ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا FJ40 کلاسیک با قلب آمریکایی ؛ بازسازی کامل یک آفرودر افسانه‌ای

منتشر شده در 10 مرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا FJ40 کلاسیک با قلب آمریکایی ؛ بازسازی کامل یک آفرودر افسانه‌ای

در نگاه اول شاید این تویوتا FJ40 تنها یک شاسی بلند کلاسیک و قدیمی به نظر برسد، اما در زیر پوسته‌ سبز متالیک چشم‌نواز آن، دنیایی از فناوری مدرن و قطعات بروز نهفته است. این خودروی بسیار سالم و تمیز، مدل ۱۹۷۱ بوده و توسط شرکت آمریکایی لگاسی اوورلند (Legacy Overland) به طور کامل بازسازی شده است.

شروع کار با بدنه‌ای زنگ‌زده و شاسی پوسیده

تویوتا FJ40 مورد بحث، زمانی فقط توده‌ای از آهن فرسوده بود که می‌توانست به‌سادگی روانه‌ گورستان خودروها شود. تصاویر قبل از بازسازی حکایت از آن دارند بخش زیادی از شاسی اصلی دچار زنگ‌زدگی شدید شده بود و کابین و پیشرانه صدمه‌دیدگی‌های فراوانی داشتند. تیم بازسازی ابتدا تمام پنل‌های بدنه را جدا نموده، سپس با برش قسمت‌های زنگ‌زده شاسی، آن را با ریل‌های مقاوم‌ بازسازی کرده‌اند.

تویوتا FJ40 کلاسیک با قلب آمریکایی ؛ بازسازی کامل یک آفرودر افسانه‌ای

تلفیق قدرت آمریکایی با اصالت ژاپنی

در گام بعدی، پیشرانه‌ قدیمی و از کار افتاده تویوتا FJ40 حذف و موتور هشت سیلندر جنرال موتورز با توان ۳۱۵ اسب بخار جایگزین آن شده است. این پیشرانه به یک گیربکس ۵ سرعته دستی و دنده کمکی متصل شده که رانندگی قدرتمند و در عین حال نرم را ممکن می‌سازد.

برای هماهنگی بهتر، سیستم اگزوز سفارشی از جنس استیل ضد زنگ و سیم‌کشی کاملاً جدید نیز طراحی و نصب شده؛ همچنین سیستم خنک‌کننده با رادیاتور آلومینیومی و دو فن برقی قدرتمند ارتقا پیدا کرده است.  

تویوتا FJ40 کلاسیک با قلب آمریکایی ؛ بازسازی کامل یک آفرودر افسانه‌ای

توانایی‌های آفرود بالا با تجهیزات حرفه‌ای

تویوتا FJ40 از کمک فنرهای Old Man Emu سود می‌برد و ارتفاع آن برای عبور آسان‌تر از مسیرهای ناهموار ۱۳ سانتیمتر افزایش یافته است. رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی با تایرهای General Grabber M/T در اندازه ۲۶۵/۷۵، ظاهری خشن و کاربردی به این شاسی بلند کلاسیک ژاپنی بخشیده‌اند. این پروژه همچنین به یک وینچ قوی، سیستم فرمان برقی مدرن و ترمزهای دیسکی در محور جلو و عقب مجهز شده تا بتواند در شرایط سخت نیز عملکردی اطمینان‌بخش ارائه دهد.

تویوتا FJ40 کلاسیک با قلب آمریکایی ؛ بازسازی کامل یک آفرودر افسانه‌ای

کابینی با کیفیت برای تویوتا FJ40 لگاسی اوورلند

پس از بازسازی فنی و ظاهری، نوبت به احیای کابین رسیده؛ صندلی‌ها با چرم قهوه‌ای و با ظاهری کلاسیک و دست‌دوز پوشانده شده‌اند. این نوع چرم در پنل درها و صندلی‌های عقب نیز به کار رفته است. فرمان چوبی، دسته‌ دنده سفارشی چوبی با طرح لیزری، کفپوش نو، سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی با ۴ بلندگو از ویژگی‌ها و امکانات کابین هستند.

با دیدن نتیجه نهایی این پروژه می‌توان گفت کسی که هزینه آن را پرداخته، واقعاً ارزش احیای یک افسانه را درک کرده است. ناگفته نماند شرکت لگاسی اوورلند یک نسخه دیگر از تویوتا FJ40 را بازسازی نموده که برای آشنایی با آن می‌توانید مطلب مربوطه را مشاهده نمایید.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X