جسارت به سبک کرهایها ؛ هیوندای تا سال ۲۰۳۰ یک پیکاپ سایز متوسط برای بازار آمریکا می سازد

هیوندای و جنرال موتورز حدود یک سال پیش با امضای تفاهمنامهای از آغاز همکاری خبر دادند. حالا این اتحاد کرهای-آمریکایی وارد فاز جدی تری شده و دو شرکت از برنامههای خود برای توسعه مشترک خودروهای سواری، شاسیبلند، پیکاپ و ون رونمایی کردهاند. آنطور که اعلام شده، ظرفیت تولید سالانه این همکاری میتواند در آینده از ۸۰۰ هزار دستگاه نیز فراتر برود.
پیکاپ سایز متوسط؛ محصول مشترک برای بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی
یکی از نخستین دستاوردهای این اتحاد، یک پیکاپ سایز متوسط خواهد بود که عمدتاً توسط جنرال موتورز برای بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی توسعه مییابد. انتظار میرود این خودرو ارتباط فنی نزدیکی با مدلهای شورولت کلرادو و جی ام سی کنیون داشته باشد تا از مزایای اقتصادی تولید مشترک بهره ببرد. هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانه های برقی یا هیبریدی نیز برای این پیکاپ در نظر گرفته میشود یا خیر، چرا که نسل فعلی پیکاپ های سایز متوسط جنرال موتورز همچنان تنها با پیشرانه های بنزینی عرضه میشوند.
پیکاپ اختصاصی هیوندای برای آمریکای شمالی
هیوندای گفته در کنار این محصول مشترک، یک پیکاپ سایز متوسط کاملاً اختصاصی و توسعهیافته در داخل خود کمپانی را برای بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد. این خودرو تا پایان دهه جاری میلادی معرفی خواهد شد و بر خلاف هیوندای سانتاکروز که روی شاسی یکپارچه ساخته شده، قرار است با شاسی مستقل تولید شود. چنین ساختاری تواناییهای آفرود و حمل بار را ارتقا میدهد.
بهره گیری از پیشرانه مجهز به ژنراتوربا برد ۹۶۵ کیلومتر
هیوندای همچنین تأیید کرده که از سال ۲۰۲۷ خودروهای برقی مجهز به ژنراتور (EREV) را وارد بازار میکند. این خودروها خواهند توانست با شارژ کامل باتری و باک پر بیش از ۹۶۵ کیلومتر مسافت را طی کنند. شاید بدانید در خودروهای EREV از یک موتور بنزینی به عنوان مولد برق استفاده میشود. این موتور هیچ ارتباطی با چرخها نداشته و صرفاً نقش ژنراتور برای شارژ باتری را ایفا میکند. هنوز مشخص نیست که آیا پیکاپ اختصاصی هیوندای در آمریکا از این فناوری بهره خواهد برد یا خیر.

رقابت سنگین در بازار پیکاپهای سایز متوسط
پیکاپ هیوندای در بازار ایالات متحده با رقبای قدرتمندی مانند تویوتا تاکوما، نیسان فرانتیر، شورولت کلرادو، جی ام سی کنیون و همچنین پیکاپ جدید رم که قرار است تا سال ۲۰۲۷ معرفی شود، روبرو خواهد شد. به گفته مدیرعامل استلانتیس، پیکاپ سایز متوسط رم «مشخصات فنی بسیار خوبی» خواهد داشت. این پیکاپ احتمالاً روی پلتفرم STLA Frame ساخته میشود که امکان عرضه با پیشرانه های بنزینی، هیبریدی و برقی کامل را دارد.
گسترش همکاری به خودروهای تجاری و سواری
اتحاد هیوندای و جنرال موتورز تنها به پیکاپ ها محدود نمیشود. این دو خودروساز همچنین در حال توسعه یک خودروی سواری کامپکت، یک شاسی بلند و یک پیکاپ دیگر برای بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی هستند که رهبری توسعه آنها بر عهده هیوندای خواهد بود. علاوه بر این، یک ون تجاری برقی ویژه بازار آمریکای شمالی نیز در دست توسعه است که در سال ۲۰۲۸ در خاک ایالات متحده تولید خواهد شد.
نکته جالب آنکه اگرچه این خودروها از پلتفرمهای مشترک بهره خواهند برد، اما هر برند طراحی داخلی و خارجی خاص خود را حفظ میکند تا مشتریان همچنان تجربه متفاوتی از محصولات هیوندای و جنرال موتورز داشته باشند.





نمی دونستم سانتاکروز ، شاسی اش یکپارچه است و شاسی مستقل نیست.