کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

تولید فولکس واگن گلف برقی به تعویق افتاد؛ مشکلات مالی مانعی بزرگ بر سر راه هاچبک سبز آلمانی

منتشر شده در 27 شهریور 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
تولید فولکس واگن گلف برقی به تعویق افتاد؛ مشکلات مالی مانعی بزرگ بر سر راه هاچبک سبز آلمانی

فولکس واگن سال‌ها پیش تولید گلف برقی (e-Golf) را متوقف کرد تا راه برای تولد ID.3 باز شود. با این حال، این خودروساز آلمانی قصد دارد دوباره گلف برقی را به خط تولید برگرداند. بر اساس گزارش‌های جدید این پروژه با تأخیر جدی روبرو شده و مطابق برنامه قبلی پیش نخواهد رفت. دلیل اصلی این امر هزینه‌های بالای باز طراحی و تجهیز کارخانه اصلی در وولفسبورگ آلمان عنوان شده است.

۹ ماه تأخیر در تولید نسل نهم گلف برقی

به نقل از منابع آگاه، فولکس واگن در حال حاضر بودجه لازم برای نوسازی کامل کارخانه وولفسبورگ را ندارد. همین مسئله باعث شده سرمایه‌گذاری مورد نیاز به دوره بعدی موکول شود که نتیجه آن تأخیر ۹ ماهه در معرفی نسل نهم گلف با پیشرانه برقی خواهد بود. این مشکل فقط به گلف محدود نمی‌شود، زیرا تی راک بعدی نیز که قرار بود به عنوان یک کراس اوور کاملاً الکتریکی و بدون نسخه بنزینی وارد بازار شود، با تأخیر مشابهی مواجه شده است.

آینده نامشخص برای گلف فعلی

برنامه اصلی فولکس واگن این بود که تولید نسل هشتم گلف از سال ۲۰۲۷ به کارخانه پوئبلا در مکزیک منتقل شود. اما با تأخیر در آماده‌سازی خطوط تولید خودروهای برقی، احتمالاً تولید این مدل همچنان در وولفسبورگ ادامه خواهد داشت.

پلتفرم جدید SSP و همکاری با ریوین

نسل بعدی گلف یکی از نخستین محصولات گروه فولکس واگن خواهد بود که بر پایه «پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر» (به اختصار SSP) ساخته می‌شود. این پلتفرم به طور اختصاصی برای خودروهای برقی طراحی شده، اما قابلیت پشتیبانی از موتورهای درون‌سوز به عنوان ژنراتور را نیز دارد.

فولکس واگن همچنین با همکاری ریوین در تلاش است گلف برقی جدید را به یک «خودروی نرم‌افزار محور» تبدیل کند. نکته مهم این است که گلف برقی جایگزین نسل فعلی نخواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها، نسل هشتم می‌تواند تا یک دهه دیگر روی خط تولید باقی بماند؛ مگر اینکه قوانین اتحادیه اروپا اجازه آن را ندهند.

فولکس واگن گلف برقی

قوانین اتحادیه اروپا و آینده موتورهای احتراقی

اتحادیه اروپا قصد دارد فروش خودروهای درون‌سوز را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند، اما این تصمیم هنوز نهایی نشده و قرار است تا پایان سال جاری دوباره بازبینی شود. اگر این قانون با فشار خودروسازان تغییر کند، احتمال ادامه حیات موتورهای بنزینی – هر چند در قالب پیشرانه‌های هیبریدی شارژی یا دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی – همچنان وجود خواهد داشت.

رشد مداوم بازار خودروهای برقی در اروپا

برخلاف تصور برخی، سهم خودروهای برقی در اروپا رو به افزایش است. بر اساس آمار انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی خودروهای برقی ۱۷.۴ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که سال گذشته این سهم تنها ۱۳.۸ درصد بود. عرضه مدل‌های اقتصادی‌ تر مانند ID.2 Polo و ID.1 می‌تواند این روند را شتاب بیشتری ببخشد.

رشد مداوم بازار خودروهای برقی در اروپا

سقوط تولید گلف از یک میلیون به ۲۵۰ هزار دستگاه

گلف که زمانی نماد موفقیت فولکس واگن بود، طی سال‌های اخیر با افت چشمگیری مواجه شده است. اسناد داخلی نشان می‌دهد تولید این خودرو از بیش از یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به تنها ۳۰۰ هزار دستگاه در سال گذشته کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود امسال حتی به ۲۵۰ هزار دستگاه برسد. یکی از عوامل اصلی این افت، فروش بالای تی راک است که بازار خانواده گلف را تحت تأثیر قرار داده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X