%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

توسعه یک موتور V8 جدید توسط AMG ؛ مرسدس کماکان به موتورهای حجیم علاقه دارد

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
توسعه یک موتور V8 جدید توسط AMG ؛ مرسدس کماکان به موتورهای حجیم علاقه دارد

در حالی‌ که بسیاری از خودروسازان جهان در مسیر برقی‌ سازی کامل محصولات خود گام برمی‌دارند، مرسدس بنز و زیرمجموعه اسپرت‌ ساز آن، یعنی ای ام جی (AMG)، همچنان به پیشرانه‌ های V8 وفادار باقی مانده‌اند. در این راستا، کمپانی مرسدس به صورت رسمی اعلام کرده که در حال توسعه یک موتور هشت سیلندر کاملاً جدید است؛ موتوری که هم در مدل‌های فعلی استفاده خواهد شد و هم ممکن است راه خود را به خودروهایی با تعداد سیلندر کمتر باز کند.

آینده روشن برای هشت سیلندرهای مرسدس

میشائیل شیبه مدیر بخش ای ام جی، در مصاحبه با نشریه Car and Driver تأیید کرده که مهندسان در مرکز آفالترباخ در حال کار روی نسل جدیدی از موتور V8 هستند. پیشتر مرسدس این موتور را «نسل آینده با فناوری پیشرفته و الکتریکی‌ شده» توصیف کرده بود، اما آقای شیبه گفته الزامی به استفاده از سامانه هیبریدی در این پروژه نیست. بر اساس اظهارات وی، بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و مخصوص پیست، همچنان تجربه‌ خالص پیشرانه‌ بنزینی را به نسخه‌های هیبریدی شارژی که عموماً وزن بالاتری دارند، ترجیح می‌دهند.

موتور V8 جدید AMG

دلیل سرمایه‌گذاری مرسدس روی موتورهای حجیم

در دنیایی که خودروسازان به سوی موتورهای کوچک‌تر و برقی‌ شدن کامل پیش می‌روند، چرا ای ام جی هنوز به موتور V8 علاقه دارد؟ پاسخ این پرسش ساده است؛ چنین موتورهای طرفداران زیادی داشته و تقاضا برای آنها قابل توجه می‌باشد. مدیران ای ام جی معتقدند که هنوز مشتریان زیادی به دنبال خودروهای لوکس و قدرتمند با موتور هشت سیلندر هستند. آنها با بررسی‌های اقتصادی نتیجه گرفته‌اند که سرمایه‌گذاری روی چنین موتوری، در بلندمدت بازده مناسبی خواهد داشت.

شیبه همچنین تأکید کرده که پیشرانه V8 هنوز «چند سال» آینده در پیش دارد، هرچند که اتحادیه اروپا طبق سیاست‌های فعلی، تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع خواهد کرد. اما در خارج از اتحادیه اروپا، بازارهای بزرگی مانند آمریکا هنوز قوانین سخت‌ گیرانه‌ای ندارند و فرصت مناسبی برای ادامه عرضه خودروهای قدرتمند باقی مانده است.

توسعه یک موتور V8 جدید توسط AMG ؛ مرسدس کماکان به موتورهای حجیم علاقه دارد

آیا C63 دوباره به موتور V8 مجهز می‌شود؟

با وجود اخبار امیدوارکننده درباره موتور جدید، طرفداران سدان فوق‌العاده هیجان‌انگیز C63 نباید منتظر اخباری خوش باشند. قبلاً و در اوایل سال جاری، ای ام جی رسماً شایعه بازگشت موتور V8 به زیر کاپوت C63 را رد کرده است. در زمان فعلی، امیدها به مدل CLE63 دوخته شده که شاید بتواند روح اسپرت V8 را در قالب یک کوپه مدرن حفظ کند.

مرسدس بنز حتی V12 را زنده نگه داشته است!

در شرایطی که اکثر خودروسازان موتورهای ۱۲ سیلندر را کنار گذاشته‌اند، مرسدس بنز نه ‌تنها موتور V8، بلکه پیشرانه قدرتمند ۶ لیتری V12 توئین توربو را نیز در خط تولید خود حفظ کرده است. این موتور فعلاً برای مدل‌های خاص S کلاس و همچنین برخی خودروهای سوپر اسپرت دیگر مانند پاگانی اتوپیا تولید می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم ب ام و از سه سال پیش، آئودی از سال ۲۰۱۷ و بنتلی نیز از سال قبل تولید موتورهای ۱۲ سیلندر خود را متوقف کرده‌اند. تنها برندهایی مانند فراری، رولزرویس، استون مارتین، لامبورگینی، گوردون موری و البته بوگاتی هستند که همچنان در بازار با موتورهای ۱۲ یا حتی ۱۶ سیلندر حضور دارند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X