تویوتا توربو تریل کروزر معرفی شد؛ احیای لندکروزر FJ60 با پیشرانه و تجهیزات مدرن

تویوتا در نمایشگاه SEMA 2025 با یک پروژه بسیار جذاب حاضر شده است. این پروژه بر اساس یکی از محبوبترین شاسی بلندهای دهه ۱۹۸۰ میلادی شکل گرفته؛ صحبت از تویوتا لندرکروزر FJ60 کلاسیک است، خودرویی که در نمایشگاه با مذکور با نام تویوتا توربو تریل کروزر (Turbo Trail Cruiser) حضور دارد. به دلیل ترکیب طراحی رترو و فناوریهای پیشرفته، این خودرو با استقبال بسیار بالایی مواجه شده است.
مشخصات فنی تویوتا توربو تریل کروزر
در زیر کاپوت تویوتا توربو تریل کروزر، پیشرانه ۳.۴ لیتری V6 تویین توربو i-Force قرار دارد. این پیشرانه از نسل جدید تویوتا تاندرا قرض گرفته شده است. طبق کاتالوگ، این موتور ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای مقایسه باید گفت این میزان خروجی در مقایسه با خروجی موتور شش سیلندر خطی لندکروزر FJ60 اصلی، تقریباً دو برابر بیشتر است. هر چند این مدل الکتریکی نیست، اما تویوتا میگوید قدرت، نرمی و بازدهی این پیشرانه باعث شده تجربه رانندگی آن «مدرنتر، آرامتر و کاربردی تر از همیشه» باشد.

مهندسی دقیق برای ادغام فناوری مدرن در بدنهای کلاسیک
نصب پیشرانه قدرتمند تاندرا در شاسی کلاسیک FJ60 کار سادهای نبوده؛ برای این کار تیم «تویوتا موتور اسپرتس گاراژ» با دقتی مثال زدنی مجموعهای از قطعات اختصاصی را طراحی کرده تا موتور توربو تریل کروزر بدون نیاز به تغییر در ساختار اصلی یا بریدن دیواره محفظه موتور نصب شود. از جمله قطعات جدید میتوان به دسته موتورهای مخصوص، کارتل روغن باز طراحی شده، مبدل حرارتی اختصاصی و دسته سیم سفارشی اشاره کرد. همچنین یک صفحه اختصاصی طراحی شده تا گیربکس دستی پنج سرعته اصلی به موتور جدید متصل شود. در نهایت، برای هماهنگی با شخصیت اسپرت خودرو یک سیستم اگزوز سفارشی با صدایی بسیار گیرا نصب شده است.

بهبود توان آفرود با حفظ اصالت دهه ۸۰
در بخش فنی تویوتا توربو تریل کروزر، شاسی نردبانی اصلی حفظ شده اما با افزایش ارتفاع ۱.۵ اینچی و تغییر در اتصالات جلویی، توانایی حرکتی در مسیرهای ناهموار به شکل محسوسی افزایش یافته است. این آفرودر جذاب روی رینگهای براق و لاستیکهای پهن ۳۵ اینچی سوار شده و آمادگی لازم برای هر نوع ماجراجویی را دارد.

وفاداری به طراحی کلاسیک
تویوتا عمداً ظاهر توربو تریل کروزر را دست نخورده باقی گذاشته و در نمای بیرونی نمیتوان تفاوت خاصی با لندکروزر FJ60 پیدا کرد. بدنه مربعی شکل و چراغهای هالوژنی اصلی همچنان حفظ شدهاند تا حس ناب دهه ۱۹۸۰ در نگاه اول منتقل شود. در داخل کابین نیز همه چیز حال و هوای رترو دارد، اما سیستم صوتی از برند معروف JBL و نمایشگر لمسی مرکزی روی داشبورد کلاسیک، پلی گذشته و حال ایجاد کرده است.

اظهارات مدیر پروژه تویوتا توربو تریل کروزر
«مارتی شویرتر»، مدیر تویوتا موتور اسپرتس گاراژ درباره هدف از ساخت این پروژه گفته:
«توربو تریل کروزر نشان میدهد وقتی فناوری عملکردی مدرن تویوتا با یکی از نمادهای کلاسیک ما ترکیب شود، چه نتیجهای حاصل خواهد شد. این پروژه نوعی رویکرد هات راد با DNA تویوتا است؛ ترکیبی از قدرت، دوام و قابلیت رانندگی در قالبی که همچنان به اصالت لندکروزر وفادار مانده است.»





نسخه ۱/۱ محسوب میشه؟
درود برعکس خدا بر اختاپوس خودرو کشور که تمام جوانیمون درآرزوی داشتن لندکروز سپری شد و باپراید شروع کرده وفعلا پژو فرغون سواری.😠😡😤
تا زمانی ک ما این دولتو داریم فقط میتونید پراید داشته باشیم ن تویوتا
کل جونامون در حسرت یکی ازینان
تویوتا ایران بیاد ۸۰درصد مرگ و میر ایران کم میشه.میتونم قسم بخورم ۸۰درصدحداقلشه
خجالت آور هست که تو یه کشور غنی زندگی کنی کار کنی اما نتونی سوار یه ماشین خوب بشی خدا باعث و بانی این فقر و فلاکت ایران را از زمین برداره
دلت خوشه تا مردم نخوان اینارو کنار بکشن هیچی نمیشه بدترم میشه
حسرت داشتن بهترین ماشینهای روز دنیا تو مملکت فلک زده و طاعونی به نام آخوند به دل همه مون موند، قبل شورش۵۷ چه ماشینهایی تو ایران بودن الان چی خودروهای مزخرف و آشغال چینی و ارابه های مرگ تولید داخلی، خدایا بسه دیگه کمک …
دمت گرم که نگفتی انقلاب و از واژه ی درست شورش ۵۷ استفاده کردی،مشتی هستی
چون برندش تویوتا هس میگیم ایول هنوز اصالت قبلشو حفظ کرده جوووون
خب داره تویوتا هم ع ن ش و در میاره بعد ۴۰ سال باز همونه با یه مشت امکانات بهتر
از دیدگاه کشور خودش بهش نگاه کنید میفهمید مثل خودمون فکر میکنن مثل همین ال نود ووو
فکنم سایپا هم با همین بهونه پراید با سپر های کره ای تولید کنه تا حس و حال دهه ۷۰ برگرده و همچنین ایمنی ماشین نظیر ایربگ و سایر چیز هارو هم برداره تا واقعا اون دهه احساس بشه اما این کجا و تویوتا کجا
همون تکنولوژی ۴۰سال پیش تویوتا ارزوی ماست همین j60 رو بهش زمان جنگ میگفتن تویوتا فرماندهی و واقعا هم تویوتا فرمانده جاده هاست
این طرز فکر تو هستش تویوتا روز به روز داره بهتر میشه نه مثل پژو و پراید که همونه تنها پیشرفتش داشبورد سوناتایی هست معلومه که از پیشرفت اونا بدت میاد بجاش از پسرفت ایران خودرو بگو
کشورهای اطراف ما بهترین خودرو های خارجی با قیمت مناسب سوار می شوند ولی ما با کلی نفت و گاز و پتروشیمی و سایر منابع اندر غم یک پراید یا پژو پوکیده هستیم.
به ما چه مربوطه چی بما میرسه آه وحسرت