%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان

منتشر شده در 07 آبان 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

با شروع به کار نمایشگاه حمل و نقل ژاپن در توکیو، چشم بسیاری از نشریات و رسانه‌های خودرویی به این نمایشگاه معتبر دوخته شده است. همچون ادوار گذشته، در این دوره نیز شرکت تویوتا حضور بسیار پررنگی داشته و با چند مفهومی هیجان‌انگیز در آن حضور پیدا کرده است. یکی از این مفهومی‌ ها، تویوتا کرولا کانسپت است که برداشتی نوین از مدل پرفروش کمپانی را به نمایش می‌گذارد.

بازآفرینی اسطوره به سبک تویوتا

تویوتا کرولا از زمان معرفی در سال ۱۹۶۶ تاکنون، بسیار محبوب بوده و عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا را در اختیار دارد. این مدل در طول نزدیک به شصت سال حیات خود در اتاق‌های گوناگونی از هاچبک، سدان، استیشن و کوپه گرفته تا مین ‌ون‌ های کوچک و لیفت‌ بک‌ های سه و پنج درب عرضه شده است. همین تنوع در نسخه‌ها و بدنه‌ها موجب شده تا کرولا با بیش از ۵۵ میلیون دستگاه فروش جهانی، به پرفروش‌ترین خودروی تاریخ تبدیل شود. اکنون، نسل سیزدهم این خودرو در قالب یک تویوتا کرولا کانسپت در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن رونمایی شده و ظاهری کاملاً متفاوت و پیشرفته به خود گرفته است.

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان

کانسپت تویوتا کرولا و طراحی رادیکال با چهره‌ای ناشناخته

اگر نام نوشته کرولا روی درِ صندوق عقب کانسپت تویوتا کرولا نبود، شاید هیچ کس نمی‌توانست تشخیص دهد این خودرو متعلق به همان خانواده‌ کلاسیک است. تویوتا در این نسل، فرم سنتی سدان‌ های خود را کنار گذاشته و از خطوط تیز، زوایای جسورانه و حجم‌های تهاجمی استفاده کرده است. بدنه کشیده با اسپویلر یکپارچه عقب، نوارهای نورانی در جلو و عقب و رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی با پره‌های Y شکل ظاهری مدرن و اسپرت به این مفهومی داده‌اند. خط شانه شیب‌دار در امتداد آینه‌ها و شیشه‌های بدون فریم نیز حس لوکس بودن را به کرولا کانسپت بخشیده است.

نکته جالب در طراحی تویوتا کرولا کانسپت، وجود سه درپوش سوخت روی بدنه است؛ دو عدد روی گلگیرهای جلو و یکی در گوشه عقب سمت راننده. این موضوع نشان می‌دهد کرولا به انواع پیشرانه‌ های هیبریدی شارژی، کاملاً هیبریدی و تمام الکتریکی مجهز است.

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان

کابینی دیجیتالی و آینده‌نگرانه

فضای داخلی تویوتا کرولا کانسپت به اندازه ظاهر آن جسورانه طراحی شده است. برخلاف نسل فعلی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و هنوز از کلیدهای فیزیکی بهره می‌برد، اکنون تمامی کنترل‌ها به شکل لمسی و دیجیتالی درآمده‌اند. یک پنل تمام‌ دیجیتال پشت فرمان قرار گرفته و همه دکمه‌ها در اطراف آن متمرکز شده‌اند. اهرم دنده با طراحی خاص و الهام‌ گرفته از فرم خودرو، روی کنسول شناور و مرتفع کنار راننده نصب شده که بیشتر یادآور طراحی مینی‌ ون‌ هاست تا سدان‌ها. این طراحی غیرمتعارف، حس مدرنیته را به خوبی منتقل می‌کند.

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان

ترکیب قدرت‌های متنوع برای تویوتا کرولا کانسپت

تویوتا برای نسل جدید کرولا برنامه‌ای بسیار گسترده دارد. این مدل در نسخه‌های تمام ‌برقی، هیبرید کامل، پلاگین هیبرید و حتی احتراق داخلی خالص عرضه خواهد شد. علاوه بر این، خودروساز بزرگ ژاپنی در حال بررسی گزینه‌هایی است تا نسخه‌ای از کرولا را با سوخت کربن‌خنثی نیز تولید کند.

تویوتا تأیید کرده است که نسل تازه کرولا از خانواده جدید موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری بهره خواهد برد. این موتورها نسبت به نمونه‌های فعلی کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر هستند. این پیشرانه‌ های جدید احتمالاً برای نخستین ‌بار در نسل آتی کرولا معرفی خواهند شد.

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان

جهشی بزرگ در زبان طراحی تویوتا

کانسپت جدید کرولا یکی از جسورانه‌ترین تغییرات طراحی در تاریخ تویوتا به شمار می‌رود. این برند همواره در طراحی کرولا رویکردی محافظه‌کارانه داشته، اما این ‌بار ظاهراً قصد دارد زبان طراحی خود را به ‌طور کامل متحول کند. اگرچه نسخه تولید انبوه احتمالاً از طراحی ملایم‌تری بهره خواهد برد، اما مسیر جدید تویوتا کاملاً مشخص است: حرکت از سنت به سوی جسارت.

با توجه به اینکه نسل کنونی کرولا اکنون هفت سال از عمر خود را پشت سر گذاشته، احتمال می‌رود نسخه تولید انبوه نسل سیزدهم تا پایان سال آینده یا اوایل ۲۰۲۷ معرفی شود.

تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان
ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “تویوتا کرولا کانسپت با طراحی انقلابی رونمایی شد؛ آغاز فصلی تازه برای پرفروش ترین خودروی جهان”

  1. آنیتا گفت:

    واااو
    دلم خواست

    ۸
    ۲
  2. علی گفت:

    حتما از الان نمایشگاه دارهای ایرانی با توجه به عالی بودن خودرو به فکر چهار برابر کردن قیمت و فرو کردنش به پاچه مردم همواره محروم ایران افتاده اند

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X