%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

تقلب چینی ها در مقایسه هواوی مائکسترو S800 و مرسدس-مایباخ S680 ؟

منتشر شده در 29 اسفند 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

چند هفته پیش، هواوی مجموعه‌ای از ویدیوهای تبلیغاتی را منتشر کرد که در آن خودروی لوکس مائکسترو S800 با مرسدس مایباخ S680 مقایسه می‌شد. یکی از این مقایسه‌ها که سر و صدای بیشتری ایجاد کرد، به عملکرد سیستم تعلیق دو مدل مربوط بود. در این آزمایش، مائکسترو S800 و مایباخ S680 از روی چاله‌ای مصنوعی شامل آب، شیشه و شن عبور می‌کردند تا میزان پایداری خودرو و تأثیر سیستم تعلیق بر سطح زیرین ارزیابی شود. نتایج نشان داد که S800 بدون ایجاد کوچک‌ترین اثری از روی چاله مخصوص عبور کرد، در حالی که مایباخ S680 با افتادن در چاله شیشه‌ را خرد نموده و آب را به اطراف پاشید.

هواوی این آزمایش را برای نشان دادن برتری مائکسترو S800 در راحتی سواری و فناوری‌های پیشرفته پلتفرم Turing Dragon Architecture ترتیب داده بود. این پلتفرم دارای حسگرهای فعال، کنترل مرکزی، پردازش هوشمند و یادگیری خودکار است. به فاصله اندکی پس از انتشار کلیپ این تست، موجی از تردید در میان کارشناسان خودرویی ایجاد شد.

مقایسه هواوی مائکسترو S800 و مرسدس-مایباخ S680

ادعای یک اینفلوئنسر خودرویی: تست کاملاً حساب‌شده بود!

یکی از اینفلوئنسرهای خودرویی معروف در چین با نام کاربری Racing Frappuccino با انتشار ویدیویی در ویبو گفته هواوی این مقایسه را با محاسبات دقیق ریاضی طراحی کرده است. وی ادعا می‌کند سرعت حرکت مائکسترو S800، وزن آن و حتی عمق چاله (۴.۵ سانتی‌متر) طوری محاسبه شده که S800 بتواند بدون پاشیدن آب یا خرد کردن شیشه‌ها از روی آن عبور کند. از دید این اینفلوئنسر، شرایط طوری فراهم شده که نتایج به نفع نماینده هواوی رقم بخورد.

هواوی مائکسترو S800

این ادعا خیلی زود به مشکلی حقوقی برای اینفلوئنسر مذکور تبدیل شد، زیرا هواوی اعتراض شدیدی نسبت به اظهارات او نشان داد. نکته عجیب اینکه این اینفلوئنسر پا پس نکشیده و با انتشار ویدیویی جدید به شیوه‌ای طنزآمیز از هواوی عذرخواهی کرد! در این ویدیو، Racing Frappuccino به سبک رسمی و تبلیغاتی هواوی صحبت کرد و از نحوه برخورد این شرکت با اینفلوئنسرها انتقاد کرد. این ویدیو در فضای مجازی چین بازتاب گسترده‌ای داشته و بسیاری از کاربران از او حمایت کرده‌اند.

هواوی و ارتباط با ملی‌گرایی چینی

هواوی در سال‌های اخیر، به ویژه پس از جنگ تجاری با آمریکا، به عنوان یک برند ملی‌گرایانه در چین شناخته شده است. شمار زیادی از طرفداران این برند، آن را نماد مقاومت در برابر فشارهای غربی می‌دانند. برخی نیز معتقدند هواوی از این حس ملی‌گرایی در تبلیغات خود استفاده می‌کند تا مشتریان چینی را به خرید محصولات داخلی ترغیب نماید.

هواوی مائکسترو S800 و مرسدس-مایباخ S680
ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “تقلب چینی ها در مقایسه هواوی مائکسترو S800 و مرسدس-مایباخ S680 ؟”

  1. مهرشاد گفت:

    جدا از این که آزمایش عادلانه بوده یا خیر، مائکسترو خودروی بسیار سطح بالا و قابل رقابت و در برخی آیتمها جلوتر از مرسدس هست.

    ۵
    ۴
  2. حجت‌اله براهنی گفت:

    این تست‌های جدید که چینی‌ها راه میندازن و توشون ماشین‌های خودشون از همه بهتر عمل می‌کنن رو باید در شرایط بی‌طرفانه و یک موسسه شخص ثالث طراحی کنه و همه خودرو در شرایط یکسان سنجیده بشن. این که سیستم طوری طراحی بشه که ماشین خودشون بهترین عملکرد رو داشته باشه اصلا دور از ذهن نیست.

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X