اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تکذیب شد؛ مرسدس بنز از موتورهای ب ام و در محصولات خود استفاده نمی کند

منتشر شده در 24 شهریور 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
تکذیب شد؛ مرسدس بنز از موتورهای ب ام و در محصولات خود استفاده نمی کند

چند هفته قبل بود که خبر استفاده مرسدس بنز از موتورهای ساخت شرکت ب ام و به تیتر اول رسانه‌های خودرویی دنیا تبدیل شد. حالا مرسدس بنز به این خبر که بیشتر یک گمانه‌زنی بود واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است. مارکوس شفر مدیر ارشد فناوری و عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز گفته این شرکت هیچ برنامه‌ای برای برون‌سپاری تأمین موتور و استفاده از پیشرانه‌ های ساخت سایر خودروسازان ندارد، به خصوص ب ام و که رقیب مستقیم و دیرینه حساب می‌شود

شایعه موتور ب ام و در زیر کاپوت مرسدس از کجا شکل گرفت؟

اولین گزارش‌ها در این مورد در ماه آگوست منتشر شد. در این گزارش‌ها ادعا شده بود دو برند مشهور آلمانی در حال مذاکره برای استفاده مرسدس از موتور توربوشارژ ۲ لیتری ب ام و B48 هستند. طبق شایعات، قرار بود این موتور در مدل‌های کوچک‌تر مرسدس و همچنین نسخه‌های هیبریدی شارژی C کلاس و E کلاس استفاده شود. هدف از این همکاری، کاهش هزینه‌های توسعه و تطبیق با مقررات سخت‌گیرانه یورو ۷ عنوان شده بود.

واکنش رسمی مرسدس بنز

آقای شفر در جریان نمایشگاه IAA Mobility مونیخ صراحتاً به شایعات پایان داده و گفته:

«هیچ حقیقتی در این موضوع وجود ندارد. ما خانواده جدیدی از موتورهای ماژولی به نام FAME را توسعه داده‌ایم که تمام حجم‌ها را پوشش می‌دهد و همین حالا با استانداردهای EU7، چین ۷ و مقررات ایالات متحده سازگار است.»

موتورهای FAME؛ از چهار سیلندر تا دوازده سیلندر

نام موتورهای خانواده FAME از عبارت Family of Modular Engines برگرفته شده است. این خانواده نزدیک به چهار سال پیش معرفی شد و شامل موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر می‌شوند. به گفته مرسدس، این سری طوری طراحی شده که حتی در عصر گذار به خودروهای برقی هم کارایی خود را حفظ خواهد کرد. آنطور که آقای شفر وعده داده، نسل جدید موتور V8 با عملکرد بالا و سازگاری با سخت‌ترین استانداردهای آلایندگی تقریباً آماده معرفی است. وی تأکید کرده موتورهای V12 همچنان در سبد محصولات مرسدس بنز باقی خواهند ماند. او در این باره گفته:

«ما همچنان موتورهای V12 و V8 را عرضه خواهیم کرد. ما یک خانواده کامل و بروز از موتورهای احتراق داخلی داریم که آینده‌نگرانه طراحی شده‌اند.»

تکذیب استفاده از موتورهای ساخت ب ام و در شرایطی مطرح می‌شود که مرسدس بنز با سرعت در حال اجرای استراتژی برقی‌ سازی محصولات خود است. با وجود این، برند لوکس آلمانی همچنان قصد ندارد موتورهای درون‌سوز را به‌ طور کامل کنار بگذارد. نمونه بارز این سیاست، نسل جدید GLC است که هم در نسخه برقی و هم در نسخه بنزینی با قیمتی تقریباً مشابه عرضه خواهد شد.

آنچه روشن است این است که پیشرانه‌های مرسدس بنز همچنان «ساخت اشتوتگارت» باقی خواهند ماند. این برند با خانواده موتورهای ماژولی FAME می‌خواهد نشان دهد که در کنار حرکت به سمت خودروهای برقی، همچنان به حفظ اصالت و قدرت موتورهای سنتی خود پایبند است.

تکذیب شد؛ مرسدس بنز از موتورهای ب ام و در محصولات خود استفاده نمی کند
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X