%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات بزرگ در مرسدس AMG ؛ از جایگزینی مدیرعامل تا بازگشت به موتورهای حجیم بنزینی

منتشر شده در 06 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
تغییرات بزرگ در مرسدس AMG ؛ از جایگزینی مدیرعامل تا بازگشت به موتورهای حجیم بنزینی

چند سال اخیر برای AMG پر از فراز و نشیب بوده است. در سپتامبر ۲۰۲۲ این برند مشهور با معرفی مرسدس-ای ام جی C63 چهار سیلندر تصمیمی بحث‌برانگیز گرفت که موجی از انتقادات را به دنبال داشت. هرچند مرسدس هیچ‌گاه آمار فروش AMG را به‌ صورت جداگانه منتشر نمی‌کند، اما گزارش‌ها از تخفیف‌های سنگین روی این مدل نشان می‌دهد استقبال مشتریان به مراتب کمتر از انتظار بوده است.

مشکلات AMG One و چالش‌های برند

از سوی دیگر، فراخوان ۲۱۹ دستگاه AMG One به دلیل خطر آتش‌سوزی – معادل حدود ۸۰ درصد کل تولید – ضربه دیگری به اعتبار برند وارد کرد. این ابرخودرو پس از سال‌ها تلاش برای همسان‌سازی موتور فرمول یک با قوانین خیابانی بالاخره به تولید رسید، اما مشکلات همچنان ادامه دارد.

با این وجود، اوضاع AMG به طور کامل تاریک نیست. مرسدس اعلام کرده که یک موتور V8 جدید در راه است و در کنار آن، پروژه تولید خودروهای اسپرت تمام برقی با ویژگی‌های «بسیار احساسی» نیز ادامه خواهد داشت.

تغییر در مدیریت AMG

از اول دسامبر ۲۰۲۵ تغییر مهمی در رأس مدیریت AMG اتفاق می‌افتد. میشائیل شیبه، مدیرعامل فعلی AMG که از مارس ۲۰۲۳ این سمت را بر عهده داشت، به‌ عنوان عضو هیئت مدیره مرسدس در بخش تولید، کیفیت و زنجیره تأمین منصوب می‌شود. او که از سال ۲۰۰۴ در مرسدس فعالیت داشته، اکنون پس از دو دهه در جایگاهی کلیدی قرار می‌گیرد. مرسدس هنوز جانشین جدید او در AMG را معرفی نکرده و گفته نام مدیر تازه «در زمان دیگری» اعلام خواهد شد.

تغییرات بزرگ در مرسدس AMG ؛ از جایگزینی مدیرعامل تا بازگشت به موتورهای حجیم بنزینی

آینده موتورهای AMG؛ از V8 تا پیشرانه‌ های هیبریدی و برقی

گزارش‌ها حاکی از آن است که C63 جدید به جای V8 از موتور ۳ لیتری شش سیلندر بهره خواهد برد. با این حال، موتور V8 جدید AMG با قدرت بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتر توسعه یافته تا با استاندارد یورو ۷ مطابقت داشته باشد. بنابراین، شاید امیدها به بازگشت موتور V8 به C63 کماکان وجود دارد.

در بخش برقی نیز پروژه GT XX کانسپت به یک سدان اسپرت برقی با نسخه‌ای شاسی بلند تبدیل خواهد شد. شیبه پیش‌ تر وعده داده بود که AMG «بهترین V8 برقی بازار» را عرضه خواهد کرد، هرچند در این بین تردیدهایی درباره موفقیت فناوری‌هایی مانند صدای مصنوعی موتور و تعویض دنده شبیه‌ سازی‌ شده وجود دارد.

چالش‌های آینده AMG

مرسدس AMG امروز در موقعیتی است که می‌تواند هم مشتریان وفادار به موتورهای بنزینی ۶ و ۸ سیلندر و هم طرفداران خودروهای برقی را راضی نگه دارد. اما مدیریت سبد محصولاتی با این گستردگی برای مدیر جدید کار ساده‌ای نخواهد بود. بسیاری از علاقه‌مندان همچنان امیدوارند بازگشت موتور V12 را ببینند، به خصوص پس از تعهد مرسدس به ادامه تولید این پیشرانه برای مدل‌های لوکس مایباخ.

با این حال، مرسدس تأکید کرده است که تولید یک خودروی جاده‌ای دیگر با موتور فرمول یک مانند AMG One هرگز تکرار نخواهد شد، چراکه قوانین آلایندگی روز به روز سختگیرانه‌تر می‌شوند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X