تصمیم کمپانی عرضه آن به ۲۰۲۹ موکول شد. برخی کارشناسان معتقدند احتمال تأخیر بیشتر نیز وجود دارد.

تاخیر در خودروهای برقی لامبورگینی

نقش قوانین متغیر اروپا در آینده خودروهای بنزینی و دیزلی

این تغییرات در برنامه‌ها و استراتژی‌های خودروسازان، به وضوح نتیجه تردیدهایی است که در مورد قوانین آتی اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت استفاده از موتورهای درون‌سوز وجود دارد. احتمال می‌رود این ممنوعیت در سال آینده مورد بازنگری قرار گیرد و عمر موتورهای بنزینی و دیزلی افزایش پیدا کند.

لامبورگینی نیز به سوخت‌های مصنوعی (سنتتیک) به عنوان گزینه‌ای برای جایگزینی بنزین امیدوار است. به غیر از این شرکت، پورشه هم سوخت‌های مصنوعی را ناجی موتورهای درون‌سوز می‌داند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X